Registracijos mokestis palies tūkstančius pirkėjų: perkamiausi automobiliai, už kuriuos teks mokėti  (3)

Jau visai netrukus, nuo liepos 1-osios, įsigalios automobilių registracijos mokestis. Šį mokestį, su išimtimis, mokės nauji automobilių savininkai. Tiesa, mokėti reikės tik tada, jei automobilio išmetamo CO2 kiekis viršys 130 g/km. Pasak „Regitros“ atstovų, tokių automobilių šalyje bus tūkstančiai. Paskaičiavome, kiek tektų mokėti už įvairių specifikacijų populiariausius automobilius.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2020-06-29 Registracijos mokestis palies tūkstančius pirkėjų: perkamiausi automobiliai, už kuriuos teks mokėti  (3)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Transporto skelbimų portalo autoplius.lt duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį tarp populiariausių automobilių pirmavo „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Golf/Rabbit“, 3 ir 5 serijos BMW, „Opel Zafira“, „Audi A6“, „Volkswagen Touran“, „Audi A4“, „Opel Astra“, „Škoda Octavia“.

Kadangi Lietuvoje vidutinis automobilių amžius svyruoja tarp 11–15 metų, tad straipsnyje bus aprašomi automobiliai, gaminti maždaug 2005–2008 metais.

Informacija apie CO2 emisijas pateikiama remiantis autogidas.lt bei auto-data.net informacija.

Mokės beveik kas antras

„Regitros“ turimais duomenimis, 2019 m. pirmą kartą lengvųjų automobilių (M1 ir N1 kategorijų) Lietuvoje buvo įregistruota apie 219,8 tūkst. Iš jų apie 169,8 tūkst. CO2 buvo žinomas (iš dokumentų), o apie 133,9 tūkst. viršijo 130 g/km CO kiekį.

2019 m. prieš tai Lietuvoje eksploatuotų lengvųjų automobilių (M1 ir N1 kategorijų) buvo perregistruota apie 224,7 tūkst. Iš jų apie 97,7 tūkst. CO2 buvo žinomas (iš dokumentų), o apie 87,2 tūkst. viršijo 130 g/km CO2 kiekį.

2020 metų „Regitros“ duomenimis, sausį šalyje savininką pakeitė 19158 automobiliai. Vasarį – 18589. Kovo mėnesį – 12006. Balandį buvo pastebėtas kritimas – savininkus pakeitė viso 8988 automobiliai. Gegužę – 15723.

Tiesa, sunku kol kas pasakyti, kiek iš jų mokės registracijos mokestį. Tačiau žvelgiant į lietuvių perkamiausių automobilių dešimtuką galima apskaičiuoti, kiek preliminariai tektų mokėti keičiantis jų savininkui.

„Volkswagen Passat“

Bene labiausiai lietuvių mylimas „Volkswagen Passat“, pagamintas 2005–2008 metais. Jis turi 2 l dyzelino variklį, į aplinką išskiria 174 g/km CO2. Už tokio dydžio emisiją tektų mokėti 150 eurų.

O tais pačiais metais gaminto „VW Passat“, varomo 2 l benzininiu varikliu, mokestis siektų 120 eurų už 208 g/km CO2 emisijas.

„Volkswagen Golf“

2006–2009 metais gamintas „Volkswagen Golf“, varomas 1,4 l benzininiu varikliu, į aplinką išskiria 173 g/km CO2, už tai mokėti teks 75 eurus. O 1,9 l dyzeliniu varikliu varomas „Volkswagen Golf“ išskiria 158 g/km CO2 – už jį taršos mokestis siektų 90 eurų.

BMW 3 serija

2008–2013 metų BMW 318 (E90), varomas dyzelinu, į aplinką išmeta 119 g/km CO2. Taršos mokestis šio modelio savininkui net nebūtų taikomas.

O benzinu varomas BMW 318i, gamintas 2007–2008 m., į aplinką išskiria 142 g/km CO2. Mokestis už šio modelio taršą siektų 30 eurų.

„Opel Zafira“

2006–2008 metais gaminta „Opel Zafira“, varoma 1,9 l dyzeliniu varikliu, į orą išmeta 167 g/km CO2, o mokestis už tokią emisiją siektų 120 eurų.

