Vandenilio ateitis automobilių pramonėje: „užuot sutelkę visą dėmesį į vieną technologiją, turime išnaudoti technologijas, kurios jau egzistuoja“  (7)

Daugelis automobilių gamintojų bando sekti Teslos pėdomis ir deda visus kiaušinius į elektromobilių krepšelį. Tai visiškai suprantama, kadangi Elon Musk'o vadovaujama įmonė tapo vertingiausia pasaulyje automobilių gamintoja, kurios bendras kapitalas viršijo trilijoną dolerių. Tuo tarpu Japonijoje, Toyota pristatė vandeniliu varomą Corolla Sport, kuri suko ratus Okoyamos lenktynių trasoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Glasge vykusioje J.T. klimato kaitos konferencijoje, šeši didieji automobilių gamintojai pasirašė deklaraciją atsisakyti dinozaurais varomų automobilių iki 2040-ųjų metų. Jų tarpe, tokie milžinai kaip amerikiečių General motors, Ford motor, Volvo ir Daimler-AG. Savo ruožtu, Toyota atsisakė prisijungti prie šios grupės, argumentuodama, kad didžioji pasaulio dalis nėra pasiruošusi pereiti prie elektromobilių.

Privalome turėti pasirinkimą

"Priešas yra anglies dioksidas, o ne vidaus degimo varikliai. Vietoje to, kad sutelktume visą dėmesį į vieną technologiją, turime išnaudoti technologijas, kurios jau egzistuoja." Komentavo Akido Toyoda. "Vietoje vieno sprendimo, turime turėti keletą opcijų."

Tai nereiškia, kad Toyota visiškai atsisako elektrifikacijos. Priešingai - iki 2025m. koncernas planuoja siūlyti 15 EV modelių ir per artimiausią dešimtmetį investuoti 13,5mlrd., plečiant savo baterijų gamybą. Turint galvoje, kad 2020-aisiais visų automobilių pardavimai smuko šeštadaliu, o  elekromobilių išaugo 41%, tai yra logiškas sprendimas.

"Mes norime būti matomi, ne kaip elektromobilių gamintojai, o anglies požiūriu neutrali įmonė." Portalui "Reuters" teigė Toyota viceprezidentas Shigeru Hayakawa.

Technologiniai iššūkiai

Pagrindinė problema su vidaus degimo varikliais, kad jie nėra visiškai "žali", todėl negali būti traktuojami kaip netaršūs automobiliai. Nors vandenilio ir deguonies šalutinis produktas yra vanduo, reakcijos metu dega ir nedidelė dalis variklio metalo. Rezultatas - apie 2% išmetamųjų dujų kiekio, kurias išskiria benzininiai varikliai. Taip pat galima aptikti azoto oksido pėdsakus.

Nors pilnai elektra varomų automobilių gamyba turi savo anglies "kainą", tačiau jų kasdienis naudojimas pašalinių produktų nebeišskiria. 

Kitas iššūkis: Vandenilis turi būti laikomas tvirtose talpose, kurių vidaus slėgis gali siekti 350-700 atmosferų. Galime tik įsivaizduoti, kas nutiktų sprogus tokiai talpai. Tai sukelia papildomų saugumo klausimų. Ta pati Toyota Corolla Sport, Okoyamos trasoje turėjo pildyti kurą toli nuo kitų automobilių ir žmonių, dėl saugumo sumetimų. 

Infrastruktūra

 

Japonija vandenilį mato kaip vieną iš sudėtinių dalių, jų tvarios ir švarios ateities plane. Tačiau minėti saugumo klausimai lėtina infrastruktūros plėtrą šalyje. Iš planuotų įrengti 160 vandenilio stotelių, vasaros pabaigoje jų buvo 154.

"Vandenilis jau senai žinomas kaip mažai teršianti alternatyva transporto kurui, tačiau įtvirtinti jau esančiame transporto mikse yra gana sudėtinga." cituojama Tarptautinės Energetikos Agentūros pranešime.

Pasak Japonijos Automobilių Gamintojų Asociacijos, šalies autmobilių pramonėje dirba apie 5,5 miljono žmonių. Kadangi masiniai atleidimai šalyje yra sudėtingi, esamų technologijų pritaikymas vandeniliui turėtų mažiau įtakos visai pramonei. 

Net ir su atitinkama infrastruktūra, Toyota turi pagaminti automobilį, kuris galėtų būti konkurencingas savo kaina, nuvažiuojamu atstumu ir išlaikymo kaštais, lyginant su dabartiniais, iškastiniu kuru varomais automobiliais. 

 

Spaudos konferencijos metu, surengtoje Okayamos trasoje, Toyotos vadovas atsisakė pateikti, kada planuojama pradėti masinę vandeniliu varomo automobilio gamybą. Tačiau svarbiausia, kad vienas didžiausių planetos automobilių gaminotojų investuoja į alternatyvas. Net ir pasirodžius pirmiesiems Tesla elektromobiliams, daugelis netikėjo jų sėkme. Dabartinis pokalbis labai primena, kurį turėjome prieš 10 metų.

Šaltiniai: IEA, AFC TCP, Reuters, Reuters.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Povilas Chor
(21)
(0)
(21)

Komentarai (7)