Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Benediktas 2021-08-08 11:27
Kas per situacija?
gytis13 2021-08-08 12:12
O buvo taip....
Prieš pat kelionę ilgai buvo sausa, bet staiga trumpai gausiai palijo, tad ant kelio buvo pilna purvino vandens. Kelias žinomas iki panagių, pradėjus važiuoti pavijau sunkvežimį su priekaba.Priekaba buvo kažkokia kaip vežimas be purvasaugių, tad purvino vandens fontanai aplinkui tryško. Kadangi buvo įkalnė, aš palaukiau geros vietos lenkimui. Prasidėjo nuokalnė, ten matomumas iki kilometro į priekį, pradėjau lenkti. Tada padariau klaidą - prisiartinus prie sunkvežinio jis taip taškėsi kad buvo prastai matyti - bet aš neperjungiau valytuvų į greičiausią režimą, to būtų pakakę. Sunkvežimis buvo ilgas aplenkiau iki pusės ir labai sumažėjo taškymas. Staiga matau - iš priekio Žigulys jau visai arti. Žigulys kaip dažnai būna be šviesų tik su pažibinčiais. Kodėl nemačiau tų pažibinčių - kelias toje vietoje buvo kažkiek išgaubtas, šviesos būtų matomos o žemiau esantys pažibinčiai nematomi. Beliko stabdyti visa jėga, palyta, mašina čiuožia kaip ledu, kliūtis artėja. Visgi spėjau išsilenkti, bet teko sustoti ir pakelėje nusiraminti kokias 5 minutes. Žigulys irgi sustojo, matyt jam kelnės buvo pilnos, norėjau eiti koliotis kam be šviesų važiuoja, bet neatrodė kad aš visiškai teisus. Iš kur tas Žigulys - kelyje atsišakojimų lyg ir nėra, greičiausia dėl šviesų jo nepatebėjau. Galima sakyti kad aš kaltas nes nepastebėjau. Bet jeigu būčiau pastebėjęs nebūčiau lenkęs, matomumas pablogėja tik prie pat sunkvežimio, iš toliau matyti puikiai. Va taip vyksta avarijos. Tai buvo pavojingiausia avarinė situacija mano praktikoje. O kaip kompo programos vykdo lenkimą įdomu būtų sužinoti.
Benediktas 2021-08-08 12:23
Šita situacija lengvai bus išsprendžiama. Tereikia kiekvienoje mašinoje įdėti siųstuvą/imtuvą, kad jos susikalbėtų. Tokiu atveju tau rodytų prietaisų skydelyje, kad atvažiuoja mašina iš priekio ir lenkt neleistų. O jei autopilotas, tai jis pats viską sutvarkytų. Reikia tipo GPS ir tipo Starlink ryšio (daug paprastesnio užtektų, tik koordinatėms perduoti), blogaiusiu atveju GSM. Pravarineji technikine ir sutikrina, kad kiekvienoje masinoje jis butu, net i sena VDV galima butu imontuoti - del kitu saugumo. Tai ir dabar kiti panasias sistemas deda nuo pavogimo - su GPS davikliais, tik kad butu sujungta su eismo tinklu. Na gal GPS nera toks tikslus eismui, turbut reiktu tikslesnes sistemos.
kestutisz 2021-08-08 17:07
Tai tamstos irgi audi? Nes kiek perskaičiau tai grynai visos avarinės situacijos iš to, kad buvo ne onoras kažką praleisti kitą. T.y. nei pasitraukti šonan, nei pristabdyti kai kažką tamstos išdidumas gali numušti nuo kelio priešinėje juostoje ir t.t. Na taip, neretai būna, kad kažkas pasiveja, prisiklijuoja, bet net minties nebūna ten pradėti kažką "auklėti". Net tuose keliuose kur asfalto yra tik kelio viduryje - jei oficialiai yra 2 juostos (o jos yra nes užsimenama apie priešais važiavusį auto?) tai tikrai galima leisti pralenkti .
