Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Atk 2018-09-07 22:34
Jei laikyti, kad viljkiko ratai tokį pat gerą riedėjimą turi kaip dviračio, tai norint judinti 40000 kg svorį 10 kmph greičiu reikia 5700 watų. Vadinasi, reikia baterijos 456 kilovatvalandžių. 360 Wh galima laikyt kainuoja 50 eurų ir sveria 1-1,5 kg. Galima laikyt, kad 1 kg. Vadinasi baterija kainuos 64000 eurų. Ir svers 1270 kg. Taip, kad, matau, kad įmanoma viską tai sukurti. Svarbu tik, kad regeneracija būtų labai gera ir riedėjimo koeficientas labai geras.
Nors jeigu viena kilovatvalandė kainuoja 0,1 euro. O reikia 456 kilovatvalandžių, tai kilomatro kaina kainuos 0,57 eurus. 0,57 x 1,6=0,912 euro.
Taip, kad aš gavau beveik identišką rezultatą, ką ir Ilonas. 0,912 eurų (įskaitant NK krovimo bus šiek tiek daugiau) už mylią (kai vilkiko ir krovinio svoris kartu sudėjus 40 tonų).
BrendasGazuotas 2018-09-08 01:35
36 tonos BENDRO svorio(t.y. vilkikas ir krovinys) ar vien tik krovinio svoris!? Nes realiai europoje leidžiamas 41 toną bendrosios masės 5ašiams vilkikams ir 46 tonos (bendrosios masės) 6 ašių vilkikams t.y. 25÷26 tonos krovinio pirmu atveju ir 30÷31 toną antru. Visa kitą yra viršsvoriai ir reikalingi papildomi leidimai ,sertifikatai ,kelių mokesčiai ir t.t. Beje pas amerikonus panašiai. Taip kad 36 tonos gryno krovinio svorio padauginta o bendro kaip ir per mažai... Būtų neblogai patikslinimas
immortallt 2018-09-08 11:32
O tai jis skirtas pirmiausia ES rinkai ar JAV?
Evil Goku 2018-09-08 11:41
Trumpa paieška parodė, kad 36 tonos yra bendra masė, kuri turi būti leidžiama valstybiniuose keliuose.
AAA000 2018-09-08 12:35
Musko Marso kolonijai. geda nezinot tokiam teslu gerbejui
iPienius 2018-09-08 17:10
gali visi norintys uzsisakyti ir tikriausiai ruos pagal ta rinka,is kurios uzsakineji.
bahuriux 2018-09-08 19:02
Su tokia baterijos talpa realiai gali nuvažiuoti 800km vienu pakrovimu, bet ar tokia baterija reali už tą kainą kurią parduos Semi aš nežinau.
Aš gavau tokius skaičius nes tai ne dviračio ratai su žaisliniais guoliais ir žaislinio pločio padangom ten sudėti rimti daiktai kurie turi riedėjimo pasipriešinimą didesnį nei dviračio, beto fūros važiuoja 90 km/h tai oro pasipriešinimas irgi ne dviračio eilės.
Galbūt Elonas giriasi, kad nuvažiuoja iki 800 km bet nutyli, kad tai pavyktu tik važiuojant lėtai mieste ir idealiomis sąlygomis kai nereikia stabdyti, bet realiam pasaulyjė fūros važiuoja ir 90 km/h ir į kamščius papuola ir tt.
iPienius 2018-09-08 19:45
bent jau lengvosioms masinoms, tai pats sake, kad bateriju talpa nuvaziuotam atstumui skaiciuoja vaziuojant apie 60 km/h greiciu (vaziuojant pastoviu greiciu).
tiksliu kainu neradau, bet dabartines baterijos gali kainuoti apie $120/kWh. kiti saltiniai iki metu galo raso, kad bus $100/kWh, nes baterijos pinga. jeigu semi pradeda gamint kitais metais ir bus pasieke $100/kWh kaina, tai pagal tavo skaiciavimus iseina 92k $ tik uz beterija. is esmes gal ir realu, bet klausimas kiek jie uzdirbs pardave 1 fura. gali buti, kad parduos uz vos daugiau nei savikaina.
