Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arunas1948 2020-06-12 18:11
Daug rasot bet nei karto neminit kiek Tesla uz metus ismoka dividentu.
immortallt 2020-06-12 19:43
Tu supranti kiek tu daug sudėjai sėkmės sąlygų ir faktorių? Man patinka Musk'as ir jo veržlumas, patinka Tesla automobiliai, akumuliatorių vystymo visas požiūris ir pan., bet Tesla akcijos šiuo metu yra jau beveik loterijos bilietas, jei laikyti ilgą laiko tarpą.
Visa akcijų kaina laikosi tik ant emocijų ir masių psichologijos. Kokia nors didesnė nesėkmė, kuri realiai nesutrukdo įmonei gyvuoti ilguoju laikotarpiu, bet pakankamai finansiškai kerta, kad įmonei pritrūksta lividumo, ir Tesla bankrutuoja. Čia net nereikia kažką blogai padaryti, kortos sukrenta negerai ir sėkminga įmonė uždaroma.
Arunas1948 2020-06-12 20:51
Pagaliau issiaiskinom kada sitas burbulas sprogs, tai tik laiko klausimas.
devyniaragis 2020-06-12 21:44
Visgi kalbėkim skaičiais, kokį metinį augimo tempą matai ir kokią vertę tavo akimis kompanija pateisina šiandien? Su šitais dviem skaičiais galima paprastai paskaičiuot, kiek metų reik augt (akivaizdu, kad ne 15-20), kad pateisint dabartinį marketcap'ą ir tada galima pakalbėt, kiek čia rizikos ir ant kiek čia loterijos bilietas. Manau iš visų auto gamintojų Tesla dabar turi geriausias kortas prieš rinkos persidalinimą ateinanti su elektrifikacija ir automatizacija (tam kartui palikim energetikos verslo dalį šone). Aišku juodos gulbės gali atlėkt visada, bet ne tiek daug tokių, kurios nuskandintų Tesla, bet paliktų civilizaciją.
Nelabai suprantu baimių dėl likvidumo, tai ką rašai buvo tiesa prieš gerus metus ir seniau, bet per 2019 Tesla sukaupė nemažą maišą pinigų rezervo, jį dar pasididino pasikeldami kapitalą prieš pat pandemiją ir dabar gali nestabdyti investicijų į plėtra nepaisant po pasaulį slankiojančių karantinų ir recesijos šmėklų (Muskui vykusį kompleksą įvarė 2008 krizė ir Model 3 gamybos pradžia, tai surentė iš esmės recession proof kompaniją). O kur dar per paskutinius metus optimizuotos gamybos linijos JAV, kur kas pelningesni Kinijos modeliai ir už Model 3 pelningesnis Model Y - rezultate užtenka parduot ženkliai mažiau modelių nei anksčiau, kad pasiekt finansinių srautų balansą ar pinigų kupetą degint taip lėtai, kad būtų galima pralaukti metus - kitus iki ekonomika atsigaus, ir čia nekalbant apie tai, kad yra aibė kanalų pasikelt pinigų iš įvairių rinkų/šaltinių, o ir išaugus kompanijai išaugo ir tikimybė, kad esant reikalui gelbėjimosi ratą mestelės vyriausybė. Akcijų rinka tai įvertino ir kelis kart(!) sumažėjo short interest, kuris prilaikė akcijų kainą n metų ruože tarp 200-250 ir 350-380, nors kompanijos pajamos, gamybos pajėgumai ir, imho, technologinis pranašumas per tą laiką išaugo kartais (pajamos: 2014-2019 - 8x, 2017-2019 - geri 2x). Teslos optimistinis scenarijus n metų buvo trilijonų verta kompanija, bet tamstos minėtas mirtinas scenarijus anksčiau irgi buvo realus + neaišku buvo, kada prabus konkurentai (kurie miegojo kiek galėjo) ir dėl to – kokia rinkos dalis ateityje šviečiasi, dėl to biržoj pasiektas konsensusas buvo kelis kart mažesnis lyginant su dabartiniu, kai bankroto galimybė iš esmės išnyko, o su konkurentais išsipildė itin optimistinis scenarijus. Šiandien pirkti akcijas už 900-1000, kai neaišku kaip seksis ekonomikai artimiausius 2-4 ketvirčius, išties – loterija (palaukus gali pavykti įsigyti 30% ar net 50% pigiau, bet gali žemiau kokių 800 ir nebenukristi, o su/po baterijų diena ir gerokai išbrangt), bet nelabai matau, kaip atsigavus ekonomikai akcijų kaina per artimiausius 2 metus neįsitvirtintų stipriai virš 1000, tai yra kompanijos vertė stipriai virš 200 mlrd.
*pataisiau "finansų rinkos" į "akcijų rinka".
immortallt 2020-06-12 22:22
devyniaragis,
reiktų sėsti prie excel, senai nebežiūrėjau konkrečių skaičių - pinigų laisvų nėra investuoti į akcijas, viskas į namą eina
Aš tikrai nesiginčiju, Tesla turi šansą atsiriekti labai didelį pyragą automobilių gamybos, bet turėtų atsiriekti dabar kokius 20% rinkos, kad realiai pateisintų savo tokią kainą. Kuo toliau, tuo konkuruoti darysis sunkiau.
Likvidumas - visada išlieka problematiškas tokio dydžio įmonėms, o cash rezervas realiai nėra baisiai didelis kaip tokiam dydžiui ir tokiais tempais vykdant plėtrą.