kukulis4 2021-08-08 22:42
Yra eismo taisykles ir obejktyvios aplinkybes. Ivertinus abi, galima nuspresni kaip elgtis tokiose, ar panasiose situacijose. Jeigu reikia vaziuot i kelkrasti, kad praleist kazkoki atskrendanti durniu - tai nope. Tegul durnius pats kelkrasciu apsilenkia. Lygiai taip pat kaip ir vaziuojant autostrada. As vazineju (per)greitai. Bet jei prisiveju masina, kuri kad ir antra juosta, bet vaziuoja leistinu greiciu, tai nesijauciu turintis teise ta masina vyt i pirma juosta.
kestutisz 2021-08-09 10:48
Man asmeniškai savisauga neleidžia užsiimti "auklėjimu" ar šiaip nepraleidimu. Labai norint galima kokį registratoriaus video kam perduoti, bet ne daugiau. Kas bus kai iš principo nepraleisi kažko kokiam siauram kelyje, tas bus prisklijavęs iš galo, o ant kelio atsiras kliūtis? Per daug visokių stirnų esu matęs, esu ir turėjęs atvejų kur šiaip važiuoji saugiu biudžetui greičiu, o tave lenkia - ir tuo pačiu metu iššoka stirna, va ten tai būna ekstreemas - tik ir žiūri ne tik, kad pats nenumuštum žvėries, bet dar lenkiantis nesupanikuotų ir nenumuštų iš šono.
kukulis4 2021-08-09 12:41
As tai vadinu ne auklejimu, o netolerancija. IMHO yra visiskai durna vadovautis principu 'duok durniui kelia', nes ilgainiui durnium buti tampa labai patogu. Mano pasauleziura yra paremta isitikinimu, kad elgtis ne pagal visuotinai priimtinus principus turi buti mazu maziausiai geda. Labai daug durniu jau esam sutvarke, ir tokius dalykus, kaip kad vaziavimas be saugos dirzu, kamsciu apvazinejimas kelkrasciais, posukiu nerodymas ir daug kitu esam sumazine stipriai. Ilgainiui sumazinsim ir kitas nesamones. O kad kazkoks durnelis isimontuos i sikna - nu tai kam nepasitaiko. Tam ir yra draudimas.
HardAxe 2021-08-09 13:29
O kas trukdo įdėti po imtuvą/siustųvą į dabartines mašinas? Uždegtų lemputė, kaip ant veidrodėlio aklos zonos daviklis.
gytis13 2021-08-09 14:57
Na, siųstuvas nebūtų panacėja nuo avarijų. Pirma, kelyje gali pasitaikyti dviratis ar pėstysis kuris neturi tokio siųstuvo. Antra vairuotojai imtų pasikliauti siųstuvu ir lenktų posūkyje kur nėra matomumo ar naktį ar rūke kadangi atseit kelias laisvas. Trečia visgi turbut geriausias rezultatas būna tada kai tu gerai matai kelią priekyje, jei nematai nelenkti
Benediktas 2021-08-09 15:32
Aš kalbu apie elektroninį apribojimą lenkti, jei iš priekio mašina. Jei visi toki protingi būtų ir nelenktų neįsitikinę, neviršintų greičio, nevažiuotų per raudoną, tai nebūtų daugiau nei pusės avarijų. Pats gi lenkei nematydamas, kad jau mašina atvažiuoja. Būtum žinojęs, tai būtum pristabdęs ir sugrįžęs už fūros.
kestutisz 2021-08-09 20:51
Beje, jau OT visai - kas ta kupraketa ir kokia lemtis jas ištiko? Jetpack'as iš Duke Nukem? :) Čia kažkaip niekaip nesisieja tada - tokie žaislas tiesiog nelabai įmanomi (praktiniu požiūriu - pvz nuskristi Vln-Klp), kai autonominį automobilį tau jei tik reikės puikiai pafeikins koks supportas iš nebrangios šalies.
