Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kernel_panikuoja 2017-11-22 23:43
Ir kuris is tu kitu turi bent po viena elektrini (visiskai) modeli visoje modeliu gamoje realioje prekyboje siai dienai? As tokio nezinau. Ismesti keleta ugly looking atsilupusiu eCar'u nera rimtas ziurejimas seniai. Rimtas ziurejimas seniai butu tada, jei butu bent po viena BMW 5/7, Mercedes E/S, Lexus GS/LS varianta, kuri gali nueiti ir nusipirkti. Siai dienai jie geriausiu atveju pradejo ziureti rimtai su visokiom strategijom ir planais.
Aisku cia susitarimo reikalas, kaip apibrezti ta "rimta ziurejima". As labiau ziuriu ne i concept'us ir reklamines skaidres, o i tai, kiek ir kokiu realiai parduodamu modeliu gamintojas pateikia per tam tikra laika.
AAA000 2017-11-23 02:55
siaip populiariausi pasauly yra nisan leaf
o tesla negamina su vidaus degimo varikliu modeliu. ir plius jie lyderiai tik prabangiam segmente, kuris baigia pasisotint. dar net neaisku ar jie iki 1 vietos islips. gali ir nukrist...
bmw siaip irgi sparciai vejasi kiekiais, ir ju variantas manau tikrai neblogas.
as manau 5 metu begyje bus sociai elektromobiliu pasiulos ir mazai paklausos... ir dar neaisku kaip cia viskas baigsis... akumuliatoriu visi perspektyvus licio prototipai - principe nesekmes...
ForbiSK 2017-11-23 08:26
O jeigu sugrąžinant prie pačio straipsnio - įdomu būtų išgirsti ir stiprius pagrindus fizikoje turinčių nuomonę: ar tik neartėjama apskritai prie teoriškai įmanomo greičiausio įsibėgėjimo iki 100? Neskaitant visokių dragsterių ir specialiai ruoštų auto, o tinkamų gatvėms, su normaliomis padangomis? Turbūt greičiau nei kokios 1.7-1.6 nelabai ir įmanoma išspaust (roadsteris ko gero ir sunkus dėl baterijų, jeigu vertinti kaip roadsterį).
Mano įsivaizdavimu, gal ir ne visai teisingu, jeigu automobilis sugeba įsibėgėti taip pat greitai, kaip sustoti, tai kaip ir to konkretaus auto teorinė įsibėgėjimo riba, jei laikysim, kad stabdo 100% efektyviai? Pvz. taip yra su model S - tai berods vienintelis auto rinkoj, galintis įsibėgėti iki 100 km/h (tiksliau 96) per tiek pat laiko, kaip ir sustoti, vadinasi ribojantis faktorius yra svoris (dėl inercijos) + padangos (dėl sukibimo)?
P.S.: nu niekaip nesuprantu, kas su galva (ar akim) tiems kitiems gamintojams (tiksliau Nissan), kad kaip kernel sakė, tokius baisius Leafus gamintų? Tai kodėl pvz nepradėjo savo dyzelių gaminti šlykščių - gal žmonės savaime dyzelių atsisakytų toks jausmas, kad nupiešia sau patinkantį (?) dizainą ir neklausia kitų nuomonės, arba specialiai taip daro, kad masės "nenorėtų" elektromobilių.
sub 2017-11-23 09:23
Manau Muskas yra naujasis Stevas Jobsas.
Paprastas_zmogus 2017-11-23 09:39
Marketingas...
Let’s see...
Apple developina 2 rinkoje gan svarbias platformas (operacines sistemas). Jei jau tiksliau tai 4, bet kitos ne tokios populiarios kol kas.
Developina savo programavimo kalbą (kurią Google žada naudoti savo naujos kartos operacinėje sistemoje)
Developina savo gpu ir procesorių (kuris net AndroidAuthority pripažintas kaip “keliais metais priekyje”)
Turi savo failų sistemą
Turi savo grafikos framework’ą (DirectX analogas)
Kaip marketingo kompanija, Apple investuoja labai daug resursų į dalykus, kurių jie galėtų ir nedaryti. Pvz kal jiems nuosava OS telefonams? Juk galėtų Android pasiimt. Kam jiems nauja programavimo kalba - juk jų begalės ir taip prikurta.