AAA000 2018-09-08 21:06
sita vieta galima kazkiek pagincyt. realus elektros varikliai NK minimum 70-85% eiles. ir tik tobules. taip pat elektros perdavimo-pavaru sistemos trumpesnes, maziau visokiu tarpiniu dantraciu, kas irgi duoda geresni NK. sita vieta irgi tik tobules. regeneracija irgi tik tobules. tiesiog mazai eksplotacines patirties pas gamintojus ir geriausiu sprendimu iskarto nebus - nes niekas negamina dar masiskai.
as manau vidutinei furai suapvalinus reiktu imt ~100kwh/100km energijos poreikis. o vidutiniam lengvajam automobiliui ~8kwh/100km. cia jau su visokiom imanomom atsargom ir didint energetinio poreikio jau nebeverta. su tiek GARANTUOTAI nuvaziuos. o ateity ir geresnius rezutatus manau spaus (mazes kazkiek kwh poreikis).
-----
del akumu kainu - kazkur 120-150€/kwh.
-----
vienintelis neigiamas faktorius manau nebent akumu svoris. jei ten kokia nors nesamone is mazyciu celiu - akumu svoris gali gautis nekonkurencingas, nes celiu korpusams gali gautis ir papildoma tona, kuri prastins kazkiek rezultata
visumoj manau tikrai nemeluoja ir elektrofura pagamint imanoma uz tas kainas, bet tik ne paciam Muskui jis neturi gamybos patirties. jam iseis bent trecdaliu brangiau. matom is lengvuju gamybos kruvos nesamoniu... nevykes akumas (pertekline ausinimo sistema ir celiu sistema netinkama), kontroleris variklyje (kvaila kist i monobloka patikima el. varikli ir nepatikima kontroleri ir dar sudetingom ausinimo salygom, nes gaunasi ypac nepatikimas mazgas). jei ir furos tokios bus - tai ji ten uzsakovai su kilpa gaudys aisku Muskas turi ir globalu koziri, ko neturi kiti auto gamintojai - autopilotus ir programavimo pajegumus - bet cia jau kaisios koja visuomenes poziuris ir valdzia - nes per daug naujove ir nera nusistovejusiu reguliavimu.
Atk 2018-09-09 05:29
Riedejimo koeficientas ziurejau vilkiku ratu kaip ir dviracio, net gali buti geresnis, nes ten ratai didesni ir maziau bus vibraciju vaziuojant asvaltu. I oro pasiprieshinima galima nekreipt demesio, kai toks didelis svoris vaziuoja ir tokia aerodinamine forma, jei laikyt, kad greitis 60km per valanda. Esant 150 km ph gal ir isaugs sanaudos . bet gal nestipriai, nes didelis svoris ir oro padiprieshinimas netures dideles itakos daryt. Itaka gales daryt nelygus kelias, su visokiom duobem.
Ratų riedėjimo formulė yra g kart svoris ir kart coeficientas riedėjimo.
Didelių vilkikų riedėjimo koeficientas ratų yra nuo 0,0045 iki 0,008.
Ir galia yra šitą padauginus iš greičio (mps).
Tarkim 60 km perh galios reikia 9,8 kart 36000kg kart 0,006 kart 16,7mps (60kmph)=35350 W.
471333 wh arba 471 kilovatvalandės baterijos. Jei ratų riedėjimo koeficientas prastesnis, tada didesnės talpos baterijos reikės. Į guolių nuostuolius galima nežiūrėti, nes jie yra labai maži palyginus su riedėjimo nuostuoliais.
