5 didžiausios naujojo „Toyota GR Supra“ problemos - po visko tenka pridėti „bet“ (Video) (8)
„Toyota“ pasauliui parodė naująjį „Supra“ automobilį ir atrodo, kad visi pasidalino į dvi stovyklas. Vieni ėmė kratyti taupykles, tikėdamiesi išgirsti viduje barškančius centus, kurių pakaktų naujam sportiniam automobiliui, o kiti iš karto ėmė putoti kritika. Tačiau ką iš tiesų būtų galima prikišti naujai „Toyota GR Supra“?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
1. Vardas
„Toyota Supra“ nėra naujas vardas automobilių pasaulyje. Tiesą sakant, šios sportinės mašinos taip buvo laukiama iš dalies dėl to, kad „Supra“ vardas yra giliai įsirėžęs į automobilių mėgėjų sąmonę. Paskutinės kartos „Supra“ gamybos kelio pabaigą priėjo 2002 metais, tačiau mažai kas žino, jog šiuo vardu sportiniai automobiliai vadinti nuo 1978-ųjų. Neskaitant naujausio automobilio, istorijoje buvo keturios „Supra“ kartos. Pastaroji šlovę užsitarnavo dėl ypatingų vairavimo potyrių, reikšmingo vaidmens viename filme (žinote kuriame) ir automobilių modifikavimo meistrų fantazijos. Daug kas naujam automobiliui prikiša - jis nėra vertas „Supra“ vardo.
Bet abu automobiliai yra varomi 3 litrų varikliais, abu yra sukurti vairavimo entuziastams, abu pasižymi panašia konfigūracija. Ir stiliaus elementų rastume panašių. Nors praėjo 17 metų nuo paskutinės „Toyota Supra“ kartos gamybos pabaigos, naujasis automobilis gali sekti jo pėdomis. O jei jums nepatinka, kad kažkas naudoja legendinį vardą, naująjį modelį vadinkite „GR Supra“. GR dalis yra labai svarbi - tai yra pirmasis masinės gamybos automobilis, kurį sukūrė „Gazoo Racing“ ir ateityje jų bus daugiau.
2. Tai - BMW
„Toyota“ naująjį automobilį kūrė kartu su BMW. Japonams pagal susitarimą atiteko kupė versija, o BMW sau pasiliko kabrioletą Z4. Automobiliai dalijasi platforma, varikliais ir transmisija. Naujoji „GR Supra“ yra varoma BMW 3 litrų turbokompresoriniu varikliu, išvystančiu 250 kW galią ir 500 Nm sukimo momentą. Susitarimas tarp dviejų kompanijų turėjo vieną tikslą - sumažinti automobilio kūrimo kaštus, tačiau tai „GR Supra“ paverčia ne tokia ypatinga, o ir kabrioleto versija dabar yra neįmanoma.
Bet ar BMW genai yra tokie jau reikšmingi? Dinaminės charakteristikos buvo ilgai tobulinamos „Toyota“ inžinierių ir jei niekas nežinotų šių faktų, tikriausiai niekas negalėtų prikibti prie automobilio architektūros. „Toyota GR Supra“ yra tikras sportinis automobilis, tai kodėl kam nors turėtų rūpėti, kokios įmonės jį kūrė?
3. „Toyota GR Supra“ - tik brangesnis GT86
„Toyota“ jau gamina sportinį automobilį - GT86 yra smagi mašina su varikliu priekyje, mechanine pavarų dėže ir galiniais varomais ratais. „GR Supra“ nėra tokia jau išskirtinė - šio automobilio ratų bazė yra netgi trumpesnė už GT86. Aišku, dizainas yra sudėtingesnis, panaudotas didesnis variklis ir kiti komponentai, tačiau ar tai neturėtų būti antroji GT86 karta arba koks nors GT86+ modelis?
