Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
gytis13 2021-08-05 08:19
Viena mano nevairuojanti bendradarbė prieš kokius šešis metus pajuokavo: greičiau atsirastų tie autonominiai automobiliai, nusipirkčiau nes man nusibodo autobusais važinėti. Atrodo kad tie lūkesčiai nesipildo...
kestutisz 2021-08-05 11:00
Na, bent man realiai tokio daikto reiktų:
kad pavežiotų vaikus/močiutes etc kai negaliu pats;
kad važinėtųsi po miestą ar nuvažiuotų prisiparkuot kur nemokamai kol sėdžiu bare, o po to parvežtų;
šiaip kad išvengti parkingo mokesčių - tegu slankioja kurnos (važinėja ratais aplink Vokiečių g ar "savivaldybę") kol tvarkausi reikalus;
Kam nereiktų:
kasdienai
immortallt 2021-08-05 23:07
kestutiz, labai rimtai nesupranti, kaip veiks autonominiai automobiliai - juos nuosavybėn pirks tik turtingi. Tai iš esmės bus taksi automobiliai, be taksi vairuotojo, kuriuos imti tada kada tau reikia, kainuos pigiau, nei turėti nuosavą. Na nebent per metus nuvažiuosi labai didelius atstumus, kokius 80k km. Ir bus prie tavęs tada kada tau reikės, jei pasiplanuosi bent kelias minutes prieš.
Ratais sukti, kad sutaupyti ant parkingo? Primena naująjį rusą uždegantį 100 dolerių, kad pasišviesti ištraukti užkritusius 50 dolerių.
gytis13 2021-08-06 09:06
Na, aš drįstu suabejoti kad autonominio automobilio nuoma kainuos labai pigiai ir nereiks nuosavo. Vistiek kuro sanaudas teks apmokėti kaip ir nuosavam. Man anksčiau tekdavo daug važinėti tarpmiestiniais autobusais. Ten bilieto kaina brangesnė negu kuro kaina važiuojant tą patį kelią automobiliu. Taigi didelio pigumo autobusuose aš nematau. Miesto autobusai ir tas pats, jeigu ne parkingo problemos automobilis būtų taip pat pranašesnis.
O autonominis automobilis ir man praverstų. Sėdi darbe žlibini akis į kompus o po darbo gryžti tamsu ir automobilių šviesos spigina į tavo pavargusias per dieną akis..Įjungtum autopilotą užsimerktum atsipalaiduotum ir namo
kestutisz 2021-08-06 09:50
Tokios distopinės ateities man irgi nereikia :)
t.y. ji jau yra dabar - taksi, su visiškai autonominiu taksistu, ir na tai yra žemesnio pasirinkimo prioritetas nei asmeninis auto, taip ir liks. Teks tapti turtingu, ką jau padarysi. Ir taip - geriau deginsiu kurą nei mokėsiu už nieką, t.y. parkingą :)
Benediktas 2021-08-06 10:34
Tai aikštelės, keliai pasidarys duobėti, o pinigus vistiek išleisi. Juk į miesto biudžetą pinigai eina už parkingą, ar ne?
kukulis4 2021-08-06 11:00
Nesistenk iziebt logikos ten kur ji neisiziebia
kukulis4 2021-08-06 11:08
Tu prie kuro kainos pridek pacio automobilio kaina, draudimus, tech aptarnavima, tarsos mokescius ir tada palygink Automobiliu uz dyka niekas juk nedalina...
immortallt 2021-08-06 11:38
kestutiz, distopinės? Nu nereikia čia spangti. Tokia pat distopinė, kaip automobiliai kai pakeitė karietas traukiamas arklių.
Geriau mokėsi 10€ už kurą, nei 5€ už parkingą - gerai apibendrina mąstyseną. Taip pat parkingo vietą įvardijus "niekuo". Tai parkingas konkrečioje vietoje yra neribotas išteklius? Išsipirk vieną parkingo vietą ir pastatyk joje 100 automobilių.
gytis, autonominio automobilio "nuoma" bus aišku brangesnė, nei eksploatacinės sąnaudos, bet atsižvelgiant į tai, kad į automobilio eksploataciją įeina ir draudimas, ri padangos, kurios dažniausiai nenudėvimos, ir svarbiausia, automobilio įsigijimo kaina, kurios vartotojas niekada neatperka. Automobiliai susidrožia vien nuo stovėjimo kiek. Kaip paskaičiavę jau ne vieni yra, automobilis stovi nenaudojamas 95% laiko. Tu manai tai nėra resursas ir tai nekainuoja?
Jei bus 100% autonominiai automobiliai mieste (žmogui vairuoti bus uždrausta anksčiau ar vėliau), tai greičiausiai bus apmokestintas kilometrais kelias, na ir pagal kelio kokybinius parametrus.
