Automobilį užsienyje pirkęs vilnietis liko šokiruotas: „Regitra“ suskaičiavo didesnį CO2 kiekį nei olandai ()
Nyderlanduose automobilį „Seat Altea“ pirkęs vilnietis Ruslanas Lietuvoje buvo priverstas sumokėti didesnį motorinės transporto priemonės registracijos mokestį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Mat nuo liepos įsigaliojusį mokestį valstybės įmonė „Regitra“ suskaičiavo vadovaudamasi sukurta formule. Ji nepripažino 12 filialų turinčios Nyderlandų bendrovės VWE pateiktų duomenų apie „Seat“ išmetamo CO2 kiekį.
„Kodėl taip? Dar suprasčiau, jeigu tie duomenys apie transporto priemonę būtų atkeliavę ne iš Europos Sąjungos valstybės. Ar tai ne „Regitros“ siekis pasipinigauti? Jau girdėjau apie panašius atvejus“ – tvirtino Ruslanas.
Valstybės įmonės sprendimą jo automobilį apmokestinti 90 eurų mokesčiu jis skųs Lietuvos administracinių ginčų komisijai.
Suskaičiavo didesnį mokestį
Registruodamas automobilį Ruslanas „Regitrai“ kartu su kitais dokumentais pateikė informaciją įmonėms, importuotojams, nuomos ir draudimo bendrovėms teikiančios Nyderlandų įmonės VWE pažymą, kurioje nurodyta, kad jo įsigyto „Seat“ išmetamas CO2 kiekis yra 145 gramai kilometrui.
Tačiau „Regitra“ suskaičiavo didesnį kiekį – 152,68 gramo kilometrui. Sprendime nurodyta, kad motorinės transporto priemonės registracijos mokesčio apskaičiavimui automobilio kilmės dokumentuose nėra išmetamo CO2 kiekio duomenų.
Taip, Ruslanas nebūtų mokesčio išvengęs net jei „Regitros“ specialistai būtų vadovavęsi Nyderlandų įmonės pateiktais duomenimis. Mat jis taikomas, jeigu išmetamas CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Tačiau mokestis būtų kur kas mažesnis.
Šis daug diskusijų sukėlęs transporto priemonių registracijos mokestis svyruoja nuo 13,5 iki 540 eurų. Tarkim, jeigu dyzelinis automobilis išmeta nuo 131 iki 140 gramų kilometrui CO2, jis siekia 30 eurų.
Neatitinka Europos bendrijos dokumentų?
Ruslanas nesutiko dėl tokio mokesčio apskaičiavimo ir pareikalavo jį grąžinti.
Tačiau „Regitros“ generalinis direktorius Darius Prevelis aiškino, kad pateiktame olandiškame automobilio „Seat“ registracijos liudijime nėra duomenų apie CO2 kiekį.
Anot D.Prevelio, prašymo registruoti 2009 metais pagamintą automobilį dieną nebuvo pateiktas transporto priemonės Europos bendrijos atitikties liudijimas, neva todėl mokestis nebuvo apskaičiuotas pagal EB liudijime esančią CO2 reikšmę.
„Regitros“ vadovas nurodė, kad EB atitikties liudijimas ir jame pateikiami duomenys turi atitikti Europos Parlamento ir Tarybos vienos iš direktyvų nurodytus reikalavimus.
„Regitra“ nusprendė, kad Ruslano pateikta įmonės VWE deklaracija apie tipo patvirtinimo duomenis neatitinka EB atitikties liudijimui keliamų reikalavimų.
Valstybės įmonė atsisakė grąžinti Ruslano sumokėtą 90 eurų motorinės transporto priemonės registracijos mokestį.
Pirmiausia duomenų ieško dokumentuose
Aiškindama, kaip apskaičiuojamas mokestis, „Regitra“ pati yra nurodžiusi, automobilio išmetamo CO2 kiekio (rodiklio) reikšmė gali būti imama iš automobilio kilmės ar patvirtinimo dokumentų.
Kitas būdas – rodiklio reikšmė nustatoma remiantis kitų registruotų lygiaverčių automobilių išmetamu CO2 kiekiu, jei CO2 kiekis nebus nurodytas automobilio kilmės ar patvirtinimo dokumentuose.
Tačiau Ruslanui „Regitros“ specialistai sakė, kad šiuo būdu pasinaudoti negali, nes esą Lietuvos kelių transporto priemonių registre nėra ne tik lygiaverčių, bet ir panašių automobilių, priskirtų tam pačiam ES patvirtintam tipui, variantui ar versijai su išmetamo CO2 kiekio duomenimis.
Tad „Regitra“ nusprendė, kad rodiklio reikšmė bus apskaičiuojama pagal įstatymuose numatytą formulę. Tam panaudoti techniniai automobilio duomenys, esantys kilmės dokumentuose. Tai – eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė, didžiausia variklio galia ir pavarų dėžės tipas.