Kokia kompanijos apyvarta? Pernai 25 mlrd. eurų. Taip kad vien pajamomis padengti kapitalizaciją reiktų kokių 8 metų. Realiai pateisinti 200 mlrd. kapitalizaciją, pajamos turėtų būt BENT 200 mlrd. Štai tau ir atsakymas.
kukulis4 2020-06-12 23:38
Emm, o kodel reiketu sugebet market cap padengt per metus? Neissipisineju, tiesiog nesuprantu. Man sitas atrodo panasiai, kaip pasiemus 200k eur paskola 30ciai metu pergyvent, kad per metus uzdirbi tik 50k
devyniaragis 2020-06-12 23:41
Aš pats šiuo metu kiek užleidęs sekimą: pirkti ne pats geriausias laikas, dėl turimų akcijų esu ramus (ir patenkintas), o prognozuoti kažką poros ketvirčių perspektyvai sudėtinga dėl neaiškių makrotrendų - palauksiu baterijų dienos ir antro ketvirčio ataskaitos, bus aiškiau kokios investicijos (pirmiausiai į energetikos dalį) planuojamos artimiausiems metams.
Dėl likvidumo ir kapitalo rezervo - šiems metams ramu, o toliau jau reiks pasistengt nepastebėti naujų ar besitęsiančių blogų trendų, kad laiku nepristabdyt investicijų ar nepasikelt dar kapitalo (kas prie dabartinės vertės ir pozicijos rinkoje atrodo tiek paprasta, tiek pigu). Šiaip nemaža dalį plėtros sekančiais metais, atrodo, galima finansuoti vien iš vietinių skolų įkeičiant statomus pajėgumus ir iš € surinktų iš visokio plauko mokesčių dėl konkurentų taršos.
Jei skaičiuoti pagal dabartinį augimo tempą 200 mlrd metinė apyvarta turėtų būt perkopta 2025. Tegu 2025-2027, dėl dabartinės krizės. Manau tiek į ateitį nėra labai rizikinga prognozuoti, kai inertiškoj auto pramonėj konkurentų atsilikimas siekia panašiai tiek metų. IMHO daugelis autogamintojų šiuo metu yra teisingai nuvertinti dėl menko augimo potencialo (ir nemenkos bankrotų rizikos), mažo pelningumo ir sunk cost'ų sumerktų į auto su vdv gamybos pajėgumus, kurie tik trukdo pereiti prie elektromobilių. Na o puikiai su ateinančia technologija sulygiuotai Teslai, atitinkamai užtektų gerokai mažesnės apyvartos ir ar pelno nei pvz. Toyota, kad pateisintų identišką vertę. Kitas aspektas yra programinės įrangos pardavimai su milžiniška pelno marža: pvz. 10mln autopilotų po $10 000 jau prikapsės 100 mlrd pajamų su autopramonei nematytom maržom, taigi reiktų pritaikyti visai kitą daugiklį skaičiuojant kompanijos vertę. 5-10mln automobilių per metus antrai dešimtmečio pusei tikrai vidutinis scenarijus, $10 000 už autopilotą irgi labai konservatyvus vertinimas nereikalaujantis pilnos autonomijos ir robotaxi fleet'ų. Su Tesla nėra sunku surast scenarijų neužilgo pagrindžianti >1trln. marketcap'ą ir tokie scenarijai atrodo pakankamai tikėtini, kad 200 mln marketcap'as dabar atrodytų pakankamai racionalus.
immortallt 2020-06-14 00:00
Pajamos nėra lygios pelnui. Priklausomai nuo industrijos, akcinio ir skolinto kapitalo santykio ir pelningumo santykis pajamų ir kapitalizacijos aišku skiriasi,
Augimo tempai visada lėtėja.
Turiu sutikti, Tesla potencialo turi daug, ir įvertinti tinkamai vertę sunku, nes jie nėra tradicinė įmonė. Ir kiekvienas savaip vertina akcijas. Tačiau pripažink, dauguma perkančių Tesla akcijas nežino net kaip pradėti skaičiuoti
AAA000 2020-06-14 04:55
cia joks ne "kitas aspektas". cia gal vienas is kertiniu Teslos finansinio pamato kampu jie netipiniai automobiliu gamintojai - nes jie labai stambus softo gamintojai. va del ko jie dar normaliai laikosi
as tik nemanau, kad cia ilgam - kaip cia visur rasineja - kad "desimtmeciams i prieki" technologiskai Tesla labai silpni, tiesiog turi laikina masto ekonomija akumuose. ir turi gryna brangakmeni softe, kai tuoj cirkonio analogu pristampuos masiskai. daugiau nieko jie deja neturi...
devyniaragis 2020-06-15 17:34
Jei įdomu, peržiūrėk Sandy Munro video ciklus apie Teslos auto, tik atkreipk dėmesį, kad senesni Model 3 video buvo apie pirmuosius auto, kurių gamyba buvo improvizuota po hyperautomatizacijos failo. Tesla turi labai gerus variklius, baterijų valdymo sistemą ir elektroniką apskritai, be to smarkiai inovuoja gamyboje (kas, spėju, taps dideliu pranašumu per ateinančius kelis metus) . Dėl baterijų mastų ekonomijos ir technologijos perspektyvos ateityje, daugiau bus galima šnekėti po baterijų dienos. "Dešimtmečiams" prognozuoti technologinį pranašumą esti absurdas, bet 5-7 metai visai realu(atsižvelgiant į autopramonės inercija, o kadangi Tesla traukia gabius inžinierius ir daug dėmesio skiria inovacijoms, vargu ar juos kiti pralenks iki dešimtmečio galo, na nebent smarkiai pasikeis vadovybė ir pats brendas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Istorinis įvykis: „Tesla“ aplenkė absoliučiai visus ir užnugaryje liko net labai ilgai pirmavusi „Toyota“ – Japonijos gamintojas tikriausiai gailisi padarytos klaidos