„Volkswagen“ daro tai, apie ką kiti net negalvoja: milijonai elektromobilių 2 metais anksčiau nei planuota –„2020-ieji bus kertiniai Volkswagen transformacijos metai“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2020-01-09 01:44
ne tik. jei neteisingai suprojektuota auto - ikrovimas generatorium gali but i ziauru minusa. ypac pirmi hybridai ir kur mazo laipsnio elektros hybridizacija. gamint elektra is kuro yra brangiausias variantas. pasikraut is tinklo - pigiausias. vaziut tiesiai su VDV yra pigiau nes mechanika daug nuostoliu ivelia. pvz grandinine-dirzine pavara (vienas perdavimas) ivelia apie 6-7% nuostoliu. tu ten is to "tolygaus" rezimo - islausi nu gal 10% ekonomija. nu gal net iki 20-30% - idealiu atveju - bet viska prateriosi visokiuose reduktoriuose ir elektros konvertacijose. net keitiklis ima apie 2-3%. akumai vienam ikrovos-iskrovos cikle i siluma gali ir virs 10% isvaryt - pvz tesliniai viskas priklauso nuo automobilio agregatu ispildymo schemos. dabartiniam momente elektromobiliai yra dar netobuli - nes bando didele dali ant vdv bazes gamint. projektavimo ir vartotoju iprociu inercija kolkas irgi stabdo...
AAA000 2020-01-09 02:32
sita vieta - gryni pezalai kita komentaro dalis nebloga
nzn 2020-01-09 09:28
Elektriniu efetyvumas tik 40 proc., dar kažkiek sunaudojama perduodant elektrą iki įrenginio pakrovimui. Elektrinio automobilio efektyvumas yra apie 60 % -70% tai 40x0.7= 28. Taigi tikras efektyvumas gaunasi vos 28% (ir cia jau optimistinis variantas). Taigi sumoje naftos reikia sudeginti praktiskai tiek pat, kad nuriedetum tuos kilometrus ar su elektromobiliu ar su benzininiu auto. Elektromobilio CO2 emisija labai nedaug mažesne uz auto su VDV. Beje labai daug atsinaujinančios energijos yra maistinių kulturų auginimas biokurui kuris supialmas į automobilių bakus. Nuėmus visas subsidijas nuo žaliosios energijos jos niekas nepirktų. Iš viso dabar Lietuvoje yra įregistruota M1 automobilių apie 1 500 000. Tai tarkim hipotetiškai jeigu vienu metu krauti apie 100 000 panašius automobilius į teslą (60-100 kWh) reiktų apie 80 kWh. Krovimui namuose manau vidutiniškai galima būtų skirti jungtį su 10kW galingumu. (Gali būti ir mažiau ir žymiai daugiau, bet čia primetu maždaug vidutinį namų ūkį). Kraut reiktų apie 8 val. Didžiausias poreikis būtų nakties metu, t.y. vistiek maždaug vienodu metu visi krautų. Taigi reiktų apie 10kW x 100 000 = 1 000 000 kW = 1 GW. Bet tai čia niekas negarantuoja, kad krautų tik tada kai išsikrauna pilnai baterijos. Realiai visi dasikraudinėtų nepriklausomai koks likutis, reikia nereikia. Hipotetiškai elektros poreikis keletai valandų galėtų šokti iki kokių 3-4 GW vien automobiliams papildomai lyginant, su šiuo metu. Mūsų IAE reaktoriaus galingumas buvo (vienas galingiausių pasaulyje) - 1.5 GW. Reik turėt dar galvoje, tai, kad Lietuva dabar didžiąją dalį elektros importuoja. Ateityje elektros visos šalyse poreikis smarkiai kils, dėl el. automobilių, tai manau importas elektros, o tuo labiau žaliosios bus gana problematiškas ir tik brangs. Gerai toms šalims kurios turi laisvų $, bet mūsų šalis sėdi skolose. Tai vienintelis išsigelbėjimas būtų jei mus dotuotų EU. Bet kai tokių šalių yra dotuojamų daug, tai nežinau, neatrodo optimistiškai.
