20 tonų autobusas nepaisė 9 tonų limito ir vis tiek važiavo per medinį kabantį tiltą - kaip jam pasisekė? (Video) (3)
Svorio apribojimo ženklai dažnai erzina sunkvežimių ir autobusų vairuotojus. Privažiavus nežinomą vietą su tokiais ribojimais dažnai tenka suktis ir važiuoti atgal. Nebent būtumėte pakvaišęs autobuso vairuotojas JAV, kuris daugiau nei 20 tonų sveriančiu autobusu nusprendė nepaisyti 9 tonų apribojimo prieš daugiau nei 70 metų senumo medinį tiltą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Beaver Bridge“ („Bebro Tiltas“) Arkanzase, kaip teigia vietiniai, dažnai sulaukia smalsuolių. Vienjuostis tiltas yra labai senas, todėl savo konstrukcija jis šiek tiek primena architektūros paminklus. Šis tiltas yra kabantis - jį laiko tvirti lynai. Todėl per jį važiuojant sunkesniam automobiliui galima pajusti, kaip jis linguoja ir įdumba. Pikapų vairuotojai „Beaver“ tiltu važinėja lėtai ir atsargiai, kad neprisidarytų problemų. Tačiau kartą iki tilto atvažiavo netuščias autobusas ir trumpam stabtelėjęs nusprendė važiuoti toliau. Štai kas nutiko:
Tilto sijos pritūpė kaip pianino klavišai, stebėtojai negalėjo patikėti tuo, ką mato, o kažkas garsiniu signalu dar bandė perspėti vairuotoją nedaryti kvailystės. Tačiau autobusas riedėjo tol, kol pasiekė kitą tilto galą ir galėjo ramiai tęsti kelionę. Nenutiko visiškai nieko. Specialistai apskaičiavo, kad autobusas svėrė bent tris kartus daugiau nei nurodoma 9 tonų apribojime, tai kodėl jam taip pasisekė?
Na, vairuotojas pasirinko saugesnį greitį, nedarė staigių judesių, judėjo lėtai ir užtikrintai. Tiltas, nors ir yra senas ir medinis, yra tvirtas ir dažnai prižiūrimas. Visos tiltą sudarančios lentos yra keičiamos laiku, ypač jei pastebimas koks įtrūkimas ar puvimas. Tačiau svarbiausia tai, kad tilto kūrėjai limitą pasirinko su atsarga.
Kad ir koks nurodytas svorio limitas būtų kelio ženkluose, realiai tiltas gali atlaikyti daugiau. Kartais sunku pasakyti savo mašinos svorį, todėl apribojimai nurodomi su atsarga. Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad maksimali tilto apkrova ne visada yra vienoda - ji priklauso nuo temperatūros, būklės, vėjo ir kitų faktorių. Todėl inžinieriai labai nenustebo matydami, kad „Beaver“ tiltas atlaikė tokį svorį.
Kita vertus, prie tilto iš karto buvo pasiųsta inžinierių komanda. Tiltas kuriam laikui buvo uždarytas priežiūros darbams, norint įsitikinti, kad jam nieko nenutiko. Galbūt 9 tonų svorio mašinas jis gali atlaikyti nors ir tūkstančius kartų, o štai 20 tonų - tik keliolika. Todėl tiltui vėl reikės dėmesio. Tuo pačiu šalia jo iškilo ir keli papildomi ženklai.