gytis13 2021-08-09 23:20
Na auklėti prisiklijavusius prie mašinos užpakalio ir reikalaujančiais praleisti galima labai mandagiai. Svarbiausia neskubėti jo praleisti jei matai kad atlekia. Palaukti kol prisiklijuos prie užpakalio, tada pradėti tvarkingai rodyti posūkį, po kokių penkių sekundžių lėtai užleisti eilę ir kaip rodo praktika skrajūnai dažniausia nesupyksta ir nulekia tolyn. Gaunasi ir vilkas sotus ir avis sveika. jeigu iš anksto užleidinėsi kelią kad skrajūnui nereiks net pristabdyti - tada gaunasi užleidi durniui kelią ir durnius lieka laimėtoju. O kurie labai agresyviai ir pavojngai lenkia tai lenkimo momentu per stabdžius paspaudi ir labai greitai lenkimas įvyksta, gana juokingai atrodo kai po to tau bando užkišti iš priekio ir nesigauna. Galų gale kelionės tikslas yra pasiekti galutinį tašką sveikam, juk važiuoji kelyje ne tam kad tave sudaužytų ir liktum teisus. Aišku būna momentų kada apsimoka būti sudaužytam, bet čia atskira kalba.
immortallt 2021-08-09 23:55
kestutiz, tegul mane lenkia, jei pats būnu ant lenkimo, praleidžiu kitus lenkiančius greičiau. Vairuoju Yaris 1,3 litro, tad ne, nenardau kitiems prieš nosis.
Ir kalba ne apie "honor'ą". Esmė ta, kad norėjo ne tik kad draudžiamoje juostoje mane lenkti bent viaduke kur yra viena juosta į vieną pusę. Priešpriešinės eismo juostos ten net nebuvo. Ten aš jo nepraleidau, nes į kelkraštį nevažiuosiu ir jokio noro rizikuoti, kad bedarydamas manevrą jis nuskins ir mane su savo 50% sunkesne mašina.
Tada vos tik atsirado asfalto, ne esmė kad ten užbraižyta krūva linijų, po to eina dviguba ištisinė, ar kad ten yra pilna žvyro ant kurio gali praslįsti, staigiai dėjo jis gazo (tikrai sportinis variantas), ir kaip man ir būtų buvę dzin, kad jis mane aplenks, bet kad nebuvo jam pakankamai laiko aplenkti mane, nes priešprieša mašina atvažiuoja. O aš kaip važiavau savo 67 (leistinas 70 toje vietoje), taip ir važiavau (270 laipsnių posūkį padarai tame viaduko nuvažiavime galų gale). Tada kai pamatė kad nespės, kirto per stabdžius, prasileido mašiną ir vėl kartojo manevrą lenkimo, tik tada jau sugalvojo mane gąsdinti, kelių gaidys, tik apsišiko, kai nekirtau ant stabdžių, o tiesiog pradėjau judėti link jo. Na o po kelių sekundžių aš tiesiog nusukau nuo kelio, kur ir planavau važiuoti. Visą šią dramą užvirė negalėdamas 30 sekundžių pavažiuoti viaduke ramiai paskui automobilį kitą, jam reikėjo mandravoti, pasirodyti ale kietam, kažkokios garbės ieškoti ir pan. Ne esmė, kad jis tą audi greičiausiai iš paskutinių kapeikų nusipirko.
Gytis, na tavo atveju jau kariavimas. Asmeniškai nieko neturiu prieš praleisti kitus ir stengiuosi visada važiuoti dešiniausia laisva juosta ir praleisti kitus. Bet jei atlekia kažkas ant 150, o aš važiuoju 120 ir lenkiu kelias fūras vieną paskui kitą važiuojančias, tikrai nesiruošiu kirsti per stabdžius ir lįsti į tarpą lėtindamas iki 90. Apsilenkiu ir įleidžiu. Kartais paplanuoju ir spusteliu daugiau, kad įleisti atvažiuojančio labai neprilėtinant.
P.S. važiuoti kaire juosta, kai dešinė laisva yra toks pat eismo pažeidimas, kartais net blogesnis, nei greičio viršijimas.
