5 automobilių priežiūros darbai, kurie padeda išvengti labai brangių gedimų - neužtenka vien pakeisti variklio alyvą ()
Rimtas automobilio gedimas yra ne tik labai brangi, bet ir potencialiai gyvybei pavojinga problema. Vairuotojo pareiga yra pasirūpinti, kad jo transporto priemonė atitiktų techninius reikalavimus ne tik apžiūros metu, tačiau anaiptol ne visi tuo pasirūpina.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vieni žmonės yra tiesiog pernelyg nerūpestingi, o kiti neturi pinigų arba bijo, kad apsilankymas servise reguliariam patikrinimui – pernelyg didelė prabanga. Savaime suprantama, kad kai kurių mazgų keitimas vis tiek bus brangus, tačiau jei neturite lėšų remontui, ar negeriau būtų pastatyti automobilį užuot rizikavus savo ir aplinkinių gyvybėmis.
Autoevolution.com redakcija sudarė sąrašą darbų, kuriuos atlikti laiku nebus brangu, o kartais prireiks vos keleto įrankių. Jei pats nesate mechanikas, sudėtingesnį remontą patikėkite meistrams – daugelyje servisų tai brangiai nekainuos.
O svarbiausia, kad laiku atlikti smulkūs remonto darbai leis vėliau leis išvengti labai brangaus remonto. 100 sutaupytų eurų vėliau gali tapti dešimt kartų didesnėmis išlaidomis. Svarbiausi smulkūs remonto darbai:
Oro, degalų ir salono filtro keitimas
Paprasčiausi masiniam vartojimui skirti filtrai retai kainuoja daugiau nei 20 eurų už vienetą. Jums turbūt nereikia ekstremalios sąlygoms skirtų aukščiausios kokybės gaminių, tačiau vis tiek patartume rinktis žinomų gamintojų produkciją. Jei apie detales nedaug žinote, tačiau vis tiek ketinate pirkti patys, nepatingėkite pasidomėti konkrečiu gaminiu internete.
Tuo atveju, jei visa tai ketinate patikėti serviso specialistams, pasidomėkite, kurių filtrų kainos ir kokybės santykis yra geriausias.
Aušinimo skysčio, pavarų dėžės alyvos ir stabdžių skysčio keitimas
Automatinės pavarų dėžės reikalauja ypatingos priežiūros – reikia reguliariai keisti jų alyvą. Kokią naudoti priklauso nuo konkrečios transmisijos, tačiau svarbiausia laikytis grafiko. Jei jaučiate, kad pavaros persijungia su trukdžiais, alyvą galite pakeisti ir anksčiau nei planavote.
Mechaninėms pavarų dėžėms alyva keičiama gerokai rečiau, tačiau pakėlus automobilį kitų mazgų apžiūrai taip pat vertėtų atkreipti dėmesį, ar niekur nėra pratekėjimo. Taip pat bent kartą per metus vertėtų patikrinti jos lygį.
Visiems žinoma, kad reikia sekti aušinimo skysčio lygį, tačiau tik nedaugelis vairuotojų supranta, kad kas dvejus metus jį taip pat reikėtų pakeisti nauju. Tas pats galioja ir stabdžių skysčiui. Jei dalyvaujate mėgėjiškose lenktynėse arba vežate sunkius krovinius, tą patariama daryti dar dažniau.
Degimo ir pakaitinimo žvakės
Nuo šių detalių priklauso sklandus variklio darbas, tačiau jos itin dažnai lieka pamirštos. Benzininiame variklyje žvakių būklė daro didžiulę įtaka traukai ir degalų sąnaudoms, todėl apie jas pamiršę automatiškai leidžiate pinigus veltui.
Ilgai ignoruojant degimo žvakes variklio darbas taps netolygus, o galiausiai jis apskritai sustos. Pakaitinimo žvakės padeda užvesti dyzelinį variklį, o degimas vyksta dėl suspaudimo metu susidarančio karščio. Be veikiančių žvakių motoras apskritai neužsivestų, o kai tinkamai dirba ne visos, žiemą iškyla rimtos problemos.
Dėl vienos netinkamos žvakės benzininiame variklyje degimas gali įvykti ne laiku, o tai gresia stūmoklių žiedų pažeidimais ir užteršta alyva. Žvakes rekomenduojama keisti pagal gamintojo instrukciją, taip pat ir įsigijus naudotą automobilį, kuris neturi aptarnavimo servise dokumentų.
Generatoriaus diržo keitimas
Vienas iš akivaizdžiausių dalykų, dėl kurių neretai vairuotojams iškyla rimtų problemų yra diržai. Vidutiniam naudotam automobiliui generatoriaus diržas kainuoja apie 20 eurų, tačiau kai kuriems modeliams ši detalė bus gerokai brangesnė.
Jei variklyje naudojami du diržai, vienas iš jų suka ne tik generatorių, bet ir vandens, vairo stiprintuvo siurblį bei kitus mazgus. Nutrūkus generatoriaus diržui visi aukščiau išvardinti agregatai nustoja veikti. Patikrinti jo ir įtempimo mechanizmų būklę reikėtų bent jau kartą per metus. Jei visgi nepasirūpinote to padaryti apie prastą situaciją praneš erzinantis praslystančio diržo cypimas.
Nagingiems vyrams pakeisti diržą nebus problema, tačiau jei abejojate savo įgūdžiais, geriau būtų šį darbą patikėti profesionalams.
Pakabos įvorių ir stabdžių žarnelių keitimas
Per akimirką automobilis gali virsti metalo laužu. Tam užtenka vienos nedidelės detalės gedimo. Dauguma guminių įvairių pakabos svirčių ir traukių įvorių gali būti pakeistos už sąlyginiai nedidelę pinigų sumą. Tuo metu dėl netvarkingos pakabos automobilio stabilumas kelyje labai pasikeičia, o dėl to visiems eismo dalyviams iškyla rimtas pavojus.
Net greičio neviršijantis vairuotojas gali patekti į itin keblią situaciją. Tą patį galima pasakyti apie stabdžių sistemą. Metalo lydinių vamzdeliai be problemų gali laikyti ir penkerius metus, tačiau guminės žarnelės nėra tokios tvirtos.
Net ir nedidelis nesandarumas reiškia, kad visas stabdžių skystis ištekės lauk. Guminių žarnelių keitimas nėra brangus, tačiau nepamirškite, kad užpildant sistemą ji turi būti idealiai nuorinama.