Grandioziniai planai ir visiškas fiasko: kuo baigėsi „E-engineering“ planai, o dabar išparduodami unikalūs sukurti prototipai - gali įsigyti kiekvienas norintis ()
Rusijos automobilių pramonėje dominuoja didžiosios kompanijos, kurių gaminami automobiliai niekuo neišsiskiria.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visgi čia nuolatos išsišoka ir smulkūs gamintojai siūlantys itin egzotiško dizaino arba konstrukcijos mašinas.
Brangiai parduoda likučius
Viena iš tokių buvo dabar jau nebeegzistuojantis rusų milijardieriaus Michailo Prochorovo kompanija „E-engineering“. 2012 metų gegužę ji turėjo pradėti serijinę hibridinio modelio „E-mobile“ gamybą, tačiau projektas galiausiai buvo nukrautas.
Visgi kuriantis kompanijai inžinieriai atliko savo darbą, todėl liko nemažai surinktų ar beveik baigtų prototipų.
Rusiškame transporto skelbimų portale auto.ru pasirodė skelbimas, kuris siūlo įsigyti egzotiškai atrodančius įvairių „E-engineering“ modelių automobilius.
Tarp parduodamų automobilių yra keletas jau minėtų „E-mobile“, taip pat dviejų durų visureigiai, padidinto pravažumo vienatūriai ir vienas krovininis furgonas.
Skelbime rašoma, kad automobilio kaina priklauso nuo sumontuotos įrangos, tačiau pateikiama orientacinė suma ganėtinai didelė – net 5 mln. rublių (68 tūkst. eurų).
Rusų žiniasklaida atkreipė dėmesį, kad „E-mobile“ pristatymo metu buvo minima gerokai mažesnė kaina, kuri bazinės komplektacijos modeliui turėjo siekti apie 9 tūkst. eurų.
Planai buvo grandioziniai
„E-engineering“ planai buvo grandioziniai – kalbėta, kad gamybos apimtys sieks 25 tūkst. automobilių per metus, o kompanija sulaukė net 215 tūkst. išankstinių užsakymų.
Gamybos pradžia iš 2012-ųjų pavasario buvo nukelta į metų pabaigą, o vėliau atidėta dar dvejiems metams.
2014 metų balandžio mėnesį paaiškėjo, kad grupė „Onexim“ visiškai atsisakė projekto, o visą techninę dokumentaciją už 1 eurą pardavė valstybiniam institutui.
Žlugus kompanijai, kurios ateitis plačiai buvo aptarinėjama keletą metų, dauguma jos specialistų persikraustė į Baltarusiją.
Būtent jie ir parduoda savo darbo likučius, o didelę kainą pateisina tuo, kad tai esą išskirtiniai automobiliai, kurie esą taps transporto istorijos vertybėmis.
Taip pat buvusios kompanijos atstovai tikina, kad mašinos puikiai važiuoja ir nereikalauja papildomo remonto. Potencialiems pirkėjams žadama, kad bus paruošti visi reikalingi dokumentai, o greta jų klientai gaus ir nuotraukų albumą.
Montavo hibridines jėgaines
Rusų portalas newsru.com priminė, kad nuo 2010 iki 2014 metų kompanija „E-engineering“ spėjo sukonstruoti keletą prototipų. Ant tos pačios platformos buvo suprojektuoti trys skirtingi modeliai – sportiškas trijų durų visureigis, furgonas ir padidinto pravažumo vienatūris.
Visureigis turėjo didžiausią prošvaisą, jame buvo sumontuotas 60 AG galios benzininis variklis ir elektros motoras su energijos kaupimo sistema.
Bendra šios hibridinės jėgainės galia siekė 150 AG. Nuo 0 iki 100 km/val. šis automobilis galėjo įsibėgėti per 7 sekundes. Jo vidaus degimo variklis galėjo dirbti varomas 92-ojo oktaninio skaičiaus benzinu arba gamtinėmis dujomis.
„E-furgon“ komercinis modelis svėrė tik 650 kilogramų, tačiau jo keliamoji galia turėjo siekti 750 kilogramų.
Šio furgono prošvaisa siekė 170 milimetrų, o naudojama jėgainė – ta pati, kaip ir visureigyje.