Kai kas sako, kad kilowatwalandė kainuoja 100 dolerių. Tai baterija kainuos 47100 dolerių arba 47,1 tūkstančių dolerių.
Jeigu visas vilkikas kainuos 180 tūkstančių dolerių, tai nematau problemų išleisti mažiau nei trečdalį pinigų baterijai.
AAA000 2018-09-09 12:06
oro pasipriesinimas neturi dideles itakos tik greiciais iki mazdaug 30-40km/h. nes daznai pucia i gala ar greiciau ir judi su paciu oru, sraute ar net vejas padeda ir kompensuoja priesveja. dviraciai (be spec salygu) greiciau ir nevazineja - o vat furos SUGEBA paskui, labiau greitejant, pasipriesinimas i ora pradeda didet eksponentiskai, nes net jei ir pucia is galo - tu vaziuoji greiciau ir vistiek turi garantuota oro pasipriesinima i bet kuria puse. ir nuostoliai bus zymus. taip kad reikia vertint ne kazkokius 60kmh, o maksimalu leistina greiti kazkur net 90-120kmh rajone.
--------------
del akumu kainu "100 doleriu uz kwh" cia nebent kokia nors gryna teorine imanoma savikaina pacioje gamykloje idealiom aplinkybem. realybej tokiu kainu dar ner, nes visokie mokesciai, logistika, nesekmes gamyboje, garantinis nepatikimumas ir pan... reikia ziuret didmeninio pardavimo kainas, kad zinot kwh verte. o sau juk pirksi kaip smulkus pirkejas uz didmenine kaina. arba deveta. bet kai toki suda gamina - devetu dar normaliai veikianciu tiesiog nebus. bus daug lauzo su stipusiais akumais
o gamintojai labai megsta keitinet tokias neesmines specifikacijas, kaip akumo bloko technines komplektacijos ir gabaritiniai ipakavimai - nes paskui gali lupt pinigus uz nieka... prireiks atsinaujint ar remonto: pareiks tau, kad tokio "seno" modelio nebegaminam ir mokek dvigubai-trigubai uz "spec" uzsakyma jau dabar prasideda zaidimeliai...
bahuriux 2018-09-09 12:15
Nesupranti ar ne, kad riedėjimo guolis yra sudarytas iš mažų cilindriukų kurie sukasi tirštam solidole, o net jei kieto plieno ant kieto plieno riedėjomo trintis it yra nebloga, bet tepalas ir mažas šratų diametras, tavo "wishful thinking" nubrauks. Beto neįvertini plytos formos aerodinamokos, atsimink kad fūrą didžiają savo kelio dalį važiuoja 90km/h greičiu ir turi prastą Cd ir dar maža to didelį skerspjūvį. Beto 36 tonos yra tik krovinio svoris skaičiuok ant 41 tonos ir pridėk 20% aerodinamikai tada gausi panašiai tą patį, ką ir aš, na dar sutinku su AAA000, kad galima viską optimizuoti iki 100kWh ant 100km. Nes skaičiuoti nat 60km/h nėra prasmės fūrai, kokiam miškovežiui, ar traktoriui nebent.
Betkuriuo atveju net ir su 800-900kwh baterija matom, kad įmanoma įsipaišyti į fizikos dėsnius ir įmanoma uždirbti nemažiau 10-15% pelno nuo apyvartos, prie viso to konkurentus palaidoti, dėl pigesnio nuvažiuoto km, su sąlyga kad baterijos tarnavimo laikas bus nemažesniam atstumui nei 1.000.000 km.
