Kaip atskirti: sportinis automobilis, o gal superautomobilis ar hiperautomobilis? (1)
Tarkime, kad automobilius vertiname kaip viešbučius – penkių žvaigždučių sistema. Tokiu atveju vidutinis sportinis automobilis gautų keturias žvaigždutes, nes jis yra žemas ir malonus vairuoti. Superautomobilis gautų penkias žvaigždutes. Hiperautomobiliams ir megaautomobiliams šios vertinimo sistemos nepakaktų, taip kaip nepakako Dubajuje esančiam viešbučiui „Burj Al Arab“. Įspūdingasis statinys kadaise buvo vadinamas vieninteliu „septynių žvaigždučių viešbučiu pasaulyje“. Už naktį karališkuosiuose apartamentuose paklosite net 24 tūkst. JAV dolerių, tačiau viešnagės metu gausite privatų sraigtasparnį ir limuziną „Rolls-Royce“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip rašoma portale thedrive.com, paprastai kalbant, sportinis automobilis yra transporto priemonė, skirta pramogai ir vairavimo malonumui patirti. Tai nėra „darbinis arkliukas“, kuriuo važiuojate apsipirkti į prekybos centrą.
Sportiniai automobiliai sukurti greičio ir adrenalino mėgėjams. Jų būna tiek ketverių durelių, tiek dvejų. Štai keletas pavyzdžių: „Dodge Challenger“, „Ford Mustang“, „Mazda Miata“, „Chevrolet Corvette“, „Toyota Supra“ ar „Porsche 911“.
Superautomobiliai yra vienu laipteliu aukščiau. Kelyje išvydę „McLaren 720S“, „Lamborghini Aventador SuperVeloce“, „Ford GT“, „Aston Martin Vanquish“ ar „Ferrari SF90 Stradale“, atsisukę palydime įspūdingai atrodantį automobilį žvilgsniu ir giliai atsidūstame.
Hiperautomobiliai yra didžiulė retenybė. Jeigu galite įsigyti tokią transporto priemonę, ko gero, patenkate tarp 0,1 proc. turtingiausių planetos gyventojų.
Liaudies išmintis byloja, kad toli gražu ne kiekvienas superautomobilis yra hiperautomobilis, bet kiekvienas hiperautomobilis yra superautomobilis. Aiškiau nebūna, tiesa?
Jeigu superautomobilis yra greitesnis, retesnis ir brangesnis už sportinį automobilį, tada hiperautomobilis yra dar greitesnis, retesnis, galingesnis ir brangesnis. Pavyzdžiui, „SSC Tuatara“, kurio gamintojai tvirtino, jog tai yra greičiausias automobilis pasaulyje (beje, vėliau jiems teko perdaryti savo kūrinį), turi 1 750 arklio galių ir išvysto net 483 kilometrų per valandą greitį. Bus pagaminta ne daugiau kaip 100 „SSC Tuatara“, o vieneto kaina prasidės nuo 1,9 mln. JAV dolerių.
„McLaren Speedtail“ pradžiugino tik 106 pirkėjus, nepagailėjusius maždaug 2 mln. JAV dolerių. Be to, visi modeliai buvo išparduoti dar net nepaskelbus oficialaus pavadinimo. Į hiperautomobilių kategoriją taip pat patenka „Bugatti Veyron Super Sport“, „LaFerrari“ ir „Pagani“ 720 arklio galių žvėris „Huayra“.
Kalbant apie tokias transporto priemones, svarbiausias veiksnys yra galia. „Dodge Challenger SRT Super Stock“ įmontuotas 6,2 litro V8 variklis su mechaniniu kompresoriumi pasižymi 807 arklio galiomis. 2020 m. buvo pagaminta tik maždaug 200 vienetų šių automobilių.
Vadinasi, laimingieji savininkai ateityje galės neblogai užsidirbti. Visgi „Dodge Challenger SRT Super Stock“ nėra superautomobilis, nes jo kaina nesiekia 100 tūkst. JAV dolerių. Be to, nors ir galingas, šis modelis neturi žadą atimančio dizaino, būdingo superautomobiliams. Atsižvelgiant į šiuos kriterijus, superautomobiliams negalima priskirti ir įspūdingojo „Lexus LC 500“. Žinoma, tai nereiškia, jog minėtosios transporto priemonės yra nevertos dėmesio.