Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Marius.brn 2019-10-07 14:30
"pusė Lietuvos pigius automobilius naudoja ne dėl patogumo ar noro pasipuikuoti.
O tai ka daryti su ta antra puse, kuri negali 500m nueiti iki parduotuves pieno ar miltu, o gina savo 3l supuvusi BMW?
"o dėl būtinybės nuvažiuoti nuo taško A į tašką B"
Man patinka logika, kad masina, yra absoliuciai vienintelis budas pasiekti tiksla B.
"miesteliuose daug kur nevažinėja viešasis transportas, apie kaimus nėra net ką kalbėti"
Tai gal rinkime mokescius, sumazinkime automobiliu ir atsiras vel poreikis viesajam transportui?
Cia panasiai, kad auto "vilkai" turi teise spresti mokesciu "avies" likima ziuredami tik is savo puses.
lizunas 2019-10-07 14:37
Dėl mokesčio sutikčiau, jei tie eurai eitų ten, kur būtų tinkamai realizuoti. Ar miškų atsodinimui, ar vėžiu sergantiems vaikams. O dabar kur? Lygtais į kažkokias organizacijas, kurios rupinasi gamtos saugojimu?
kestutisz 2019-10-07 14:47
Tai lygiai taip ir yra - vietiniai vadukai, norėdami įsiteikti sąjungai (tikriausiai dėl dividentų politinei "karjerai" kur nors briuseliuose, kur va tokių mokesčių dėjimas gali būti dideliu pliusu skirstant postus) deda skersą ant tų "avių". Gi vistiek mes ne prancūzai, nepulsim kelių blokuoti, juolab mokestis įvedinėjamas pakankamai atsargiai - šliaužiančiu būdu, "tik naujai registruotiem" (jau vienybės nebus, gi perki auto - vadinasi esi buožė), su visokiom formulėm kurias paskui bus galima irgi gražiai kaitalioti vienu metu nepersistengiant su imtimi.
runce 2019-10-07 15:13
galėtų surinktus pinigus išdalinti kaip priemoką registruojantiems mažai taršius automobilius
AAA000 2019-10-07 17:57
cia kas? aviu rozine svajone?
-------
na, manau su situ mokesciu ilgam savo politine karera pasilaidos kazkas gales su konservais opozicijoj vieni kitiem siknas buciuot.
dar idomu, o visoks karinis auto slamstas sita mokesti irgi mokes? cia tam iki 2% islaidas kelia?
Shinigami 2019-10-07 19:49
Neturiu automobilio, bet sugebu nuvažiuoti iš taško A į tašką B.
Girdėjau darbe apie šį mokestį, bet pats aktyviai nesidomėjau juo. Darbe taip pat nelabai kas jį suprato, kaip jis veiks.
Ar tai bus vienkartinis mokestis registruojant automobilį? Pagal tai kas parašyta šiame straipsnyje taip ir atrodo. Ar tai bus metinis mokestis už taršą? Bet jei tai butu metinis, tai turėtu visi mokėti, o ne tik naujai registruojami.
lizunas - šis mokestis neskirtas surinkti daugiau pinigų į valstybės biudžetą, bet sumažinti taršių automobilių skaičių šalyje. Todėl jo paskirtis yra tiesiog egzistuoti.
runce - kiek žinau tokios akcijos būna. Taigi neseniai buvo straipsnis apie kompensacijas perkant naujus ekologiškus auto. Tai ko dar nori? Kad nemokamai automobilius dalintu ar kad tau dar primokėtu, kad nauja automobilį nemokamai paimtum?
kukulis4 2019-10-07 22:21
As tai buciau uz toki, arba panasu mokesti vien tik del to, kad durnuma is lietuvio geriausia ismusinet per jo pinigine. O kalbant apie lietuviu iprocius perkant automobili, tai to durnumo tiek, kad per kelis metus lengvai neismusi.
Pilkasis 2019-10-08 00:16
Gal galėtum plačiau papasakoti kuom tas durnumas pasireiškia?
kukulis4 2019-10-08 06:51
Oj, apie tai, turbut, knyga butu galima parasyt. Bet ok, kalbant apie automobilius ir ju pasirinkima, protingas vidutinis europietis vazineja su mazalitraziu kibiriuku ir nemato tame problemos. Tuo tarpu vidutinis durnas lietuvis, vietoj 7 metu senumo kokio prancuzisko kibiriuko renkasi 17 metu senumo x5, permoka uz viska - uz masina, uz remonta, uz saliarka (nes 3.o dyzelis!), o dabar dar ir tarsa permokes. Bet bent jau miegos ramiai, nes su tokia masina negeda pries kaimyna.
lizunas 2019-10-08 12:02
Kuo naujos ypatingos? Netingėjau ir pasižiūrėjau saviškės 2019 netų modelį (aną savaitę 2007 metų pasiėmiau gerai išlaikytą - duslerkė blizga, važinėja bezdalais). Tai įdomus variantas, pas mane 2l be turbo 192g CO2 su benzu išgauna (važinėju dujom), o va naujoji 1.5T 169g. Tai nepasakyčiau kad labai didelis skirtumas, ypač nuo 190g atėmus 20% (moksliniai tyrimai padaryti, kad dujos 20% mažiau išskyria CO2, bent tą info radau) jau lieka 155g. Tai tas pats kas nauja auto.
emexas 2019-10-08 13:17
Geriausia butu jeigu tas mokestis butu visiems auto, mokant kasmet ar varant technikine, ir palaipsniui didinamas. Kad nebutu motyvacijos laikyt senus lavonus.
