Pristatytas trečiasis BMW elektromobilis: „tai ateitis ir mes esame vieni iš lyderių“ (Video) ()
Šiuo metu vykstančioje tarptautinėje Pekino automobilių parodoje BMW pristatė pirmąjį SAV (angl. sports activity vehicle) segmento elektromobilį – koncepcinį „BMW iX3“. Naujasis modelis atspindi kryptį, kuria juda visas „BMW Group“ koncernas – kurti praktiškus, ekologiškus ir tuo pačiu metu sportiškus automobilius. „iX3“ yra trečiasis inovacijų prekės ženklo „BMW i“ modelis – prieš kelerius metus rinkoje debiutavo ir sėkmingai įsitvirtino „i3“ hečbekas bei „i8“ sportinis kupė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Niekas nebesiginčija, kad elektromobiliai yra ateitis ir BMW – vienas lyderių kuriant sportiškus ir tuo pačiu itin ekologiškus modelius. Naujasis „iX3“ konceptas parodo koncerno galimybes kurti ne tik miestui pritaikytus modelius kaip „i3“ ar išskirtinius sportiškus „i8“, bet ir visureigius.
Tikime, kad šis BMW taps pirmuoju elektromobiliu, suderinančiu praktiškumą mieste ir universalumą ilgose kelionėse bei pretenduos tapti pagrindiniu šeimos automobiliu ne tik elektromobilių gausiose šalyse kaip Norvegija ar Olandija, bet ir Lietuvoje“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Nauja „BMW eDrive“ karta
Viena didžiausių koncepcinio „BMW iX3“ inovacijų – jau penktoji „BMW eDrive“ karta. Jos išskirtinumas – kompaktiškumas, nes variklis, transmisija ir kiti jėgos agregatai yra sujungti į vieną platformą, kuri gali būti naudojama skirtingiems modeliams gaminti.
Moderni jos konstrukcija užtikrina, kad tam tikrus komponentus bus galima keisti į galingesnius ar pritaikytus kitiems modeliams, tai užtikrina gamybos greitį ir universalumą. Be to, naująją „eDrive“ sistemą galima montuoti tiek į pilnai elektrinius, tiek į hibridinius automobilius.
Kita svarbi detalė – naujos kartos BMW elektriniame variklyje nėra jokių retųjų metalų, tad „BMW Group“ nėra priklausomas nuo nepastovių jų gamybos pajėgumų.
Išlaiko tradicines BMW linijas
Naujojo elektromobilio priekyje išsiskiria tradicinės į dvi dalis padalintos BMW grotelės. Jos čia – tik stiliaus detalė, nes elektromobilyje nėra iškart už grotelių montuojamo radiatoriaus, kurį reikėtų vėsinti. Be to, ši detalė didina efektyvumą – uždaros radiatoriaus grotelės pagerino „BMW iX3“ aerodinaminį koeficientą ir padidino jo nuvažiuojamą atstumą.
Automobilio žibintai, atletiška išvaizda ir sportiška šoninė linija neleis susipainioti – tai tikras BMW. Ir tik smulkios detalės sufleruoja, kad šis automobilis ne tik užtikrina geriausias BMW valdymo savybes, bet ir yra labai ekologiškas.
Koncepcinio elektromobilio išorė nudažyta matine „Moonstone Silver“ spalva, o „BMW i Blue“ mėlynos spalvos akcentai pabrėžia, kad jis priklauso ekologiškų modelių „BMW i“ prekės ženklui.
Naujajame SAV koncepciniame modelyje viskas apgalvota iki smulkmenų. Net ir lengvojo lydinio ratlankiai kurti specialiai „BMW iX3“ – jų dizainas ne tik patrauklus, bet ir sukelia mažiausią įmanomą oro pasipriešinimą.
SAV segmento inovatorius
Koncepcinis „BMW iX3“ yra pirmasis „X“ serijos visiškai elektra varomas modelis, tačiau toli gražu ne pirmtakas ekologijos srityje. Dar 2009-aisiais buvo pristatytas pirmasis SAV hibridas „BMW ActiveHybrid X6“, o 2015-aisiais – „BMW X5 xDrive40e iPerformance“, kurio vidutinės degalų sąnaudos siekia vos 3,4 l/100 km, o CO2 emisija – 78 g/km.
Penktos kartos „BMW eDrive“ technologijas turintis „BMW iX3“ turi 200 kW (270 AG) galią pasiekiantį elektrinį variklį, o jame montuojama 70 kWh talpos baterija. Pagal naująjį Europos realaus važiavimo bandymų ciklą WLTP, įsigaliosiantį antroje šių metų pusėje, BMW elektromobilis gali įveikti daugiau nei 400 km viena įkrova. Tai vienas geriausių rezultatų tarp viso pasaulio elektromobilių.
Ne mažiau svarbi naujojo „eDrive“ detalė – įkrovimo greitis. Kinijoje pristatomo „BMW iX3“ greitojo įkrovimo stotelėse galės būti kraunamas net 150 kW galia – tai yra 3-4 kartus daugiau nei daugelis dabartinių elektromobilių. Tokį pajėgumą galinčioje užtikrinti stotelėje elektromobilio baterija bus papildyta vos per 30 minučių.
Kartu su naujuoju „BMW iX3“ Pekino automobilių parodoje demonstruojama „BMW i Vision Dynamics“ studija – čia siekiama pabrėžti vizualinius skirtumus tarp BMW bei „BMW i“. Nors abiejų prekės ženklų automobiliai pasižymi tvirta, atletiška išvaizda, juos skiria smulkios detalės kaip logotipai bei spalviniai akcentai.