Ar_as? 2020-01-09 10:23
Šitas kolūkietiškas mąstymas visada pramuša stogą. 1) Elektros kainos visą laiką kilo ir kils. 2) Kai Elektros kainos pakils iki atitinkamo lygio valstybei nereikės nė cento investuoti į gamybos didinimą - investuos verslas. Vinintelė investicija, kurią darys valstybė bus tinklų pritaikymas, bet ir tą investiciją pasiims per infrastruktūros mokesčius gamintojams. 3) Betkuriam mąstančiam giliai dzin, kad elektromobilio "kuro" kaina susilygins su vdv, jei to pasekoje turėsim švaresnę aplinką. T.y. mokėsime tą patį ir gausime geriau.
conjurer 2020-01-09 11:09
AAA000, elektros varikliai efektyvesni mieste, kur reikia dažnai stabdyti, ir greitėti. Prie šviesoforo stovintis vdv variklis dirba, įsibėgėja lėtai, stabdymo metu neatgauna energijos. Dėl to hibridas, kurio nereikia krauti yra efektyvesnis mieste. nei tiesiog vdv. Kaip suprantu (iš senesnių pranešimų) tu negyveni mieste, ir tavo atveju vdv mechaninis energijos perdavimas turbūt tampa efektyvesnis. Vilniuje prisiveisė tų bjaurių paspirtukų, nes mieste iš viso efektyviausia keliauti elektra, ir kuo mažesniais gabaritais. Aš už.
immortallt 2020-01-10 00:10
---Conjurer------- Ne, aš skaičiau studiją, kurioje kiekviena atominė buvo skaičiuota. Tu darai kelias dideles klaidas - pirma, kapitalas tau nemokamas. O jis sudaro čia kokius 60-70% visų kaštų. Ir tik nepradėk aiškinti apie tai, kaip valstybė nemokamai pasiskolinti kapitalą gali. Tokiu atveju vėjas/saulė vis tiek pigiau lieka nei atominė. Atominės elektrinės pats kuras yra turbūt vienos mažiausių sąnaudų. "Po 10 metų turi tą pačią rūdą, kokią iškasei" - ane, tokią pačią? Tai Černobilyje prie dramblio kojos ne tik pasivaikščiotum, bet ir ant jos atsisėstum. Ten gi jau praėjo 30+ metų iš vis nieko radioatkyviaus nerasta anot tavęs. Pavojus Černobilyje minimalus, nes pats kuras neišsitaškęs, ten tik radiacija pasklido pakankamai trumpo pusamžio, o kuras po sarkofagu. Privačiam sektoriui leista statyti Hinkley Point C, duota kaina, kuri 2,5x didesnė už rinkos + infliacija. Nestato, nes neatsipirks. Fucking 2,5 karto didesnė nei rinkos. ---nzn---- Pirma dalis posto tokie grybai, kad net nekomentuosiu. Tik atsakysiu apie "tą nerealią 1GW galią", tai viskas valdoma paprastai - krovimo laiko planavimas. Pajungsi krauti nakčiai, kai tau reikės krautis realiai max 2h, ir krausi tada, kai bus mažiausias tinklo apkrovimas, nes bus pigiausia elektra. Greito krovimo stotelėse bus sudiegti dėvėti akumuliatoriai, kurie didesnius šuolius paims, ir realiai elektros vartojimo balansas tik išsilygins. Aišku, kai mąstai praėjusio amžiaus technologijimos apie elektros tinklą, tai ir atrodo, kad čia kaip baisu ir kiek elektros reikės ir kaip čia viskas baisu. Iš tikrųjų yra priešingai. ---Ar_as?