Benzininiu 1,6 l varikliu varoma „Opel Zafira“, pagaminta 2011 metais, išskiria 167 g/km CO2. Tad savininkui tektų mokėti 60 eurų. O 2008 metų dyzelinu varoma „Opel Zafira“ išskiria 152 g/km CO2. Šio automobilio savininkas piniginę patuštintų 90 eurų.

„Audi A6“

2004–2008 metais gaminta 2 l „Audi A6“, varoma benzinu, į aplinką išskiria 199 g/km CO2 – tai savininkui kainuos 105 eurus. 2 litrų dyzelinu varomas automobilis – 181 g/km CO2, o piniginę patuštintų 180 eurų. Tokio paties modelio 3 litrų dyzelinio variklio „Audi A6“ išskiria 224 g/km CO2, tad taršos mokestis siektų 300 eurų.

2008–2010 m. gaminta „Audi A6“ turinti 2 l dyzelinį variklį, išskiria 139 g/km CO2, tad tektų mokėti 30 eurų, o tų pačių metų „Audi A6“ benzinu varomas 2 l TFSI variklis išskiria 179 g/km CO2, tad mokėti tektų 75 eurus.

„Volkswagen Touran“

2009–2010 metų „Volkswagen Touran“ su 1,4 l benzininiu varikliu į aplinką išmeta – 159 g/km CO2, tad taršos mokestis siekia 45 eurus. Kiek didesniu senesnės technologijos 1,6 l benzininiu varikliu varomas „VW Touran“ išskiria 193 g/km CO2, o mokestis tokių automobilių savininkams kišenes patuštintų 105 eurais.

Tais pačiais metais gamintas, 1,9 l dyzeliniu varikliu varomas „VV Touran“ išskiria 144 g/km CO2. Taršos mokestis už tokį automobilį atsieitų 60 eurų.

BMW 5 serija

2007–2010 metais gaminto dyzelinu varomo BMW 530 E60 emisija yra 170 g/km CO2, o taršos mokestis sieks 120 eurų.

BMW 530i benzininio modelio emisija – 182 g/km CO2. Už tai mokestis bus 90 eurų.

„Audi A4“

2004 metų „Audi A4“, varoma 2,5 l dyzeliniu varikliu, į orą išmeta 184 g/km CO2. Už tokį automobilį savininkui tektų pakloti 180 eurų.

O už 2008 metų, 2 l benzininiu varikliu varomą automobilį, tektų sumokėti 45 eurus. Į orą jis išmeta 154 g/km CO2.

„Opel Astra“

Už 2009 metais pagaminta „Opel Astra J“, varoma 1,4 benzininiu varikliu, į orą išmeta 129 g/km CO2. Už ją mokėti registracijos mokesčio nereikėtų.

Tų pačių metu 2 l dyzeliniu varikliu varoma „Opel Astra J“ į orą išmeta taip pat 129 g/km CO2. Tik per plauką, tačiau mokesčio savininkui pavyktų išvengti.

O už 2007 metų „Opel Astra H“, varomą 1,8 l benzininiu varikliu, tektų sumokėti 75 eurus. Ji į orą išmeta 178 g/km CO2.

„Škoda Octavia“

Populiariausių Lietuvoje perkamų automobilių dešimtuką užbaigia „Škoda Octavia“. Už 2008 metų „Škoda Octavia I Combi Tour“ tektų mokėti 210 eurų. 1,9 l dyzeliniu varikliu varomas automobilis išmeta 193 g/km CO2.

O už 2006 metų „Škoda Octavia II Scout“, varomą 2 l dyzeliniu varikliu, tektų atseikėti 300 eurų. Ji į orą išmeta 225 g/km CO2.

Už tokį modelį, varomą benzinu, tektų mokėti 45 eurus. Jis į orą išmeta 157 g/km CO2.

CO2 vidurkis – 165 g/km

Autoplius.lt komunikacijos vadovo Mato Buzelio duomenimis, per balandį ir gegužę pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų automobilių CO2 emisijos vidurkis – 165 g/km.

„Tarp visų pirmą kartą per balandį ir gegužę Lietuvoje įregistruotų automobilių net 80 proc. turėjo didesnę nei 130 g/km CO2 emisiją. Neturime duomenų apie naudotų, jau Lietuvoje registruotų automobilių CO2 emisiją, tačiau darome prielaidą, kad registracijos mokestis palies absoliučią daugumą automobilių – bent 80 proc. rinkos“, – teigia M.Buzelis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Milda Kolesnikovaitė
(5)
(5)
(0)

Komentarai (3)