Ar „Tesla“ šturvalas Europoje yra legalus? Ar automobilių vairai neprivalo būti apvalūs? (4)
Atnaujinti „Model S“ ir „Model X“ nustebino ne tik savo dinaminėmis charakteristikomis, bet ir vairais. „Tesla“ pristatė naują vairo dizainą, kuris daug labiau primena lėktuvo šturvalą. Daugeliui vairuotojų prie tokio automobilio valdymo įrenginio reikėtų priprasti, bet ar tokia vairo forma apskritai yra legali? Ir kodėl „Tesla“ pasirinko tokį sprendimą?
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ar „Tesla“ šturvalas yra legalus?
„Tesla“ tikriausiai nepristatytų tokio vairo, jei jis nebūtų legalus jos gimtojoje šalyje. Bet ar jis bus leidžiamas Europoje? Juk automobilių valdymo įrenginiai turi būti standartizuoti, kad į, pavyzdžiui, nuomotą automobilį atsisėdęs vairuotojas nepadarytų katastrofiškų klaidų.
Iš tikrųjų, tokia vairo forma yra leidžiama. Tiesą sakant, vairo forma nėra apibrėžiama apskritai - nurodoma tik tai, kad jis turi būti tvirtas. Aišku, už eismo saugumą atsakingos institucijos iš karto sureaguotų, jei koks gamintojas pasiūlytų automobilį vairuoti kompiuterio pele ar 2 eurų monetos dydžio vairu. Tačiau „Tesla“ vairas nėra jau toks beprotiškas ir yra lengvai suderinamas su taisyklinga rankų padėtimi.
Kodėl „Tesla“ sugalvojo naudoti tokį vairą?
Iš tikrųjų, atnaujinti „Model S“ ir „Model X“ nėra pirmieji „Tesla“ automobiliai su tokiais vairais. Tokie vairai matomi ir „Roadster“ bei „Cybertruck“ prototipuose. Tik kokiais privalumais pasižymi tokia forma?
Jau atsirado spėliojančių, kad įkvėpimo aviacijoje „Tesla“ ieško ne šiaip sau. Manoma, kad galbūt tokios formos vairai turės keletą paslėptų valdymo savybių. Pavyzdžiui, patraukus vairą atgal įsijungs „Roadster“ raketos ar pakils automobilio nosis.
Kita vertus, gali būti, kad „Tesla“ tiesiog nori išsiskirti ir ieško naujų formų. Tai - įdomus dizaino sprendimas ir mes apie jį kalbame. „Tesla“ nori, kad markės automobiliai būtų laikomi futuristiškais ir technologiškai pažangiais. Ir šia iš tikrųjų yra daug unikalių sprendimų. „Model S“ ir „Model X“ jau neteko ir pavarų pasirinkimo rankenėles, tai vairo sumažinimas buvo beveik logiškas žingsnis, pabrėžiantis tą minimalistinės estetikos dizainą.
Tačiau greičiausiai svarbiausia tokio minimalistinio vairo pasirinkimo priežastis yra mažėjanti jo svarba. „Tesla“ savotiškai pratina mus prie laikų, kai vairai automobiliuose nebus būtini ar bent jau bus naudojami rečiau. Tai - autonominės ateities šauklys. Mažesnis vairas palieka daugiau erdvės vairuotojo kojoms, neuždengia virš jo esančio ekrano. Kam tas didelis senamadiškas vairas, jei „Tesla“ siūlo autopilotą?