---- Nesutinku, elektros kainos šiaip sumažėjusios, net su šiųmetiniu pakilimu. Elektros kainas lygink per pajamas. Elektros kainos turi didelį potencialą nuo šiųmetinių sumažėti ir realiai likti prie ~10ct/kWh dėl gamybos augimo iš atsinaujinančių ir dėl tolygesnio tinklo apkrovos, t.y. išlaikyti tinklo pastovioms sąnaudoms prasuksi 30% daugiau elektros, tai reiškia 30% mažesnę pastovių sąnaudų dalį vienai kWh elektros. Negana to, dar ir sistemines paslaugas atpiginsi. Valstybei jau dabar nereikia nė cento investuoti į elektros gamybą. Šiandien buvo išrinktas privatus investuotojas, kuris negaus paramos NĖ VIENO CENTO ir gamins elektrą vėjo jėgainėse, prisiimdamas kainos svyravimo, rezevavimo, balansavimo ir visus kitus kaštus. Paantrinti galiu dėl elektromobilio, net ne dėl švaros, o dėl vairavimo malonumo - bet kuris elektromobilis važiuoja labai smagiai, ir ne tik dėl akceleracijos. P.S. kol neištraukėt apie atominių atliekų perdirbimą su lazeriu, tai lietuvaičiai stipriai prisidėjo prie to lazerio kūrimo, ir kaip tik šiomis dienomis apie jį kalba išėjo. Tai yra smulkus niuansas. Kad tas atliekas galėtum naikinti, pirmiausia reikia panaudotą branduolinį kurą išgryninti. Tai yra tiek brangu, ir gauni produktą tokį artimą branduoliniam kurui, kad jis pats netiki to lazerio panaudojimu šiam tikslui.
nzn 2020-01-10 01:13
conjurer 2020-01-10 12:28
. Net prieš pastatant naują sarkofagą, netoli černobilio elektrinės radiacija buvo tik du kart didesnė nei skrendant lėktuvu. Taigi taip, ten yra radiacijos, bet ji ne tokia baisi kaip pirmom katastrofos dienom. Ir kol tu neįkvepi radioaktyvių dulkių, pavojus labai minimalus. Dėl privataus sektoriaus aš tik spekuliuoju, bet jis kartais sugeba padaryti technologijas pigesnes nei valstybinis sektorius. Kaip pavyzdį pateikiau Musko raketas. Hinkley Point C stato EDF ar ne? Na 84% EDF priklauso prancūzijai, ne privačiam kapitalui. Tiesiog sakau, jeigu atsikratytume tų mistinių atominės energetikos baimių, ir pažiūrėtume į faktus, gal kaip nors pavyktų atpiginti tokią energetiką, ir gyventi šiek tiek mažiau užterštoje aplinkoje. Tada ir elektromobiliai taptų tikrai švarūs. Lietuvos atveju gal užteks padengti laukus vėjo jėgainėm, kaip padarė vokiečiai, pagrinde dėl to kad vieno generatoriaus įrengimas tikrai pigus.
Xdmin 2020-01-10 22:47
Opel Ampera generatoriaus rezimu valgo 6-8 litrus mieste. Visgi pigiau kai VDV tiesiogiai varo ratus su elektros pagalba, o elektra gali gauti stabdydamas.
AAA000 2020-01-11 03:00
mes pilnai pajegus viska pasistatyt patys uz savo pinigus ir dar kruvas pinigu uzdirbt eksportuodami elektra ir balansavimo paslaugas. bet cia reikia labai tautos mastyma keist. ir leist tiesiog gamint. visiems. o ne stabiam kapitalui ar ten kazkokiom nesamoningom kooperatinem salygom - kaip dabar atsei istatymiskai "leidzia" is tikro dabar tiesiog iesko kas atkatus mokes tokia dabartiniu valdzioje energetine Lietuvos politika. problema tik tame, kad smulkus ir tautieciai atkatu nemokes. ta valdzia supranta. del to ir laikoma Lietuva ubagyne. dirbtinai. i energetine ateiti dabar siuolaikiskai investuoja pvz sveicarai, norvegai, danai. kazkiek svedai ir vokieciai. anglai sukruto paskutiniu metu. tie kur rasineja apie AE - tai cia 100 metu atsilikes mastymas net kokie indusu ubagai geriau pasamprotauja, nei ten kokie konservatnykai su savo tom AE... juokinga ir tiek skaityt komentaruose. taip giliai makaronai buvo sukisti tada - nkad net dabar cia elektromobilii temoje makaronu galai raitosi...
