„Porsche“ žada, kad benzininiai automobiliai išliks dar labai ilgą laiką ir užsimena, ką jie degins ateityje (11)
Elektromobiliai yra išties šaunūs, greiti ir patikimi. Baterijų ir jų įkrovimo technologijų šuolis juos pavertė naudotojui draugiškais automobiliais. Bet ar nepasiilgsite tos sportinio variklio dainos? To griausmingo tikro balso, su pokšėjimais duslintuve ir su kiekviena pavara banguojančiu tonu? „Porsche“ teigia, kad ilgėtis nebus ko - benzininiai automobiliai niekur nesiruošia trauktis
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jei pažvelgtume objektyviai, elektromobiliai beveik visose srityse yra pranašesni. Jie nereikalauja tiek daug priežiūros, jie turi mažiau judančių dalių, jie gali būti greitesni ir pasiūlyti visą galybę išmanių funkcijų. Tie trūkumai - nuvažiuojamas atstumas, kaina ir įkrovimo laikas - po truputį nyksta. Tačiau benzininiai automobiliai vis tiek kažkuo žavi.
Žmogui patinka mechaniniai daiktai - tas garsas, kurį išgirstate nuspaudę rašiklio mygtuką, paskutinės dėlionės detalės spragtelėjimas į vietą, galingo benzininio variklio užsivedimas - visa tai mums suteikia malonumą. Kaip yra sakęs Jay Leno, patys žmonės yra labai mechaniški. Jei esate vienas iš tų, kuriems automobilis yra tik transporto priemonė, ir laukiate, kada galėsite visiškai atsisakyti benzino, toliau skaityti jums nebūtina.
Tas automobilių entuziastų įsitikinimas, kad automobiliai turi sielą, yra pažįstamas ir „Porsche“ vadovui Oliveriui Blume'ui, kuris neseniai pareiškė, kad „Porsche“ benzininius automobiliu gamins kiek įmanoma ilgiau. „Esu didelis 911 gerbėjas ir jį gaminsime su benzininiu varikliu kiek įmanoma ilgiau. Aišku, reikės susikoncentruoti į efektyvumo didinimą ir galvoti apie naujos kartos variklius“, pakomentavo Blume'as.
„Porsche“ net sukūrusi „Taycan“ netaps „Tesla“. Elektrinių modelių bus ir daugiau, tačiau gilias šaknis turintis sportinių automobilių gamintojas gerai supranta vairuotojus-entuziastus. „Porsche“ naudoja ir dviejų sankabų pavarų dėžes, tačiau nepamiršo ir mechaninės transmisijos - kaip elektromobilis gali atkartoti tą pasitenkinimo jausmą, kuomet prieš pat kelio vingį be klaidų žaisdamas pedalais ir išlaikydamas stabilius variklio sūkius peršoki nuo penktos pavaros prie ketvirtos, o tada - prie trečios? Tas automobilio valdymas visomis keturiomis, kai kažkur už nugaros burzgia galingas variklis, yra tai, ko entuziastai nori savo gyvenimuose.
„Porsche“ 10-15 metų strategija yra pastatyta ant trijų vienodai svarbių kolonų - benzininių, hibridinių ir elektrinių automobilių. Hibridinis 911 jau pakeliui, galima laukti ir elektrinių sportinių automobilių. Prognozuojama, kad 2025-aisiais 60 % visų „Porsche“ pardavimų sudarys elektrinės transporto priemonės. Tačiau tai palieka 40 % kitoms, įskaitant ir benzininius.
„Porsche 911 GT3“ apžvalga
„Porsche“ vadovas paminėjo ir kas padės benzininiams automobiliams išlikti - sintetinis benzinas. „Kol kas mes esame tik šio proceso pradžioje, dabar jis labai brangus. Tačiau po 10 metų tai bus neblogas pasirinkimas. Jis puikiai tinka 911“, sintetinį benziną pakomentavo Blume'as. Tokie modernūs degalai leis ženkliai sumažinti išmetamo CO2 kiekį.
Benzininiai automobiliai neišvengiamai kada nors visiškai išnyks. Visi supranta, kad vidaus degimo variklis yra sena technologija. Tegul ji siūlo daug dramos, reikalauja daugiau įgūdžių ir įsitraukimo, tačiau dauguma žmonių nėra vairavimo entuziastai. Mechaninės transmisijos nyksta ne todėl, kad jas kas nors uždraudė - tiesiog žmonės jų nebesirenka, nes automatinės yra patogesnės ir efektyvesnės, o kaitalioti pavaras vingiuotame užmiesčio kelyje nori ne visi (net mechaninių transmisijų mėgėjai dažniausiai pamiršta perjungimo svirtį po 5 minučių pasivažinėjimo). Lygiai taip pat po truputį išnyks ir benzininiai automobiliai. Gerai bent tai, kad tai neįvyks labai greitai.