„Elonas meluoja apie elektrinį sunkvežimį – tai tiesiog prieštarauja fizikos dėsniams“: vilkikų pramonės atstovai netiki Musko pareiškimais bei reikalauja įrodymų. Neapsikentęs E. Muskas jiems atsakė, tik nuo to pramonės senbuviams ramiau nebus (20)
„Tesla“ vadovo Elon‘o Musk‘o pareiškimai apie „Tesla Semi“ elektrinį vilkiką, jo parametrus, galimybes ir svarbiausia – sąnaudas, dyzelinių vilkikų pramonei skamba taip neįtikėtinai, kad jie pareiškė, jog Elon‘as meluoja apie Semi vilkiką ir „reikalauja įrodymų“.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Prėjusiais metais Elon‘as pristatė naujajį elektrinį vilkiką „Tesla Semi“ ir teigė, kad vienu įkrovimu jis nuvažiuos daugiau kaip 800 kilometrų ir perveš daugiau kaip 36 tonų krovinį. Labai panašius krovinius veža ir įprasti dyzeliniai vilkikai.
Taip pat buvo teigiama, kad „Tesla Semi“ elektrinis vilkikas bus dviejų versijų: viena kainuos 150 tūkst. JAV dolerių ir vienu įkrovimu nuvažiuos 480 km., o brangesnė elektrinio vilkiko versija kainuos 180 tūkst. JAV dolerių ir vienu įkrovimu nuvažiuos daugiau kaip 800 km. „Tesla“ kompanija taip pat pristatė ir „Founders Series“ versiją, kurios kaina turėtų būti apie 200 tūkst. JAV dolerių.
„Tesla“ tikisi, kad elektrinio vilkiko techninės specifikacijos ir kaina užtikrins, jog vienos mylios (1,6 km aut. past.) savikaina neviršys 1,26 JAV dolerio, todėl 200 tūkst. JAV dolerių kainuojantis „Tesla Semi“ elektrinis vilkikas, dėl degalų sutaupymo, atsipirks vos per dvejus metus.
Tad nenuostabu, kad vilkikų pramonės atstovai šiuos „Tesla“ ir Elon‘o Musk‘o teiginius vertina skeptiškai. „Daimler“ vilkikų segmento vadovas Martin‘as Daum‘as kiek anksčiau šiais metais žurnalistams teigė, kad „jei tai tiesa (ką sako Elon‘as aut. past.) – Tesla Semi tiesiog prieštarauja fizikos dėsniams.“
Prie šių abejojančių skeptikų ratelio prisijungia ir daugiau vilkikų pramonės atstovų, kurie nori pamatyti įrodymus.
Allen‘as Schaeffer‘is, „Diesel Technology Forum“ prekybos grupės vykdomasis direktorius „Bloomberg“ teigė, kad „yra lengva tiesiog ateiti į šią rinką ir pasakyti: „jų savikaina yra 1,5 dolerio per mylią, o mes tai galime padaryti už 1,2 dolerius.“ Bet kur yra įrodymai? Aš jų dar nemačiau.“
Jon‘as Mills‘as, variklių gamintojo „Cummins“ atstovas taip pasisakė: „Šiuo metu mes nemanome, kad tai (elektrinis Semi vilkikas aut. past.) yra perspektyvu. Elektriniai vilkikai yra naudingesni, kai reikia nuvažiuoti trumpesnius atstumus, taip pat pervežant mažesnius krovinius ir turint galimybę (dažniau aut. past.) juos įkrauti.“
Nepaisant to, „Cummins“, didžiulis dyzelinių variklių gamintojas, dirba su savo elektriniais vilkikais ir net neseniai įsigijo nedidelę įmonę (startuolį), besidarbuojančią prie elektrinės pavarų dėžės, kad padėtų „Cummins“ sukurti ir pasiūlyti rinkai savo pilnaverčių elektrinių vilkikų.
Visgi, Jon‘as Mills‘as teigė, kad „dyzeliniai vilkikai krovinių gabenimo sektoriuje išliks pagrindu ir taip dar bus labai ilgai – dešimt metų ir dar ilgiau.“
Bet „Tesla“ tikrai neketina kažko laukti dar dešimt metų. Jie jau planuoja kitais metais pradėti „Tesla Semi“ vilkikų gamybą. Ir jeigu „Tesla“ ir Elon‘o žodžiai apie „Tesla Semi“ vilkiko specifikacijas ir krovinių gabenimo savikainą pasitvirtins, dyzelinių vilkikų pramonė turės labai greitai atsibusti iš kol kas labai patogaus miego.
Gana aišku, kodėl jie nenori patikėti „Tesla“ argumentais, nes jei tai tiesa – jiems tai būtų pabaiga. Senieji pramonės atstovai turėtų labai rimtai įvertinti „Tesla Semi“ vilkiką ir jo galimybes. Net jei ir iš pirmo karto Elon‘ui nepavyktų įgyvendinti visų pažadų dėl šio vilkiko, kas yra visiškai tikėtina, jis tikrai nenustos toliau dirbti ir įgyvendins savo pažadus. Ir tam tikrai nereikės laukti 10-ies ar dar daugiau metų.
Jau ne kartą turėjome galimybę įsitikinti Elon‘o užsispyrimu ir tiesiog maniją primenančiu tikslo siekimu. Tačiau atrodo, kad tik taip galima padaryti kažką tokio, kas verčia keistis visą pasaulį.
Tad tokios senųjų transporto pramonės atstovų abejonės jiems daug naudos neduoda, ypač jei jie nieko nesiruošia daryti ir tikisi, kad dar ilgai niekas nesikeis. Jie reikalauja įrodymų? Logiškas noras ir „Tesla“ iš tikrųjų turėtų juos pateikti. Teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad „Tesla“ šiuo metu intensyviai atlieka „Tesla Semi“ bandymus ir Elon‘as jau sureagavo į šiuos įrodymų reikalavimus gana paprastai.
Jis savo „Twitter“ paskyroje parašė, kad „kiečiausia yra tai, kad jis (Tesla Semi vilkikas aut. past.) pats vienas apvažiavo visą šalį (be jokios palydos ar kitų transporto priemonių kompanijos) ir naudojosi esamu Tesla Supercharger (greitu elektrinių transporto priemonių įkrovimo aut. past.) tinklu ir ilginamuoju laidu“.
Dar pajuokavo, kad „šis laidas buvo 1000 mylių (1609 km aut. past.) ilgio, bet visgi“. Tad Elon‘as ir toliau nemiega, dirba prie „Tesla Semi“ vilkiko. Ir tik laiko klausimas, kada elektriniai „Tesla“, o gal kitos kompanijos vilkikai, taps įprastu reiškiniu mūsų gatvėse. Ir panašu, kad Elon‘as nori, kad kuo greičiau tai taptų realybe.