AAA000 2020-01-11 04:07
tavo komentaras ir yra butent kolukietiskas 1. elektros gamyba pinga. brangsta tik mokestine dalis - parazitavimo sanaudos dideja. jei as pats gaminsiuosi elektra - kodel ji man turi kilt? kolukieti a? 2. valstybes pareiga tarpininkaut naturaliu monopoliu reguliavime - kas yra butent elektros tinklas. uz tai ji renka mokescius, ir net daug atsiriekia - bet per mazai atlieka darbo. vakaruose daugiau rupinasi. cia nera verslas - kaip pas mus traktuojama. cia yra socialine paslauga - ir jei tinklai sensta - valstybes pareiga juos daryt modernesniais ir siulaikiskais. taip pat plest pralaidumo galia. o tu kaip kolukietis - kazkokia pareiga ivedineji verslui... 3. elektromobilio "kuro" kaina jau virs 150-200 metu yra zemiau uz vdv, kai tik pastate pirmasias didesnes hidroelektrines... jei tau sitas FAKTAS iki siol nedasyla - tai tu esi jau patologinis kolukietis
AAA000 2020-01-11 04:34
net ir naujausi hybridai deja gana beviltiski tas daug aiskiau matosi kai konstruoja didelius mechanizmus. as is technines patirties ta ZINAU. o liaudis pirma prisipirko hybridu, ypac tu pirmuju - kur visiski fail - paeksplotavo, ir pamate kad kuro ryja kaip paprastas vdv, o pirkt tai brangesnis ir genda greiciau. ir suvokimas tik per kazkur 15 metu atejo. hybridai laikosi tik del to, kad nera normalios rozeciu ikraut elektromobiliams infranstrukturos. va tai reali PROBLEMA. taip pat galetu elektromobilius gamint, kad galimetu pvz is vieno ikraut kita arba atvaziuot sakykim sujungus kabeliu du auto su vieno elektromobilio akumu ir kito auto varikliu atitempiant. jei akumo gedimas ir variklio gedimas. dar sito "neatrado" kolkas. pvz po avariju butu paranku ar kur istrigus. man tai juokas - nes as jau versle mates tokiu ir panasiu sprendimu. ir jie realiai puikus. elektromobiliu vartotojai tiesiog nezino net ko jie nori is elektromobilio - kol neparodai. va cia irgi labai juokinga taip pat galetu gamint pvz priekabas - vdv ikrovimo stoteles - papildomu akumu kwh deze - su pvz saules baterija. jei reikia toli vaziuot - turistaut ir pan. ar palikai ant lauko - kai nereikia ir isikrauna per sakykim menesi. va tokiu gaminiu jau rinkai reikia... o cia gamina tik kibirines kazkokias elektromobiliu versijas ir reklamos uzsako per visa pasauli megakorporacijos su milijardiniais biudzetais... juokas ir tiek is tokiu skystu "ateities" inovaciju... husqvarna akumuliatorizmo vystyme pazangos daugiau turi uz visus muskus su vw ir bmw kartu sudejus - kruvas elektros traktoriuku ir apdirbimo irangos visokios kepa... nors ten pagal biudzetus - tik kooperatyvas kazkoks...
Xdmin 2020-01-11 12:52
Yra tu nisiniu gaminiu, nepigus jie del mazos paklausos, bet yra. Pilnas Youtube kaip off grid keliauja ar gyvena tam pritaikytuose autobusuose. Ar tu noretum su Nissan Leaf vaziuot i kempinga ir vilktis kazkokia priekaba?