Tokie žmonės, kurie svaigsta apie Apple marketingą, kaip matom, nelabai suvokia nei kas tas marketingas, nei technologijos
Xdmin 2017-11-23 10:20
Svoris nebutinai yra minusas jei auto turi daug galios, nes tada padideja padangu sukibimas su kelio danga. Zinau, skamba nelabai logiskai, bet taip yra. Pvz Buggati Veyron ilga laika buvo greiciausiai isibegejantis ir greiciausias automobilis, nors svere vos ne du kartus daugiau nei kiti.
ForbiSK 2017-11-23 10:26
Paprastasis žmogau, ar tikrai tu čia nieko nesupainiojai? Mes kalbėjome (bent jau taip galima būtų suprast iš konteksto) apie tiesiogiai marketingui išleistus pinigus, o tai, ką tu vardini - daugų daugiausia galima vertinti kaip netiesioginį marketingą, ilgalaikę kompanijos strategiją pripratinti klientus būtent prie apple produktų, kad kiti daiktai tiesiog "neliptų" prie rankos. Kalbant apie tiesioginį marketingą - pasak businessinsider (http://www.businessinsider.com/apple-st ... nd-2016-11 ) apple tiesiogiai marketingui 2015-ais išleido 1.8 mlrd USD, kai tuo tarpu, ar matėme nors vieną Teslos reklamą? Vėlesniais metais apple nebeskelbia išlaidų marketingui, bet galima numanyti, kad tendencija išlieka tokia pati - jos turėtų augti.
Teisingumo dėlei reikėtų pasakyti ir apie tesla, jeigu jau kalba čia apie marketingą pakrypus - nors ne kartą rašyta, kad tesla neturi net marketingo departamento, neišleidžia pinigų tiesioginiam marketingui, bet paieškojus, pasirodo, kad turi darbo pozicijas marketingo srityje (https://www.linkedin.com/in/colettebridgman), jeigu galima tikėti linkedin. Nors neteko matyt, kad apie tai būtų užsiminus oficialiai, nėra ir marketingo skyriaus kontaktų oficialiuose tinklapiuose. Bet akivaizdu, kad tokie renginiai, kaip produktų pristatymas (Semi event) - marketingo dalis.
Paprastas_zmogus 2017-11-23 12:48
Viską galima vertinti dvejopai. Galima vertinti ciniškai ir sakyti, kad Apple viską daro, kad pririšti vartotoją.
O galima ir žiūrėti objektyviai: kokia prasmė Apple švaistyti resursus ant dalykų, kurių vidutinis vartotojas nežino ir niekada nepastebės? Ar developinti savo nuosavą procesorių, kuris daugumai vartotojų net neįdomus, yra investicija į marketingą, ar į geresnę produkto kokybę?
Tarkim kaip ir prie ko pririšamas vartotojas Swift programavimo kalbos pagalba? Grafikos framework? Nematau logikos.
Vadinti tai “marketingu” - švelniai tariant keista.
Pavyzdžiui man iOS bei MacOS yra pati geriausia Apple produkcijos dalis. Be šių dalykų Apple produkcija neturi nieko. Bet pagal tave tai tik marketingas
Kad Tesla neturi marketingo komandos yra visiškas bullshit. Kad ir koks geras tavo produktas, reikia mokėti jį pristatyti.
Kol kas Tesla yra labiau tech entuziastų šlapia svajonė. Tai nėra mainstream tiek, kiek Tesla norėtų. Bent anksčiau ar vėliau bus tas etapas kai Tesla turės komunikuoti masėms. Tada ir pamatysi reklamas ir t.t.
