Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2021-11-29 17:14
Vokiečiai dėl "panikavimo" atomines numatė uždaryti iki 2025 metų. Uždarė anksčiau, nes kintamų kaštų nedengė.
Japonai tik uždarė politiniu sprendimu atomines.
Atominių toks didelis kritimas ne dėl to, kad tiek daug uždarė, o todėl, kad jų naujų beveik neatidarė, o elektros paklausa augo.
Atsinaujinančių energijos išteklių diegimo greitis auga, tad nebebus svarbus faktorius, kad atominės užsidarinėja. Aišku, prilėtins šiek tiek, bet santykis vis tiek jau keisis reikšmingai.
Paramotoras 2021-11-29 17:51
Galiu vel papizdielint apie daugiausiai ev turincia valstybe. Nirvegija pries 2-3 metus turejo berods 30twh energijos rezerva ir planavo jog 2030 dar tures 10Twh rezerva. Del ev bumo jau siandienai liko tik 10Twh rezervas. Taip pat vokieciai ir anglai su savo vejo parkais suvalge visas vandens atsargas. Na dabar importuos is svedisku ar anglisku atominiu. Vienok vokieciai su anglais pazalejo nes naudoja zalia energija o nezalia parduos zaliem ir statistikoje jie saunuoliai bus. Nu nera tiek tos energijos is veju ir sauliu kad is to galetum gyventi. Arba reikia akumuliuoti kas ne taip ir zalia arba kabelius istampyti. Deja kabelius tektu i pietini pysrutuli tysti kas irgi nebus labai zalia.
immortallt 2021-11-29 20:14
Kaip smagu toliau išsigalvoti. Suvedi tris žodžius į google ir išmeta, kad meluoji: https://www.statista.com/statistics/102 ... in-norway/
Per 10 metų elektros vartojimas išaugo ~8 TWh, arba 7% per 10 metų. Paprastuoju būdu 0,7% per metus paklausos augimas. (Na taip, nėra pastarųjų trijų metų, bet tingiu knistis, o tokio augimo nebuvo, kad išspausti 20 TWh per du metus)
Rezervas sumažėjo, nes atsidarė naujos jungtys Norvegijoje, pagrinde į JK.
Tad baigęs traukti VBS argumentus iš šiknos, geriau eik skaityti rimtus dokumentus ir ieškok patikimos informacijos.
P.S. skyrus 3 minutes laiko radau visgi geresnį šaltinį: 2010-2021 m. (pirmi 10 mėnesių) elektros suvartojimas išaugo 8% per 10 metų, t.y. 0,8% per metus (nu mažiau dėl coumpound efekto) arba 8 Twh. Tai kur tavo tie 20 TWh?
Benediktas 2021-11-29 20:41
Kažkas sėdi ir galvoja, kaip čia sukombinuot komentara su melavimais, kad EV žalia energetika neapsimoka. Tikrai tokios mintys nekyla žmogui, kuriam pofig ta EV ir energetika. Matyt jiems nepofig. Užsimt melavimais...
Paramotoras 2021-11-30 00:40
Okis tingiu cia aiskinti tiem kur viska zino. Pora nuorodu. https://publikasjoner.nve.no/rapport/20 ... 021_29.pdf deja norvegiskai https://www.nrk.no/norge/11-prosent-av- ... 1.15734020 nu ir tai jog savaitgali vyko mitingai del perbrangios elektro parodo jog kazkas cia netaip. P. S. Kaip tik neseniai buvo rinkimai ir ukininkai laimejo. Kazko jiem tinka tik zeme knisti o ne vadovauti.
Paramotoras 2021-11-30 00:51
Ir apkritai ev teko naudotis ar tik is paveiksliuku. O ev sunkvezimi ciupinejai? Ar vis dar teslos semi laukiat laikrastinukai. As kasdien dirbu su sunkvezimiais ir jau atejo uzsakymai ne tik "budines" furikes elektrines gaminti bet ir mobilus kranai. Na kolkas maziukas tik 20tonmetriu nors ne uz kalnu ir didesnieji 80-140 tonmetriu bus kraunami. Kokia to prasme nesisivaiduoju bet tiksliai zinau jog istatymai to reikalauja kad galetum dalyvauti valstybiniuos konkursuos.
poi 2021-11-30 02:10
Benediktas - net nėra ką komentuoti - FANATIZMAS - baisiausias dalykas, kur neatsižvelgiama į pasekmes ir siekimas įtikinti kad elektra yra gėris.
Geriausia impotento frazė - cituoju
: "net jei 100% elektros pagaminta iš anglių, per gyvavimo laikotarpį elektromobilio tarša mažesnė, nei VDV."
T.y. anglis yra pati taršiausia kuro rūšis, plius tik apie trečdalis anglyje esančios šilumos energijos būna paversta elektra, t.y. DU TREČDALIAI panaudota veltui, plius kur perdavimo linijos nuostoliai, kur transformatorinių nuostoliai, keitiklių nuostoliai, baterijos krovimo nuostoliai, pačio variklio nuostoliai, o jei dar neefektyviai paspausti gazas dugnas???
...
Ir aiškinti kad elektra pagaminta iš anglies yra tarša mažesnė.....?
FANATIZMAS yra baisiausia!
...
