Daugybė kritikos nepadėjo: Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos siūlomam taršių automobilių mokesčiui (27)
Vyriausybė trečiadienio posėdyje pritarė Aplinkos ministerijos siūlomam taršių automobilių mokesčiui. Kaip Vyriausybės nutarimo aiškinamajame rašte nurodo ministerija, projektu nustatomas mokestis bus taikomas visiems įsigijusiems mašinas po 2020 metų sausio 1-osios.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Taršiomis transporto priemonėmis laikomos tos transporto priemonės, kurios turi benzinu ar dujomis varomą variklį, kurio anglies dioksido (CO2) išmetimai viršija 130 g/km ir dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km.
Projektas teikiamas su biudžetu ir įsigaliotų nuo 2020 metų sausio 1 dienos.
Dabartiniai šių transporto priemonių valdytojai mokesčio mokėti neturės.
Aplinkos ministerijos teigimu, įvedus šį mokestį pasikeistų šalies transporto parko struktūra, padidėtų mažataršių transporto priemonių skaičius, sumažėtų išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, pagerėtų miestų ir gyvenviečių oro kokybė, gyventojų sveikata.
Įvedus taršos mokestį tikimasi gauti 29 mln. eurų siekiančių įplaukų į valstybės biudžetą.
Mažiau taršių transporto priemonių įsigijimo skatinimui Aplinkos ministerija siūlo tūkstančio eurų kompensacinę išmoką.
Išmokas būtų galima gauti įsigyjant M1 klasės transporto priemonę, kurios bendras išmetamas anglies dioksido CO2 kiekis ne didesnis kaip 130 g/km.
Automobilio pirmosios registracijos data ES turėtų būti 2013 metų sausio 1-oji arba vėlesnė, jis varomas vien tik benzinu, dujomis, etanoliu arba elektra.
Taip pat tai gali būti hibridiniai automobiliai su benzininiais ar dujomis varomais vidaus degimo varikliais.
Už mašinas su dyzeliniais motorais ir juos turinčias hibridines jėgaines kompensacijos nebus mokamos.
CO2 kiekio ir pirmosios registracijos datos kriterijai netaikomi elektromobiliams.