Ar prieinamiausi „Ferrari“ modeliai „Roma“ ir „Portofino“ taps hibridiniais? Kompanijos ateities planai daug ką stebina ()
„Ferrari“, kaip ir kiti automobilių gamintojai, jau kurį laiką kuria hibridinę savo ateitį. Tai yra neišvengiama, todėl svarbu ją priimti anksti, kad naujovių norintys pirkėjai nepasitrauktų ten, kur elektros daugiau. Pigiausi „Ferrari“ gamos modeliai - „Roma“ ir „Portofino“ - atrodo, yra puikūs kandidatai elektrifikacijai. Tai galbūt jie bus pirmieji?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Taip „LaFerrari“ hiperautomobilis jau buvo hibridinis, tačiau kalbame apie masinės gamybos modelius, kurie turi uždirbti „Ferrari“ duoną. „Roma“ kupė ir „Portofino“ kabrioletas yra labai susiję, nors ir vadinasi skirtingais vardais. 3,9 l V8 variklis po „Roma“ kapotu išvysto 456 kW, o „Portofino“ vos mažiau - 441 kW. Savo architektūra šie automobiliai yra praktiškai vienodi ir skirtingais vardais vadinasi, nes pasižymi labai skirtingu dizainu.
Nuo pat „Roma“ pasirodymo buvo kalbama, kad šis automobilis gaus hibridinę pavarą. Taip buvo manoma dėl to, kad tai - GT klasės mašina, skirta ilgoms kelionėms. Hibridinė jėgainė padėtų sutaupyti degalų, kad ir kaip keistai tai skambėtų, kalbant apie maždaug 200 tūkstančių eurų kainuojantį automobilį. Be to, tai yra nebloga vieta pradėti elektrifikaciją - „Roma“ neturi gilią istoriją turinčios tapatybės, kurią „Ferrari“ turėtų bijoti pakeisti.
Tačiau nei „Roma“, nei „Portofino“ elektriniais netaps. Nė šiek tiek. „Ferrari“ atskleidė, kad tokia galimybė net nebuvo numatyta šių automobilių kūrime. Labai norint, vietos hibridinei sistemai būtų galima surasti, bet „Ferrari“ nenori ir neieškos.
„Ferrari“ per penkerius metus ketina paleisti 15 naujų modelių. Kai kurie iš jų bus visiškai nauji kaip „Roma“, kiti - senuosius keičiantys vardai. Tarp jų bus ir kažkas panašaus į visureigį, kuriam hibridinė jėgainė puikiai tiktų. Tačiau pirmiausia elektrifikuota bus „F8 Tributo“ pamaina.
Taip, „Ferrari“ hibridiniu pavers savo pagrindinį V8 superautomobilį. Tai gali atrodyti kaip ypatingai keistas žingsnis, nes būtent šis superautomobilis yra apie „Ferrari“ svajojančių žmonių mintyse. Tačiau „Ferrari“ supranta, kad senosios savo tapatybės išsaugoti nepavyks, todėl geriau ją pasitikti savo noru. Jau visai greitai apie „Ferrari“ galvosime kaip apie hibridinių superautomobilių kompaniją.
Turbūt vienas garsiausių ir geriausių automobilių žurnalistų Chrisas Harrisas skeptiškai žiūri į „Ferrari“ plėtros planus. Jo nuomone 15 naujų modelių per 5 metus yra tiesiog per daug, nes „Ferrari“ didžiuojasi savo išskirtinumu. Harrisas mano, kad „Ferrari“ seka pinigus ir pirkėjų norus. Pastarasis veiklos bruožas nėra toks teigiamas, kaip daug kam gali pasirodyti. „Ferrari“ žino daugiau nei pirkėjai ir turėtų siūlyti tai, ko žmonės dar neturėjo galimybės užsinorėti - ką nors naujo, sukurto su itališka aistra.