Nors ir milijoną mylių - mokslininkai sukūrė itin ištvermingą ličio jonų bateriją elektromobiliams ()
Jei norite elektromobilį vairuoti ilgiau, turėsite susitaikyti, kad su laiku jo baterijoms ims senti. Taip, kaip jūsų telefonas vis dažniau reikalauja įkroviklio meilės, taip ir elektromobilis ims vis labiau geisti apsilankymų įkrovimo stotelėse. Galiausiai baterijas teks keisti. O gal ne? Mokslininkai pasiekė kvapą gniaužiantį proveržį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įkrovimo-iškrovimo ciklai vargina baterijas. Elektromobilių gamintojai stengiasi išvengti didesnių problemų naudodami inovatyvius sprendimus. Pavyzdžiui, greito įkrovimo stotelėse daugelis elektromobilių greitai pasisotina tik iki 80 %, o likusius 20 gauna šiek tiek lėčiau. Būtent dėl to gamintojai patiekia tokius keistus įkrovimo duomenis - „Porsche“ giriasi, jog „Taycan“ 80 % įkrovą gali pasiekti per 20 minučių, tačiau net padvigubinus šį laiką 100 % įkrovos pasiekti nepavyks.
Kita vertus, baterijos vis tiek neišvengiamai sensta. „Tesla“, greičiausiai, yra geriausiai įvaldžiusi baterijų tausojimo meną. Tyrimai rodo, kad per 270 tūkstančių kilometrų „Tesla“ praranda tik 9-15 % baterijų talpos. Tai yra neblogas rodiklis, ypač turint omenyje, kad pirmieji pirkėjai automobilius keičia dažniau. Problemos prasidės tada, kai labiau paplis elektriniai sunkvežimiai ir autobusai.
Milijonas kilometrų sunkvežimiui - vos poros metų darbas. Baterijos keitimas per šį laiką tikrai būtų nepageidaujamos išlaidos ir vargas. Bet ateityje to bus galima išvengti.
Kanados mokslininkai „Tesla“ prašymu nuo 2016 metų stengiasi pagerinti ličio jonų baterijų sudedamąsias dalis. Ličio jonų baterijų struktūra yra kiekvieno gamintojo paslaptis. Optimalus receptas leistų sukurti ištvermingesnes ir talpesnes baterijas. Mokslininkai pagerino ličio jonų baterijų struktūrą, didžiausią dėmesį skirdami grafitui bei ličio, kobalto, mangano ir nikelio oksidui. Sukurta nauja kristalinė šių elementų struktūra yra atsparesnė irimui. Mokslininkai skaičiuoja, kad naujomis technologijomis pagrįstos baterijos atlaikytų visus 4000 įkrovimo ciklų ir per milijoną mylių (1,6 milijonus kilometrų) prarastų tik 10 % talpos.
Taigi, „Tesla“ įgauna konkurencinį pranašumą, taip? Ir taip, ir ne. Tyrimo duomenys yra vieši, jais tikrai pasidomės ir kiti elektromobilių gamintojai. Tačiau „Tesla“ iš karto užpildė ir patentą naujoms baterijoms, kurios elektromobilių gamintojui suteiks didelį pranašumą. Bet kuriuo atveju, laimėti turėtų pirkėjas, kuris galės net negalvoti apie savo senstančias baterijas.