AAA000 dėl teslos baterijų (tokių kaip model S) netobulumo nesutinku su tavim, ten sudėtos panasonic celės, o jos yra per paskutinius 15+ metų pačios geriausios pasaulyje, nes jos kantresnės piktnaudžavimui krovimas gali būti vykdomas agresyviai per 20 minučių ir taip atlaiko virš 10 metų per dieną po porą ciklų su greitu krovimu iškrovimu. Pats turiu akumuliatorinių įrankių su šitom celėm, 10+ metų perrinkau iš 3 padariau 2 akumus dar kelios celės liko ir dirba toliau kaip nauji. Celes užmuša sistemos išsibalansavimas, kai vienos celės pasidaro mažesnės talpos nei kitos, tada didesnės talpos celės pribaigia mažesnės talpos nes perdaug jas iškrauna (smulkiau nedėstysiu šitoj temoj). To būtu galima išvengti, jei krovimas vyktu kiekvienos celės paraleliai, o iškrovimas nuosekliai sujungtų, kai kiekvienos celės įtampą sektu elektronika ir išmestu errorą su celės nr, bet dėja tokio dydžio, kaip auto akume tas nėra realu. Teslos akumo konstrukcija irgi nėra tokia jau prasta, tos vielutės (kurių tu nekenti) tarnauja kaip saugiklis ir reikalui esant sugedus celei, arba jai užsitrumpinus ji nudega ir toliau negadina viso akumo, tas dar prisideda ir prie saugumo, aišku čia jie pasirinko pigų kompromisą, bet tai veikia. Kas negerai su tuo akumu tai jo neardomumas čia jau sutinku su tavim, ta prasme jis beveik vienkartinis. O aušinimas yra būtinas dalykas ličio akume kai jis taip intensyviai naudojamas, tik pas teslą jis tikrai nevykęs, nes trukdo išardyti bateriją, arba po ardymo aušintuvas yra sugadinamas nepataisomai.
Ta prasme aš už teslos inžinierių sugalvotas vielutes/saugiklius kiekvienai celei, bet aušinimas tobulintinas tai tikrai. Aš jau turiu idėjų kaip tokio tipo akumą padaryti ardomą ir su itin efektyviu aušinimu, kai aušinimas nesukelia ardymui komplikacijų ir veikia efektyviai,
immortallt 2018-09-09 13:34
O nekyla minčių, kad tyčia jie darė neardomą akumuliatorių, nes nori išlaikyti jų kontrolę? Na bent jau iš verslo pusės taip daryčiau. Ypač jei tiki, kad tavo produktas atitarnauti turi daugmaž vidutinį automobilio tarnavimo laiką.
audriusn 2018-09-09 15:57
"atsimink kad fūrą didžiają savo kelio dalį važiuoja 90km/h greičiu " - tik ne JAV, ten visi pagal zenklus varo. Jei ribojimas 75 mph, tai 18wheeleris taip ir vaziuos.
65mph
https://www.youtube.com/watch?v=Q6wZm4oRYFs?t=903
AAA000 2018-09-09 18:31
nieko jie ten specialiai nedare. veike pagal toki principa: reikia talpaus akumo ir STAIGIAI. pasniukstinejo rinka (gi pastoviai giriasi apie tai). Panasonic celes jiems patiko labiausiai. padare sutarti. masiskai patirazavo Panasonic celiu gamybines linijas ir padare sutarti del palaikymo ir technologiniu naujoviu diegimo butent sitai technologijai (ar gal Panasonic juos pririso sutarty - nezinau gi). tada pradejo STAIGIAI stampuot. kwh kiekis yra - bet nera dar akumo bloko. vel suvare kruva lopiniu ir surinko tiap liap belenkoki akuma. patestavo kazkiek. pamate, kad celiu broko yra - ikiso vielutes (sita slepe - nes reikia gi Panasonic prestiza palaikyt - matyt sutarty gal punktas koks - nezinau. pas anuos juk ten smegenys atsale del visokiu garbiu ir prestizu ). pamate, kad kaista celiu masyvas - ikiso ausinima. tos celes kaip atskira cele yra puikus gaminys - bet tuo ir baigiasi. net irankiuose kelios celes stimpa - paprastai arciausios kontaktu pvz. arba jei viena siektiek brokas. aplipde sita nesamone kontroleriais ir isstume i rinka. VISKAS. dabar piarina ir plecia kiekius - nes gerai pripiarino ir turi kruva isankstiniu uzsakymu.
