Volvo Trucks parodė, kaip išbando savivarčių tvirtumą – iš kokio aukščio ir kiek kartų reikia numesti 2 tonų svorį, kad sulūžtų jo transmisija? (Video) (1)
Volvo FMX – statyboms skirtas sunkvežimis. Jis tikrai nedirba lengvo darbo – į jį kraunamas žvyras, smėlis, o dažnai ir statybinės atliekos ir akmenys. Nors tokia technika yra labai brangi, jos savininkai nesaugo – kai laikas yra pinigai, svarbu sunkvežimius pakrauti ir iškrauti greitai. Todėl į sunkvežimius sunkūs akmenys ar betono gabalai metami nelabai atsargiai. Volvo Trucks nusprendė pažiūrėti, iš kokio aukščio reikėtų numesti 2 tonų svorį, kas sulūžtų transmisijos ar variklio korpusas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Neatsargiai kraunamas sunkvežimis patiria labai stiprius smūgius. Kartais kelis šimtus kilogramų sveriantys rieduliai ar betono gabalai sumetami iš didesnio aukščio nei rekomenduoja gamintojas. Vėlgi, taip daroma skubant arba dėl sunkiosios technikos valdytojų nepatyrimo. Šiuose bandymuose Volvo Trucks pasitelkė 2 tonų svorį, kuris buvo mėtomas iš vis didesnio aukščio.
Volvo Trucks pripažįsta, kad tai – ekstremalus bandymas. Jei taip savo sunkvežimius laužytų vežėjai, jie jai ilgai nesidžiaugtų. Vos iš 1 metro aukščio paleistas 2 tonų svoris iki susidūrimo spėja pasiekti beveik 16 km/h greitį. Smūgio jėga siekia 19,6 kilodžaulius. Tačiau šis bandymas sunkvežimiui niekaip nepakenkė, todėl aukštį teko didinti.
Volvo šiam bandymui pasirinko FMX su stipriausia ir kartu sunkiausia automatine transmisija. Nuo pat pradžių buvo manoma, kad tikriausiai sulūš ji, nes lieto plieno dalys yra trapesnės nei labai tvirtas krovinių kėbulas ir rėmas. Tačiau prireikė net 26 metimų, kol detalė pagaliau suskilo.
2 tonų svoris iš pradžių buvo mėtomas maždaug į krovinių kėbulo vidurį. Tai – viena tvirčiausių vietų, nes ji yra netoli ašių. Svoris buvo metamas iš vis didesnio aukščio, o sunkvežimio rėmo ir kėbulo parametrai buvo stebimi visa eile skirtingų jutiklių ir kompiuterių. Po kiekvieno metimo sunkvežimio mazgus apžiūrėdavo specialistai, ieškodami įtrūkimų. Kai sunkvežimis ir po 25 numetimo atsisakė sulūžti, svoris buvo patrauktas arčiau kabinos, tiesiai virš transmisijos.
Iš 3,5 metrų aukščio paleistas svoris pagaliau privertė sulūžti variklio ir transmisijos tvirtinimą. Toks didelis įtrūkimas tikrai kuriam laikui sunkvežimį išvestų iš rikiuotės, tačiau sunku būtų patikėti, kad kas nors realiomis sąlygomis taip neprotingai krautų akmenis ar kitus sunkius daiktus. Iš 3,5 metrų aukščio paleistas dviejų tonų svoris spėjo pasiekti beveik 30 km/h greitį, o smūgio energija siekė 68,6 kilodžaulius.
Ypatingai įspūdingai atrodo sulėtintas vaizdas, kuriame matyti, kaip per sunkvežimį keliauja smūgio banga – nepaisant to, kad FMX yra išties tvirtas sunkvežimis, jis visas sudreba, kai į jo kėbulą trenkiasi 2 tonų svoris.