DarkNRG 2017-11-23 17:21
Kaip ir kazkas pries tai rase, Muskas panasu, kad bando sudeti i savo produkta viska, kas siandienai yra technologiskai pazangiausia, ir yra apribotas, pagrinde, tik technologiju limitacija. Uztat, turbut jo konkurentai labai nemegsta. Sujauke sena nusistovejusi verslo modeli, nes pas Tesla visiskai skirtingas verslo modelis, nuo to kuri dauguma kompaniju propoguoja - maitint vartotoja trupiniais neskubant, kad tik idejos greit nepasibaigtu ir butu ka veliau parduot. Apple tai geriausias to pavyzdys - pas Apple, dauguma reiksmingu sprendimu, kurie jau yra rinkoje ilga laika, ateina gerokai paveluotai po konkurentu. Arba isvis neateina.. Ir kiekvienais metais isleidzia produkcija su keliais nereiksmingais patobulinimais ir obuoliagalviai bega pirkt. Nera uz ka gerbt tokias kompanijas.
Evil Goku 2017-11-23 18:39
mindaugas.vaitiekūnas 2017-11-23 19:18
Tradicinėmis sąlygomis tu turbūt teisus. Bet kažin kaip būtų ant kokio žvyrkelio ar kitų paviršių? Ta prasme visai kitomis sąlygomis ar įmanomas atvirkštinis variantas? Ta prasme stabdant ką max galima padaryti, tai užblokuoti ratus, bet pradėti sukti jų atgal nelabai (na irgi tradiciškai).
Arba reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kaip suprojektuota padanga. Juk ne abejomis kryptimis tas sukibimo koeficientas turbūt vienodas.
P.S. čia ne pasiginčyti noriu. Tiesiog pačiam įdomu pasidarė. Mintyse bandžiau net įsivaizduoti pačios trinties prigimtį vos ne molekuliniame lygmenyje...
Evil Goku 2017-11-23 19:28
Tribologija (mokslas, nagrinėjantis trinties, dilimo ir tepimo problemas) - labai rimtas mokslas.
AAA000 2017-11-23 20:01
siaip galima daryt besiinkaruojancias i kelio pavirsiu padangas kad nebutu imanomas prasisukimas. tada automobilio svoris isibegejime neaktualu ir gali pasiekt net ir raketinius greicius.
ps - negi jum sitai aktualu, kad ten pora sekundes simtuju pagereja isibegejimas?... cia isvis treciaeilio aktualumo parametras, kuris didziajai daugumai vairuotoju pasidaro nesvarbus jau nuo 10s ribos...
ForbiSK 2017-11-23 21:52
Ačiū evil goku už info - tikrai lužio taškas, paverčiantis šia diskusiją daug informatyvesne už patį straipsnį na net jeigu skaičiuojant model S įsibėgėjimą su roll out'u - įsibėgėjimo laikas lyginant su stabdymo laiku atrodo vistiek įspūdingai (2.53 vs 2.48), vadinasi oro pasipriešinimo faktorius lyg ir vos juntamas - tik 0,05 sek. skirtumas tarp bėgėjimosi ir stabdymo (aišku, čia ne laboratorinis testas, manau ir gerokai daugiau faktorių susidėjo). Bet vėl, grįžtant prie aptarinėjamo Tesla Roadster - jei jis iš tikro bėgėjasi per 1.9 sek. (na gerai, kad ir per 2.0) - tai jau gerokai greičiau nei dauguma superautomobilių. Sakot, koks skirtumas tos sekundės dalys? Bet superautomobilius iš dalies dėl sekundžių dalių ir perka pvz. jei palygint su Porsche 918 Spyder, kuris įsibėgėja per 2.2 sek. iki 100 km/h - skirtumas grubiai 10% - o tai manau net labai juntama (kuo mažesnis laikas, tuo didesnę reikšmę kiekviena sekundės dalis turi).
immortallt 2017-11-24 01:51
1) Tesla kuria realias inovacijas. Ir ne skarda inovacija, o akumuliatoriai, automobilio konceptas ir elektromobilių infrastruktūra.