AAA000 2020-01-11 20:35
nu tu pavarai Amerikoj cia yra gyvenimo budas kuriuo uszsiima keli milijonai, nes ten aplamai visi per gyvenima kelis limonus uzkala. pvz suvaziuoja kaip tu vadini "kemperistai" ir padaro Kauno dydzio miesta kokioj dykynej. nu ir osia ten koki menesi paskui vel issilaksto. cia yra is esmes laisviausias gyvenimo budas - kai tampaisi savo nama su savim. o ne priristas prie kokios smirdancios sovietines statybos skyles Vilniuje - vadinamos "prabangiu investiciniu butu". as ka aprasiau - tera tik pora smulkiu niuansu - kur didesni rata vartotoju sudomintu manau. kad neaktualu - nereiskiai, kad niekas nenaudotu. yra zmoniu - investuoja po 0,5-1 limona euru i tuos "kemperius". tokius pvz naudoja prakute lenktyninkai, sportininkai, daininkai ir panasus. su solidziais biudzetais. net baseina buna isirengia automobilyje niekas ten i darba kasdien nevazineja, kaip cia siulo koks mankurto mentaliteto imortal daryt visiems - su kazkokiu elektro kibiru. galima prie darbo su savo namu atvaziuot. supranti? jei darbo daznai nekeiti - tai ir vaziuoji retai. pvz net rimtesniems statybininkams is Lietuvos toks praverstu. nes gyvent prie objekto - elementariai pigiau ir paprasciau ir daugiau uzdirbi. ir ipirktu. nu bet gamina tik elektro kibirus kazkokiem ubagam. uz jiems sunkiai ikandamas kainas. o aiskina kad revoliucija daro realiai tereikia tik rozeciu ir kokybisku elektromobiliu-kemperiu. ir stoviejimo vietos prie tos rozetes bent autobuso ploto. o visa kita tegu aptarnauja. cia as nieko pries. va toks gyvenimo modelis gali but. pas mus net istatymu tam nera - net uzuomazgu - nors senovej tuo uzsiiminedavo istisos tautos. tu isivaizduoji iki kiek yra numankurtinta lietuviu tauta? net toki paprasta dalyka cia forume mazai kas suvokia... klientu jam matai nebutu... pirma parodyt reikia - gal uzsinores visi is ko tu cia sprendi kad nebutu? Londone apie 90% taip gyvena - nuomuojasi busta. Norvegijoj apie 80%. Lietuvoj - 5%... islisk gal is kaimo vienakart? Lietuvoj elementariai tokiu galimybiu nera. is to milijono kokiu puse emigravo - vien de to - kad vakaruose tokia galimybe yra. ten problemu ner nuomotis. ivairiom kainom. pas mus tas yra nebent Palangoje ir tai valdzia persekioja o vat elektrizuotas kemperis ir rozetes visur - cia realiai pakeistu pasauli. kaip manai kodel Vilniuje mazina stovejimo vietas ir visus gena i kamscius? cia politika tokia - uzdraust alternatyvas - nu ims dar ir ubagai prasigyvens. geriau parama kibirui tada liks paskoliniu ubagu ilgam... numirs nespejes susivokt kad atidirbo visa gyvenima pries save.
Xdmin 2020-01-11 20:45
Jei tai butu pigiau, tai tiek lietuviai tiek ukrainieciai naudotu tuos kemperius. Bet panasu, kad arba patys darbininkai labiau nori gyventi savo namuose arba viesbutyje, arba pigiau irengta jurini konteineri pastatyti, bent zinai, kad prigere nenuvairuos jo neaisku kur.
AAA000 2020-01-11 20:58
cia politika tokia verslo. geriau yra darbuotoju visiska kontrole. ir vakaruose ji taikoma - bet ten yra apribojimai. pas mus ji taikoma 100% grieztiumu. atvykelius kontroliuoja per gyvenama busta ir visokias registracijas ir priverstines paslaugas. tu manai del ko atvezti babajai is cia ORGANIZUOTAI bega? tikrai ne del lietuviu piktumo ar dar ten kazkokiu mistiniu -tautiniu savybiu as kai dirbau uzsieny - ten kemperiu nuomos istisi parkai yra. tu rinktis gali. kiti ir nusiperka. cia pas mus jie kazkodel virsta sodo nameliais ant kokiu plytu kruvos o statyboj pusiau ofisinius konteinerius paprastai veziojasi - darbuotojai priversti lauke but. uzsieny privaloma pasirupint plotu kur darbuotojai bus. pvz per pertraukeles. pas mus to tiesiog nera. nu tipo geriau dirba tada vergai matyt matyt taip valdzia ir verslas isivaizduoja. va toki sektoriu turi gamint elektromobiliu - nes ten pigiau ir paprasciau irengt. negu vdv varianta. stovejimo stotelej dumijanciu ir birbianciu kemperiu su vdv jegaine tikrai niekas nenores. o va elektriniai sprendzia manau problema iskart. cia ziaurus privalumas. vw siulys kazka tokio? pasaulio keitejai matai atsirado tvarteliniu-aptvariniu-kibiriniu mentalitetas Lietuvoje deja valdo...