Beja, kaip apsidergiam, nesvarbu ar biednas ar turtingas - tenka tvarkytis visiems. Jei dergiam ora ir aplinka, tai irgi butu logiska uz tai susimoketi.
O surinktus mokescius reiktu panaudoti kaip investicija i inovacijas, tarsuma mazinancias programas ir pan.
kukulis4 2019-10-08 13:35
Problema tame, kad tu skaiciuoji tik tai, kas ant popieriaus. Jeigu kalbam tik apie mokescio dydi uz tarsa, tai to uztenka, nes panasu, kad niekas neketina matuot realaus CO2, ir tiesiog bus daroma prielaida, kad jei naujas automobilis 2007m ismetinejo 200g co2, tai ir 2019 jis ismetineja lygiai tiek pat. Bet juk tu ir pats supranti, kad tai gali buti labai, labai toli nuo tiesos.
kukulis4 2019-10-08 13:38
+ tai, kad per tech apziura jau ir taip matuojam CO2, ka butu galima panaudot kaip realu pagrinda mokescio dydziui. O ne kazkoki is oro paskaiciuota, ar paimta is naujos auto brosiuros.
FtBall 2019-10-08 13:54
Neįmanoma per TA apskaičiuoti kuro sąnaudų.
kestutisz 2019-10-08 14:01
Juolab už "teršimą" ir taip jau pilnai susimokama - akcizais už kurą, iš kurio, ir tik iš kurio ir atsiranda tas "didysis baubas" co2...
Sigitas.lk 2019-10-08 14:23
Absoliuciai trumparegiskas mastymas. O kas butu jei pagalvotum ne tik apie momentine tarsa, o apie visa tarsa? Turbut protelis pakankamai neisitempia, kad suprasti, kad masinu gaminimas taip pat ziauriai tersia aplinka, ir tas EUROPIETIS, keisdamas masina kas 3 metus, sukuria paklausa gaminti daugiau automobiliu. Toliau laikant eksplotuoti tai kas jau pagaminta, sutaupoma gamybine tarsa. Veikia taip pat kaip siuksliu perdirbimas.
Shinigami 2019-10-08 14:50
Pagal šita taršos mokesčio aprašymą priėjau išvados, kad jis nėra skirtas susimokėti už realiai išmetama taršą, nes tai yra vienkartinis mokestis mokamas registruojant automobilį. Todėl šio mokesčio tikslas atsikratyti taršiausių automobilių iš gatvių, o ne apmokestini taršą.
Jei ši mėnesi nusipirkai automobilį ir jį registruoji, tai turėsi susimokėti šita mokestį. Jei kita mėnesį automobilį parduosi, tai pirkėjas vėl turės susimokėti šita mokestį. Kiek kartu per metus perrašinėsi automobilį tiek kartu per metus reikės mokėti šį mokestį.
Jei parduodi laužą už 500 eurų, o jo registravimo mokestis paskaičiuotas pagal ši įstatimą yra 1000 eurų. Tai pirkėjui nusipirkti tavo auto kainuos 1500 eurų. Jei norės parduoti už 500 eurų, naujam pirkėjui tai vėl kainuos 1500 eurų. Tik tiek kad 1000 eurų eis valstybei. Ir dėl to nebe apsimokės pardavinėti laužų vertų mažiau 1000 eurų. Ar dar brangesnių, nes registracijos mokestis bus didesnis nei mašinos kaina.
Hmz 2019-10-08 14:50
lizunas 2019-10-08 15:05
Na, tada kažkokiem dėdėm į kišenę. Dėl užterštumo kovoja dėl gamtos ar žmogaus sveikatos? Jei dėl žmogaus sveiaktos, aš norėčiau, kad tie 95% būtų dar skelti: 10% į el. stotelių įrengimą (tarkim verslui šiek tiek kompensuoti, jog noriau statytų jas), dar 10% tai ką jie rašo, kažkur dėl klimato kaitos..., o likę vaikų vėžinių lygų kompensavimui. Vien dėl vaikų tą mokestį sumokėčiau, bet tikai ne dėl to klimato kaitos...
P.S. TA matuoja CO ir CH, CO2 jie taip paprastai negali pamatuoti, nes matuoti reikia kelyje ar bent ant stendo.
mobilunkas 2019-10-08 19:28
jei naujas automobilis kainuoja 50k euru, vadinais ji gaminant visuose etapuose sunaudojama tiek energijos kuri kainuoja 50k euru. nes anksciau ar veliau viskas sueina i mokescius ir realiai viskas sueina i sunaudota energija kazkuriame gamybos bei gyvenimo etape. vadinasi pirkdamas nauja automobili ismeti 300 tonu anglies, kuri pavirs i co2. nezinau kiek cia co2 tonu gausis bet turbut arti 500 tonu. Vaziuodamas senu automobiliu kad ismest 500 tonu co2 ismetant 200 gr co2 reik nuvaziuot 2,5 mln km. Kur cia ta naujo automobilio nauda? Jokios!
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Internete žaibiškai plinta peticija su raginimu atšaukti automobilių taršos mokestį: per savaitgalį – daugiau kaip 40 tūkst. parašų