Galbūt automobiliai ir yra panašūs, bet „GR Supra“ ne tik turi trumpesnę ratų bazę ir galingesnį variklį. Inžinieriai sugebėjo dar labiau nuleisti svorio centrą, stabilumą posūkiuose užtikrins pažangesnė stabilumo kontrolės sistema, o važiuoklės savybės buvo tobulinamos trasoje. „Toyota GR Supra“ iki 100 km/h įsibėgės per 4,3 s. Tiesa, „GR Supra“ ratų bazė trumpesnė yra tik dėl vienos priežasties - šis automobilis yra griežtai dvivietis. Kartu tai leido pasiekti geriausią rinkos ratų bazės ilgio ir pločio santykį - 1,55. Kiek keista tai, kad nors „GR Supra“ ratų bazė yra 10 cm trumpesnė už GT86, pats automobilis yra ilgesnis.
4. Dizainas
Vos tik pasirodęs „Toyota GR Supra“ sulaukė kritikos strėlių dėl dizaino. Vieni teigė, kad automobilis atrodo liūdnas, kiti pastebėjo, kad ne visi aerodinaminiai elementai iš tikrųjų yra funkcionalūs. Tuo tarpu treti piktinosi, kad „GR Supra“ per toli nutolo nuo FT-1 koncepcinio automobilio.
Bet nemažai šios kritikos žmonės reiškia dėl to, kad jiems tiesiog labiau patinka konservatyvesnės išvaizdos automobiliai, kurie nesistengia išsiskirti gatvėje. Jei manote, kad vokiškos automobilių markės gali pasigirti gražiausiais automobiliais, tikėtina, kad „GR Supra“ jums yra „kosmosas“. Dizaineriai pasistengė, kad automobilis turėtų stilingą siluetą. Išraiškingomis linijomis pabrėžiamos arkos, sukurtas ilgos nosies įspūdis, o stogą papuošė dvigubas kupolas. Jis, beje, kadaise atsirado automobilių sporte - suteikė daugiau vietos šalmui. Vos pažvelgus į „GR Supra“ tampa aišku, kad tai - sportinis automobilis.
Vis tiek manote, kad jis per toli nutolo nuo FT-1 koncepcijos? Taip manome ir mes, bet taip atrodantys automobiliai gatvėmis nevažinėja ir tikėtis, kad kažkaip „Toyota“ įspraus tokį dizainą į šiuolaikinių saugumo reikalavimų rėmus, buvo naivu. Juo labiau, kad neaišku, iš kur kyla ši nuostaba - pernai pristatytas „GR Supra Racing Concept“ lenktyninis automobilis buvo sukurtas naujojo „GR Supra“, o ne FT-1 pagrindu.
5. „GR Supra“ nėra pakankamai galinga, greita ir smagi
„Toyota GR Supra“ išvysto 250 kW, tačiau 2002 metais numarina „Supra“ turėjo versijų, kurios išvystė 243 kW. Aišku, lyginti galingiausių praėjusių „Supra“ versijų su ką tik pasirodžiusiu automobiliu nereikėtų, bet progresas galėtų būti didesnis. Dar daugiau - japonai sulauks ir keturių cilindrų versijų, kurios išvystys 145 (mažiau nei GT86) ar 190 kW. Vairuotojai taip pat pasigenda ir mechaninės transmisijos, kuri tiesiog nėra numatyta.
Bet iš tiesų „Toyota GR Supra“ pasinaudos GR raidėmis savo varde - šis automobilis dalyvaus lenktynėse visame pasaulyje. 4,3 sekundės iki 100 km/h nėra per daug lėtai, o patį prasčiausią variklį tikriausiai gaus tik japonai. Taip pat nepamirškite, kad šis automobilis yra modifikacijos meistrų konstruktorius, o įvairių įdomių versijų galima sulaukti ir iš gamintojo. Nors mechaninė transmisija šiam automobiliui tiktų, tenka pripažinti, kad nedaug pirkėjų ją renkasi, o 8 laipsnių automatinė transmisija leido sumažinti degalų sąnaudas ir pagerinti akceleraciją.
Tačiau naujoji „Toyota GR Supra“ ką tik žengė į rinką ir jau sulaukė gausybės pirkėjų. Šis automobilis patiks ne visiems, tačiau tai yra dalis jo žavesio. Tik labai paprasti, dizainu muilo gabalėlius primenantys automobiliai sugeba vienodai įtikti daugeliui. Todėl „GR Supra“ nusipelno šanso - galbūt šis automobilis dar priaugs prie savo legendinio vardo.