HardAxe 2020-01-11 23:41
Kad jau seniai visksa padaryta paprastam aptarnaujamam vartotojui. Mano 2015mašinoj nei tepalo matuoklės nei variklio temperatūros nerasi. Bus problema - užsidegs klaida, o šiaip nėr ko kištis pagal gamintoją...
immortallt 2020-01-14 19:54
---nzn--- grybai - pilnas internetas studijų ir tyrimų, tik rekomenduočiau pasižiūrėti kiek iš ko elektros gaminama, toje pačioje Lietuvoje, kiek mes elektros naudojame iš dujinių jėgainių, kurios šilumą išmeta į aplinką. krovimo stotelės yra mizeris - VDV pradžioje kurą pardavinėjo vaistinėse. Tavo argumentas apie ateitį yra dabartinė situacija? Vokietija, Prancūzija planuoja turėti po ~7 milijonus VIEŠŲ krovimo stotelių iki 2030-2035 m. Na Lietuvoje tokiu atveju būtų iki milijono. Importuoti elektrą mums nereikės. Lietuva turi visas galimybes, praktiškai neinvestuojant Lietuvos pinigų (bent jau viešųjų) pasigaminti visą elektrą ir dar antrą tiek eksportuoti. Tai būtų galima padaryti 10-15 m. bėgyje esant ambicijoms ir žmonėms kurie daro. -conjuer- efektyvus kuras yra bet kuri materija, jei sukursime blackwhole-based generatorių. Bet koks skirtumas tas efektyvumas, jei įranga kainuoja kosminius pinigus, o padarinių valdymas ir likvidavimas padaro sąnaudas astronomines. Čenobilis vos nesibaigė pusės Europos išnykimu. Taip kad tai sėkmingai pasibaigus avarija. O apie tai kaip mažai žalos padarė, gal tik nereikia. Paanalizuok kiek skydliaukės susirgimų mūsų regione yra palyginus su kitais regionais kur nebuvo radiacijos. Dar negimusių kūdikių statistiką pasižiūrėk apie tą laikotarpį... Ai palauk, sovietai sunaikino visą tai. Gal kaip nors pavyktų atpiginti - privatus sektorius nenori ten eiti, nemato perspektyvų ir didelė rizika. EDF akcijos priklauso valstybei, bet valstybė į valdymą nesikiša. Tai mirusi technologija. Jei Lietuva pastatytų vėjo jėgaines tokiu intensyvumu kaip dabar turi Vokietija, mes 3x viršytume savo paklausą.
AAA000 2020-01-14 20:10
tiesiog isime analoginius ekranus ir pakeite skaitmeniniais niekur tie matuokliai nedingo. ju dar daugiau pridejo. ir daugiau vietu matuoja, o ne tik kokia viena svarbiausia - kaip seniau matyt mazai domiesi ir tiek. automobilizme pasikeite tik prioritetai siektiek - dabar vartototojui rodo ne kas reikia, o ka nusprendzia kad rodytu kokie nors debilai politikai ir visuomenes apklausos... o kas reiketu kad rodytu - siektiek uzmaskavo i antra plana
HardAxe 2020-01-14 20:33
be OBD variklio temperatūros pamatyti negaliu. Netgi durnumo skalėj nerodo (šalta/šilta/karšta). Tepalo lygį rodantis indikatorius egzistuoja pamaigius meniu, bet .