„Daimler Trucks“ vadovas pasakė, ką iš tiesų galvoja apie „Tesla Semi“: fizikos dėsniams neprieštarauja, bet jau yra aiškus jų žudikas (1)
„Daimler Trucks“ vadovas Martinas Daumas visada buvo skeptiškas „Tesla Semi“ elektrovilkiko atžvilgiu. Jam atrodo, kad skelbiami duomenys šiek tiek prieštarauja vieni kitiems - sunku patikėti, kad daugiau nei 800 km vienu įkrovimu įveikiantis sunkvežimis kainuotų tik maždaug 157 tūkstančius eurų. Tačiau neseniai Daumas atskleidė, ką iš tiesų galvoja apie „Tesla Semi“ atėjimą ir jo galimybes.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Jie smagūs, tai labai įdomi rinka. Mes visus konkurentus vertiname rimtai ir „Tesla“ įrodė, kad turi ryžto perbristi didžiulius nuostolius, kad užsitikrintų rinkos dalį“, teigė Daumas interviu „Business Insider“. Tikriausiai net nereikia priminti, kad „Daimler“ yra didžiausias sunkvežimių gamintojas pasaulyje. Ši korporacija jau kuria savo elektrinius sunkvežimius, tačiau daugelis pastebi, kad rimto konkurento „Tesla Semi“ „Daimler“ kol kas neturi. Aišku, „Semi“ gamyba dar net neprasidėjo, todėl apie šį vilkiką vis dar reikia kalbėti būsimuoju laiku.
„Tesla Semi“ iš tiesų gali sukelti revoliuciją pervežimų srityje. 800 km per dieną yra pakankamai didelis atstumas, o patraukiamu svoriu ar greičiu šis sunkvežimis nenusileidžia kitiems. Tiksliau, net pranoksta savo dyzelinius konkurentus, nes gali efektyviai bėgėtis į kalnus ir yra labai aerodinamiškas. Šimtai „Tesla Semi“ vilkikų jau yra parduoti. Pirkėjai juos tikriausiai skirs trumpesniems atstumams, vietiniam išvežiojimui, kad vilkikai visada naktį praleistų bazėse.
Tačiau Martinas Daumas negalėjo tiesiog pasakyti, kad „Tesla Semi“ yra smagus ir nepaieškoti būdų jam įgelti. Tame pačiame interviu jis pridėjo - „Bet sunkvežimiai yra sudėtingas verslas. Jiems teks sunkiuoju būdu išmokti, kad sunkvežimių ir automobilių kūrimas nėra panašus, kai vienas dydis tinka visiems. Sunkvežimių rinka yra labai įvairi. Jungtinių Valstijų rinka yra labai konkurencinga, todėl, kaip ir sakiau, jie yra smagūs“. Ir Daumas yra teisus. Pernai „Daimler“ pagamino maždaug 500 tūkstančių mašinų, apie 176 tūkstančiai iš jų buvo skirti JAV rinkai.
Šią tūkstantinę „Daimler“ sunkvežimių vilkstinę sudaro pačios įvairiausios mašinos - nuo miestų sunkvežimių, iki mokyklinių autobusų. „Daimler“ tvirtai abiem kojomis stovi pasaulinėje rinkoje, turi visą eilę gamyklų skirtingose šalyse, o didžiulės inžinierių pajėgos gamą tik plečia. Tarp vystomų projektų - ir elektriniai sunkvežimiai. Daumas pabrėžė, kad savo nišoje „Tesla Semi“ bus sėkmingas, tačiau kas po to? JAV jau veikia „Daimler“, „Volvo“, „Navistar“ ir dar visa eilė didžiulių kompanijų. Žemesnė vieta lyderių sąraše reiškia, kad išgyventi bus tik sunkiau.
Daumas teigia, kad globalios komandos trūkumas ir bus „Tesla Semi“ žudikas. „Daimler“ vienu metu gali vystyti visą eilę projektų, nesijaudindami dėl investicijų, gamyklų pajėgumų ar kitų, sakykime, buitinių rūpesčių. Jei būtų poreikis, „Daimler“ jau rytoj galėtų pradėti, pavyzdžiui, kurti naują elektrinį sunkvežimį ar autobusą. „Tesla“ tokio lankstumo neturi, kaip ir aptarnavimo bazių ar patirties dirbant su logistikos kompanijomis.
Tačiau Elonas Muskas ramus. „Tesla Semi“ turi pirkėjų, kurie yra patyrę ir viską supranta. Elektrovilkikai juos lankė tiesiai korporacijų būstinėse. Negi patirties turinčios kompanijos pasikliautų patirties neturinčia „Tesla“ jei tai grėstų neaptarnautais ar netaisomais sunkvežimiais?