Benediktas 2021-08-06 11:46
Automobilio pirkimas - ypač naujo - pati blogiausia investicija, jei tau reikia tik iš taško A į B nuvažiuot. Nebent atsiperka per solidaus imidžo sudarymą klientams, partneriams: priklkauso nuo darbo specifikos. Arba psichologiniai faktoriai - norisi pasigerinti žmonai, ar pačiam labai svarbu važiuoti būtent nauju automobilių, kad vaikai neturetu patyciu, kad tevai vaziuoja sena masina... Jei žmonai, taip pat labai svarbu statusas, prieš tėvus ir dauges pasirodyti, kad už turtingo vyro ištekėjo . Kitų atvejų per 10 metų prarasi dešimtis tūkstančių eur, ne to dėl, kad automobilis nusidėvėjo, o todėl, kad morališkai paseno - pardavęs atgausi labai mažai. plius, taip, visi draudimai, technikines ir pan, vietos kaina ir pan.
Todėl nuoma ir gali būti pigesnė, nei pirkti ir eksploatuoti automobilį pačiam. Plius nereikes laikyti vairavimo egzamino. Buti su neigalumais, kurie iprastam vairavimui butu kliutis. Galėsi pasiimti visada mašiną, pagal nuotaiką: džipą ar lengvajį, naują, ar senesnę, VW ar MB, ar Bmw, Tesla. Niekas pagal mašiną nesupras kaip tu gyveni. Galesi Bentley pasiimt vienai kelionei.
Bet gal neuzdraus paciam vairuoti? Galima masina, taip uzprogramuot, kad butu neimanoma nulekt nuo kelio, arba vaziuot i priespriesa masina, ar atsitrenk kitam i gala. Autopilotas visada stebes, kokios vairo, greicio, stabdziu amplitudes nesukels avarijos ir programiskai neleis to padaryti. Nes vairamimas gali buti malonumas ir nebutinai nori nuvaziuoti is tasko A i B. Pvz. isvaziavai, siaip pasivazineti.
kukulis4 2021-08-06 13:03
Tie zmones, kurie siemet jau nupirko ar dar nupirks tuos 70 milijonu nauju automobiliu, su tavim pasigincytu As irgi pasigincyciau, bet kad apie tai jau buvo sneketa, ir ne po viena tema.
Xdmin 2021-08-06 13:09
Gyvenu Kaune, bet praktika gavau Vilniuje, tai skaiciavau kelione automobiliu vs autobusu vs nuoma.
Jei imi viena kelione, tai kelione automobiliu atrodo pigiausia ir patogiausia:
nuvaziuodavau nuo tasko iki tasko per 1 valanda, sudegindavau kuro uz ~5 eurus. Autobusas apie 8e, ilgiau veza ir dar iki jo reikia paciam nuvaziuoti. Nuoma gasdino ne tik del kainos, bet kad ir pasiulos nebuvo trumpam laikotarpiui.
Atrodo atsakymas aiskus, tada pradejau galvoti jeigu vazineciau visa menesi/metus:
i diena 200km, per menesi 4400km, per metus ~50k km.
Atsiranda idomiu detaliu: kas 2-3 menesius keisti tepalus, kasmet keisti padangas, o kai masina nenauja tai ir sankaba, deze, guoliai ar net variklis neaisku kiek laikys. Ir siaip, po kokiu 4m mazos ridos automobilis pasieks tokia rida, kad pardavinesi uz metalo kaina.
gytis13 2021-08-06 13:52
To Xdmin
Su viskuo sutinku, tik jeigu važiuoji per dieną kokius 70km tai automobilis dėvisi kur kas lėčiau ir atlaiko iki 10 metų ko užtenka praktiškai. Taigi mano nuomone apie 70 km yra protinga riba kada dar apsimoka važinėti kasdien. O autobusais 200km per dieną kasdien nepavažinėsi vien dėl sugaišto laiko. Aišku niekas netrukdo vieną dieną autobusu važiuoti, kitą automobiliu taip mažiau atsibosta.
kukulis4 2021-08-06 14:59
Jeigu lygini automobili ir viesaji TP ziuredamas tik i keliones islaidas, tai automobilio naudai ivertink, kad gali vaziuot ne vienas, ir dalintis keliones islaidas, bei ivertink kiek kainuoja tavo laikas. nes Valanda automobiliu konvertuojasi i kokias tris valandas viesuoju TP, jei kalbam apie kelione Vilnius-Kaunas, ir kad i/is centries stoties vistiek reikia kazkaip nusigaut.
Automobilio nuoma niekada nebus pigiau, nei kad nuosavas automobilis, nes tu turi sumoket viska, ka sumoketum uz savo automobili + duot uzdirbt savininkui. Nuoma yra gerai tik del to, kad jei automobilio tau reikia dienai, tai ir nuomoji dienai o ne menesiui.