2) Musk'as ribojamas jau nebe technologijų, o laiko. Tiksliau, laiko trūkumu išplėtoti visą infrastruktūrą. Tam, kad elektromobilių galėtum pagaminti pakankamai patenkinti poreikiui, reikia išvystyti kasybą pradedant grafitu, baigiant kobaltu. Tada šių medžiagų apdirbimą. Tada pastatyti gamyklas gaminančias celes ir surenkančias į bateriją. Visam šitam reikia užtikrinti logistiką, kam realiai reikės statyti laivus ir greičiausiai uostus atnaujinti. Tada reikia perdaryti iš dalies esamas automobilių gamyklas. Tai krūvos pinigų ir laiko. Tada dar prasideda reikalas, su įrangos testavimu, derinimu ir t.t.
3) O tada prasideda masto ekonomija, kurios elektromobiliai dar nė iš tolo nepasiekė. Musk'as tai bado pasiekti standardizuodamas dalis naudojamas skirtingiems automobiliams. Model 3 varikliai naudojami fūroje, tie patys planšetai ir t.t. Kuo daugiau tų pačių dalių gaminsi, tuo pigesnė gamyba. Kitas dalykas, ištestuoti nuodugniai detales kainuoja kosminius pinigus. VDV tai jau padarė per daugiau 50 metų, realiai visi gamintojai susimetę. Teslai tai tenka daryti vienai.
4) Neparduoda nuostolin tų automobilių. Musk'as per metus gamybą padidina bent dvigubai. Kitaip sakant apyvartinių lėšų poreikis auga maždaug po 4x per metus vien užtikrinti pastovų jau vykstantį gamybos procesą. O kur dar investicijos į naują gamyklą. Joks automobilių gamintojas neplėtė savo gamybos dvigubai per metus jau turbūt pusę amžiaus. Jei iš vis kada vykdė.
5) Dar toliau, VW numatė elektromobilių R&D skirti ~32 milijardus eurų. Tesla tiek pinigų nėra turėjusi. Market Cap dabar ~54 milijardus, bet didžioji dalis akcijų buvo parduota už gerokai mažesnę kainą. O ir VW gali naudotis Tesla elektromobilių patentais, tik akumus iš kažkur teks traukti. Tad brangus malonumas vystyti ir reikia didelių gabumų, kad prasukti tokias inovacijas ir gamybą. Apple iki to toli. Pasiūlė viso labo kiek įmantresnį smartphone'ą, kokių jau rinkoje buvo, tik dar neišdirbtų. Tuo tarpu ką siūlo Tesla - yra mažiausiai 5 metais toliau, nei kiti didieji gamintojai. Ir ne soft'as yra Tesla, o akumai. Po akumų, tada nereali galia ir saugumas. O tada jau tik servisai. Jie tik saldainiukas.
O šiaip, ką pirktumėt, Opel Insignia ar Tesla Model 3 - kaina daugmaž ta pati. Pirmam garantija berods 3 metai. Teslai 8 metai akumui ir atrodo 5 metai kėbului. Kuro sąnaudos teslos atveju bent 3x mažesnės, o jei viešai nemokamai dar gali krautis, tai iš viso arti 0. Saugumo iš vis pinigais neįvertinsi. Ai tiesa, Insignia palyginus kledaras su Model 3, kai kalba pasisuka apie įsibegėjimą. Vienas minusas, Model 3 viršyti greitį autostradoje neapsimoka. Bet užtat gali susijungti visas sistemas ir atsipalaidavęs tiesiog stebėti kelią paliekant visą darbą mašinai.
audriusn 2017-11-24 09:48
Kas is tu sekundziu daliu isibegejant, jei posukiuose bus kaip karve ant ledo ir tas "letesnis" posukiuose vaziuos greiciau. 0-60 labai megstamas amerikej, nuo muscle caru laiku, tokiu dideliu avtomobilcegu su dideliais varikliais, sudinom vaziuoklem ir dar sudinesniais stabdziais.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Naujasis Tesla Roadster: greičiausias superautomobilis pasaulyje, kuris suduos galutinį nokautą vidaus degimo varikliams? (Video)