ka toliau darys - is kur man zinot? . jau kazka peza, kad kazka keis akume kol neraso ka - as irgi nezinau ka. girdejau tik kad plonins sluoksnius - bet cia siaip patobulinimas, o ne esminis perprojektavimas. as tik vertinu kas blogai dabartiniam.
baxuriux - juk tu pats taip darai - keiti blogas - nes tai efektyvu. taip pat supranti, kad kiekvienai celei po balansatoriu yra geriau. tai kodel dar gincijiesi?
kur cia kyla kokios mintys? man jokiu minciu nekyla, nes as nemegejas prisigalvot teoriju, o megejas dometis technologijom.
AAA000 2018-09-09 19:08
mylios yra greiciau nei km - nes km trumpesni.
paziurejau kazkiek ant prasukimo tavo video. tai galiu pasakyt kad maciau maziausiai kaip trys furos aplenke sita tavo furista ir nutolo pakankamai greitai. ir bevaziuodamas visam valandiniam video jis principe nieko neprisivijo. kas rodo, kad vaziuoja jis aiskiai paletintai, o ne laikosi vaziavimo ant leidimu ribos.
as Lietuvoj kazkiek vazinejau ant nuklerusio krovininio ir ne magistralem paprastai - kuris sunkiai 90km/h aplamai palaikydavo - tisdavausi kokius buna 70-80km/h - priklausomai nuo kelio. tai furos lenkdavo ir lenkdavo... arba net eile susidarydavo uz manes varo ten jie visi 90-100km/h garantuotai. tik ties kamerom priletina.
gytis13 2018-09-10 09:24
Paskaičius apie Musko darbus, išvada peršasi, kad padaryt daugkartinio naudojimo raketą paprasčiau nei elektromobilį arba elektrovilkiką. Taigi gali įklimt vaikinas su šiomis problemomis, ne tokios jos paprastos.
audriusn 2018-09-10 10:05
Jei kiti aplenke sita, tai tuo labiau. Jei jie idetu video tai ir sppidometrai kitus greicius rodytu.
Niekas nedraudzia vaziuot leciau, bet ir ribojimu tokiu kaip EU nera, arba toks pat greitis kaip lengvosioms, arba 5-10 myliu mazesnis.
Man labai idomu buna kuo zmones masto kai kalba apie ir ju specifika bando aiskint taikydami taisykles. Tai greiciu rezimus musiskus jiems taiko, tai vaziavimus per dviguba istisine, arba i desine per raudona sviesofora.
AAA000 2018-09-10 23:06
nu cia kalba eina labiau apie koki greiti imt atskaitai apir furos parametrus.
as manau imt reikia visada maksimalu leistina + realizmas - nes kelius juk tobulina - greiciai tik dideja. nestovi vietoje situacija.
o ne imt kazkokius vidutinius ar "priletintus" pagal "teisingo" vairavimo stiliu ir skaiciuot isvis nebeaisku ka...
cia butu kazkur 120-130km/h eiles greitis furoms. o lengvajai manau net kokiu 150-160km/h eiles reiketu imt.
ir tada jau ziurim energetines furu ir automobiliu sanaudas, ka sugebet turetu jau DABAR...
Xdmin 2018-09-11 12:28
Labai jau aerodinamiskos furos reiketu tokiam greiciui, kitaip jos kuro sanaudos isaugtu dvigubai
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Elonas meluoja apie elektrinį sunkvežimį – tai tiesiog prieštarauja fizikos dėsniams“: vilkikų pramonės atstovai netiki Musko pareiškimais bei reikalauja įrodymų. Neapsikentęs E. Muskas jiems atsakė, tik nuo to pramonės senbuviams ramiau nebus