Vandenilio ateitis automobilių pramonėje: „užuot sutelkę visą dėmesį į vieną technologiją, turime išnaudoti technologijas, kurios jau egzistuoja“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Stebėtojas 2021-11-21 16:55
Suprantu, kad vandenilis labai patrauklus ekologiškumo požiūriu, bet gi yra ir kitokių kuro celių tipų, pavyzdžiui, etanolio. Saugojimas ir gamyba paprastesni ir, galbūt, pigesni, tinka ta pati infrastruktūra kaip ir benzinui. Užsipylimas taip pat kip benzino. Vartojimo požiūriu vieni pliusai. Gal kas galėtų plačiau pakomentuoti?
conjurer 2021-11-21 17:15
Etanolis turi C, vandenilis neturi. Be to jis turi mažiau cheminės energijos nei dyzelis ar bendzas. Gal etanolis šiek tiek švaresnis, bet tikrai ne ilgalaikis sprendimas. Švariai išgaunamas vandenilis, už panašią kainą gali nuvažiuoti panašiai kaip bendzinas (pagal immortallt pateiktus duomenis), tik jo saugojimas šiek tiek pavojingas.
immortallt 2021-11-21 17:38
Vandenilio problema ne tik saugojimas, o energinis efektyvumas. Tai yra jei turi 100 kWh elektros, konvertuosi į vandenilį, perpylinėsi ir t.t. kol galų gale elektromobilyje turėsi kažkur 25-30kWh energijos. Jei krausi elektromobilį tiesiai į akumuliatorių - turėsi kokius 95 kWh. Efektyvumas nesibaigia tik galiniam taške pokyčiais. Elementarus pavyzdys, jei dabar visą LT nuperkamą kurą pakeičiame elektra - elektros paklausa Lietuvoje išauga apie 30%. Jei pakeičiame vandeniliu, kažkur 120%. Gamybą išvistyti kuriam kiekiui paprasčiau? Nu ok, Lietuvoje tokį tankį vėjo ir saulės jėgainių pasiekti galime nesunkiai, kad save apsirūpinti, o ką daryti Vokietijai, kur jau dabar 7x didesnis vėjo jėgainių tankis nei Lietuvoje, ir jiems reikėtų iš esmės jį padidinti dar bent 10 kartų, kad pasirūpinti žalia elektra, žaliu šildymu, ir vandeniliu transportui, o kur dar chemijos ir metalų pramonė? Ok, importuojame vandenilį - reiškia dar prisideda transportavimo kaštų, dar daugiau perpylimo kaštų ir reiškia efektyvumas jau net ne 4x prastesnis, o ir visi 5x. O kur dar problemos su elektros tinklo apkrovomis, kas reikštų, kad iš esmės visus elektros tinklus reikėtų perkloti į keliskart galingesnius, kad užtektų elektros, arba tiekti vandeniliui vamzdynų visą krūvą, kas irgi problematiška dėl vandenilio nuotekių ir pan. Tiesiog vandenilis yra per brangus, ir kiekvieną su kuriuo kalbėjau, kad jie turi kažkokias nerealias technoogijas, kurios atpigina vandenilį, tai arba tai remiasi į elektrą už nulinę ar neigiamą kainą (kai vandenilis taptų realiai 70-80% elektros vartotojas, nebus jam nei neigiamų nei nulinių kainų, niekas nestatys elektrinių, kad dirbtų už neigiamą kainą). Vandenilio kaina kaip benzino su akcizu yra tik pilkojo - iš dujų, anglių ar naftos išgauto. Žaliojo vandenilio kaina yra nuo 5 kartų didesnė. Tai vat čia antroji medalio pusė. Elementariai esamos vandenilio papildymo kolonėlės už 1 milijoną gali papildyti 20 automobilių per parą po berods kažkur 4-5kg vandenilio. Taip, užpildo ten per kelias minutes, bet kolonėlė slėgius iš transportavimo į automobiliui tinkamą keičia apribotai. Čia nėra nei vandenilio gamybos įrangos, nei dar ko. Paskaičiavus tokios įrangos tik nusidėvėjimą per 10 metų gausi, kad jei ir 100% išnaudojama kolonėlė, tai vien tik nusidėvėjimas kainuoja tiek, kiek dabar kainuoja važiuoti benzinu. Vandeniliu varomas automobilis pats kainuoti pigiau nei elektromobilis galimybių ir nelabai turi. Suma sumarum, vandenilis bus naudojamas ten, kur nėra kitų žalių alternatyvų, o CO2 sugavimas ir palaidojimas/panaudojimas produktams bus brangesnis.
Stebėtojas 2021-11-21 17:51
Tai OK, etanolis turi C, bet pati etanolio gamyba yra iš biomasės, t.y. ne iš iškastinio kuro, o iš natūraliai cirkuliuojančio. Jei gerai supratau lentelę, tai vandenilis yra blogas pasirinkimas, nes net etanolis jį mažiausiai du kartus lenkia. Suprantu, kad etanolio gamyba konkuruoja su maisto, bet lyg girdėjau, kad galima gaminti ir iš kitokios biomasės (regis, rado kažkokias bakterijas), gal net galima gaminti iš CO2 ir H20 panaudojant kokias nors reakcijas. Nežinau tik kainos, bet tai infrastruktūros perdarinėti nereikia, o tai milžiniški kaštai to paties CO2. Gal immortal, kaip besisukiojantis toje srityje galėtų daugiau papasakoti? Dar kiek suprantu, pati kuro celių technologija neapsiriboja vandeniliu, galima taip pat sėkmingai naudoti gamtines dujas.
conjurer 2021-11-21 18:48
Tipo megadžiauliais per litrą?
immortallt 2021-11-21 20:24
Biokuras pasaulyje 99% sudaro pirmos kartos, t.y. realiai konkuruojama su maistu, ar palmių aliejaus atveju, su miškais. Kai kertami miškai - tai jau nebėra tvaru iš viso. Kaip pas mus augina - tai mažina emisijas, bet ne tiek kiek perėjimas ant žalios elektros, net atsižvelgiant į elektromobilio gamybą ir utilizavimą. Taip pat net jei pradėtume gaminti antros ir trečios kartos biodegalus, jų neužtektų patenkinti dabartinius transporto poreikius. Taip kad biodegalai irgi greičiausiai liks kokiems lėktuvams, gal dar laivams. Nebent vėlgi, bus kažkoks nerealus proveržis, tai jei įvyksta mokslo pasaulyje šiandien, rinkoje pradėtų rastis po 10-15 metų. Augina dar dumblius, kad ir sūriame vandenyje, bet dumbliui augti vis tiek reikia maistinių medžiagų.
Stebėtojas 2021-11-21 21:12
Ne, Wh/L. Nors lentelė galėtų būti aiškesnė, jei nesi specialistas.