P.P.S. ne, su yaris važinėju ne todėl, kad galingesnio ar brangesnio automobilio neįperku. Tą patį Audi A6 ar BMW5 iš salono pasiimti didelių problemų nebūtų kilę, jei man tai būtų buvę prioritetas, tiesiog automobilio nesureikšminu.
X-log 2021-08-10 03:20
Cia is to techno trolio pasisakymo, kur lyginama tesla lvl2 avaringumas, kai ja baby'sitina zmogus, veikia tik idealiomis salygomis, laikoma, kad sistema ne avarijos kaltininkas, jeigu atsijungia pora sekundziu pries ivyki, duomenys nepateikiami treciu saliu vertinimui ir lyginama su absoliuciai visais kitais eismo ivykias?
Benediktas 2021-08-10 09:15
Kaip ji tampa neprognozuojama ir bevertė? Kokiu budu? Neprognozuojami tik tie, kurie netures jos. Mašinos turės, nes bus privaloma mašinos dalis. Tai jau sumažinimas daugiau nei pusės avarijų. Čia blogai?
O žmonės gali irgi nešiotis arba prisisegt prie dviračio tą dalyką, jei mano, kad reikia.
sub 2021-08-10 09:30
Prie ko čia auklėjimas? Yra KET ir jei kažkas galvoja kad jis kelyje svarbesnis už kitus, tegul peršoka. Tu išvis skaitei immortallt komentarą, ar sufantazavai? Jeigu kelyje yra viena juosta, kur tu siūlai trauktis iš vis, ką kur praleisti? Ir va tokių pilni keliai kaip tu, kurie traukiasi, praleidžia tą greitesnį, taip patys sukurdami dar blogesnes avarines situacijas, kitiems, kurie tampa situacijos auka dėl tokio "terpilos" kaip tu.
O tokie gynėjai, kaip kestutisz išvis žemiau plintuso, apibūdinimas yra tokiems - "terpila".
gytis13 2021-08-10 11:01
Dar viena autopiloto problema turbūt būtų plikledis. Papasakosiu dar vieną įsimintiną situaciją. kelyje yra vieta kur kai pašala kažkokia pralaida ima kimštis ir per kelią ima tekėti upelis, ir jeigu ima šalti kelias aplinkui pasidaro slidus. Aš tuo keliu važiuoju šimtus kartų ir viską žinau mintinai. Važiuoju kartą ir žiūriu - vėl upelis teka. Aš pristabdžiau iki 20 ar 30 ir patenkintas savo įžvalgumu važiuoju toliau. O už upelio yra posūkis. Posūkyje tik čiūžt ir važiuoju priešinga kelio puse. Taip gražiai švelniai užnešė kaip kokia milžino ranka paėmusi būtų. Laimė kelias buvo tuščias, kitaip garantuota avarija, taigi pristabdymo neužteko. Jeigu greitis būtų didesnis, turbūt griovyje sėdėčiau. Na važinėja tie savivaldžiai automobiliai visokiuose Teksasuose kur šilta nesninga, ten paprasčiau autopilotus testuoti.
vytautas50 2021-08-10 11:24
punktyras 2021-08-10 11:59
Ką bendro turi vaizduotės neturėjimas ir autopilotas? Jei dėl sniego pusnų nepravažiuoja automobilis vairuojamas žmogus, tai gal nereikia autopiloto ten varyti. Jei tik dėl apsnigto – nematomo, bet pravažiuojamo, – kelio, tai gali išmokti, įsiminti koordinates, trianguliuoti pagal išorines žymes, uždėti ant matomo vaizdo paskutinį tinkamą vaizdą. Ką nors sugalvoti galima ir daugiau, esu tikras.
HardAxe 2021-08-10 12:04
Na tu teisus. Bet padaryts privalomą - kaip pvz trumpąsias lempas. Ir labai greit visi įsigis.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl savivairius automobilius gali ištikti kupraketų lemtis (Video)