Lietuviai sugalvojo, kaip galima apgauti vidutinio greičio matuoklius ir ką apie tai sako ekspertai (61)
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) planuoja, kad jau gegužės mėnesį sektoriniai greičio matuokliai ims fiksuoti pažeidėjus ir perdavinėti informaciją policijai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tuomet visiems greitį viršijusiems vairuotojams teks mokėti baudas.
Tačiau tarp tautiečių vėl užvirė diskusijos apie tai, kokiais būdais galima būtų apgauti naujuosius radarus.
Vienas iš populiariausių sprendimų, kurį sugalvojo vairuotojai – kontroliuojamame ruože viršijus greitį sustoti ir šiek tiek pastovėti. Vis tik, nors teoriškai matuoklį apgauti galima, tai daryti būtų ne tik pavojinga, bet visiškai nenaudinga.
Veikia, bet nėra prasmės
LAKD intelektinių transporto sistemų skyriaus vedėjas Laurynas Ivinskis patvirtino, kad tai suveiktų, tačiau svarstė, ar taip elgtis būtų racionalu. „Taip, skaičiuojant greitį tai bus įvertinta ir vairuotojas neviršys greičio.
Bet ar verta kažkur skubėti, jeigu paskui teks sustojus stovėti šalikelėje ir laukti mažiausiai keletą minučių?“ – retoriškai klausė pašnekovas.
Anot jo, greitį viršijantis vairuotojas keltų visiems pavojų, tačiau priverstas stovėti pats iš to nieko nepeštų.
„Nebent kalbame apie tokį atvejį, kai tenka kažką aplenkti. Tuomet viršijus greitį vėliau vairuotojas gali sumažinti tempą“, – garsiai svarstė L. Ivinskis.
Kaip jau rašėme, lrytas.lt atliktas bandomasis važiavimas sektorinių radarų kontroliuojamoje atkarpoje Minsko plente patvirtino, kad šis būdas tikrai veikia.
Pastovėję keletą minučių vidutinį greitį sumažinome nuo 80 iki 44 km/val. Tą patvirtino direkcijos pateiktas pažeidimų kontrolės pranešimas. Bet toks poelgis nedavė jokios naudos, nes dėl prastovos niekur nenuskubėjome.
Pavojingas sumanymas
Vairuotojai aptarinėja ir kitą – dar įdomesnį, tačiau potencialiai itin pavojingą sumanymą.
Svarstoma, ar ruožo pabaigoje prieš pat kamerą išvažiavus į priešingos krypties eismo juostą sistema būtų suklaidinta.
I. Ivinskis paneigė tokio sumanymo efektą. Anot jo, kameros bet kuriuo atveju užfiksuos transporto priemonę.
Specialistas sakė, kad iki šiol bandant įrangą tokių nutrūktgalviško elgesio atvejų nepasitaikė.
„Abiejuose juostose atstumas iki kameros yra panašus, todėl manau, kad rezultatas būtų toks pats“, – komentavo jis.
Išvengtų trumpam
Pašnekovas pripažino, kad dėl purvo ar kitų priežasčių neįžiūrimų numerių kameros taip pat neatpažins. Bet tai nereiškia, kad greitį viršiję ar be draudimo/techninės apžiūros važiavę vairuotojai išvengs bausmės.
Užfiksuotos tokios transporto priemonės pateks į atskirą sąrašą – pareigūnai ar baudų administravimą prižiūrintys specialistai šiuos kadrus peržiūrės rankiniu būdu.