Pumper 2021-08-06 17:31
Perkantys naujus auto, juos perka lizingu ir atiduoda salonui po 3-5 metų, priklausomai nuo sutarties termino. Labai retas perka iš salono, kad paskui parduoti pusvelčiui.
Benediktas 2021-08-06 18:06
450+plius kuras.
Per metus 12x450=5400eur. Kažkaip irgi brangoka. Aišku, kas gali perka turbūt ant įmonių, kad susigražinti PVM. Tai penktadaliu pigiau gaunasi. Bet vistiek nemažai už susisiekimo priemonę.
Kyborg 2021-08-06 22:10
Skaičiuoklėje kažkodėl likutinę vertę nurodei 0%. Paprastai imant lizingu 5 metams, likutinė vertė būna ~30%.
Benediktas 2021-08-06 22:32
immortallt 2021-08-07 14:37
Jau šiuo metu autopilotas patenka į įskaitinę avariją 8x rečiau, nei žmogaus vairuojamas. Taip, dar ne visi dalykai išspręsti, ne visur gali vairuoti, taip padaro durnų klaidų, bet lygiai taip pat žmogus daro klaidas.
Pvz. vakar važiuoju viaduku ir parlekia viršydamas stipriai greitį Audi. Vienos juostos kelyje užsimanė lenkti mane ir prisikabinęs prie subinės tipo rodo man trauktis. Trauktis į griovį, nes ten nėra nei priešpriešinės juostos, nei kelkraščio. Aišku nesitraukiau ir dar tyčia vidurį kelio užsiėmiau, kad nesugalvotų bandyti tilpti. Vos tik atsirado priešpriešinė juosta, jis kirto dvigubą ištisinę tada tyčia pradėjo spausti mano sparną, neva pagąsdinti. Vietoje to kad traukčiausi ir sudaryčiau jam sąlygas sukelti potencialiai man pavojingą, jei ne mirtiną situaciją, ne traukiausi o pajudėjau link jo - apsišiko ir atsitraukė nuo manęs. Vietoje to, manevruodamas pavojingai prieš kitą mašiną atvažiuojančią priešprieša (atvažiuojanti mašina kirto per stabdžius, kad išvengti avarijos), bet audi spėjo pralįsti ir priešais nosį man kirto stabdžiais. Man pasisekė, kad kaip tik nusukinėjau į kitą nuvažiavimą nuo viaduko (man reikėjo apsisukti).
Per 30s audi, AKA organinė tarpinė tarp sėdynės ir vairo, sukėlė 3 pavojingas avarines situacijas. Vardan ko? Nes būtų sutaupęs 3 sekundes? Tai čia tas elgesys kelyje, kurio AI neišmoks? Tai ir ačiū Dievui. Tokį pusdurnį bent kartą per 500km sutinku, kuriam kiti kelyje neegzistuoja, kurie kiti nuo kelio į griovį gali važiuoti, nes kaimo gaidys lekia - visi turi trauktis. Kuris įsivaizduoja, kad moka gerai vairuoti, bet realiai tiesiog per durnas suprasti savo veiksmų riziką ir galimas pasekmes sau. Pasekmės kitiems yra dzin. Būtent per tokį elgesį kyla mirtinos avarijos.
Į temą, bet offtopic, gal kas nors rimčiau domėjęsi, koks yra geras dashcam'as su kameromis priekyje ir gale?
gytis13 2021-08-08 11:21
Na, durnius už vairo tai atskira tema, bet vis dėl to nepaisant streso tenka pripažinti kad avarija neįvyko, taigi žmogiškieji intelektai susitvarkė su situacija. Mano nuomone avarijos įvyksta kai netikėtai nepalankiai sutampa daug faktorių - klaida, greitis, oro sąlygos ir t.t. Bent jau man taip buvo kai vos neužmušiau lenkdamas sunkvežimį. Kai vėliau ramiai apgalvojau tą situaciją, tuomet susidėjo penki nenumatyti faktoriai nulėmę tą situacija. Jei bent vieno jų nebūtų, avarinės situacijos nebūtų buvę. Ir kas įdomiausia, jeigu aš būčiau žuvęs, mano mirtis būtų nepaaiškinama, iš šono atrodžiau pakankami kvailai, iš mašinos vidaus viskas atrodė saugu. Tad visgi durnius už vairo nėra pagrindinė avarijos priežastis. tarp kitko būna kad tokie durniai už vairo išsiauklėja ir ima normaliai važinėti. O kaip būtų autopilotas susitvarkęs su tokia užduotimi? Gal išvis nebūtų pradėjęs lenkti?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl savivairius automobilius gali ištikti kupraketų lemtis (Video)