Kai pradedi suvokti kad bendrauji su oligofrenija arba demencijos požymiais turinčiais žmonėmis - na tiesiog nusvyra rankos..
poi 2021-11-30 02:35
2020 metu duomenys https://bit.ly/3E5uV60 aiškus manau duomenys - saulė ir vėjas tai lašas jūroje. Ir padidėjimas jų per paskutinius 20 metu yra mizernas apie 1,5% .
immortallt 2021-11-30 08:22
Paramotras, "vyko mitingas, todėl mano susigalvota priežastis yra teisinga"
Taip, elektra Norvegijoje brango. Brango, nes atsirado nauja elektros jungtis, su kuria parduoda daug elektros į Jungtinę Karalystę, kur elektra 10x brangesnė, nei vidutinė buvo regione. Kituose regionuose elektros kaina išliko maža, nes su Oslo regionu prastai sujungta. Bet žinoma, atsitiktinius įvykius ištrauki ir apsimeti, kad pagrindžia tavo teiginius. Nepagrindžia.
Poi, šiluma dažniausiai panaudojama kitiems poreikiams. Elektros tinklo nuostoliai norma yra apie 5%, Lietuvoje ir 4% efektyvumą pasiekiame, kai kuriais metais. Ir tas efektyvumas didės dar šiek tiek, kai bus visur išmanūs skaitikliai ir turėsime pakankamą kiekį akumuliatorių, palaikyti optimalius tinklo parametrus nuolat.
Anglimi kūrenamos elektrinės turi filtrus, kurie sugaudo didelę dalį teršalų, tokių kaip kietosios dalelės, azoto ir sieros junginiai, ir pan. Šiluma panaudojama kitiems energiniams poreikiams tenkinti.
Blogiausia yra bukumas, ir jokių gebėjimų ar noro susirasti informaciją žmonių, kurie skyrė ne vieną mėnesį atlikti skaičiavimus.
Pats įkeli grafiką, kuris tau prieštarauja. Ar sakai, kad prieš 20 metų vėjo ir saulės buvo 7,6%? Aišku, dar pamiršti tyčia 2,6% kitus atsinaujinančios energijos šaltinius.
O šiaip galima pasiimti reprezentatyvesnį grafiką, rodantį, kaip keitėsi atsinaujinanti energetika per periodą nuo 1985 metų iki 2020 m. "Tikrai plokščias grafikas" (sarkazmas)
https://ourworldindata.org/grapher/nucl ... =~OWID_WRL
Gaunasi 10% per nepilnai 13 metų, ir augančio statumo kreivę bei 1,7% augimą 2020 metais, t.y. daugiau, nei tu teigi, jog augo per 10 metų.
sub 2021-11-30 09:26
Iš dalies sutinku su Tallkalif. Kai daugės automobilių, daugės ir krovimo vietų elektromobilių savininkų namuose, bet viešumoje neaišku ar tokiu pat tempu didės. Tad geriau važiuoti toliau, nei stoti dažniau, man ne visada kas 400 prispiria reikalai. Be to, pasibaigus baterijai ties 400, kiek laiko krausi? Manau ne 5 ir ne 15 min. Pripyrę reikalai mx 5 min atima. Kol kitas su 1000 limitu, kol tu krausi, jis važiuos.
sub 2021-11-30 09:30
Kaip suvalgė vandens atsargas vėjo ir saulės jėgainės? Wtf?
immortallt 2021-11-30 10:17
sub, krovimo stotelių diegti pasiruošta daug. Bendrauju su gamintojais ir kūrėjais, iš esmės juos stabdo dabar viena - mažas esamų stotelių panaudojimas, t.y. nėra didesnio poreikio joms. Pasiruošę stoteles statyti be cento paramos.
poi 2021-11-30 13:44
https://bit.ly/3lmgkf4 te yra Zip failas, gali visą studiją perskaityti arba tik trumpesnę išvadą - kad bent suprastumei - vertimas į LT kalbą : Manoma, kad vien 2019 m. apytiksliai 84,3 % pasaulio energijos gaunama iš iškastinio kuro, kuris yra neatsinaujinantis energijos šaltinis, o 11,4 % pasaulio energijos gaunama iš atsinaujinančių energijos šaltinių, tokių kaip vandens, saulės, vėjo, ir biokuras, o likusieji 4,3 % gaunami iš branduolinės energijos. Palyginus 2000 m., 86,1% pasaulinės energijos buvo pagaminta iš iškastinio kuro.
Trūkt už vadžių vėl iš pradžių.
Išmanus skaitikliai? Prie ko čia aukštos įtampos linijos 100kv ir išmanus skaitikliai? O žemos įtampos 220v linijos ir vėl tie skaitikliai? O kur dingo transformatoriai? Keitikliai? Baterijos? Varikliai?? Šiluma kuri išsiskiria perduodant elektrą - tai nuostolis. Nejau išmanus skaitikliai tuos nuostolius sumažins ?
Toks vaizdas kad pakankamai protingas kad skaityti, bet nepakanka suprasti ką skaitai.
Taip pat visada turekite omenyje, kad ne viskas kas pateikiama yra teisinga - norint gauti realią padėtį reikia daryti mokslinę studiją, kurią niekas iš mūsų čia nesugebės padaryti. O vienas kitas grafikas - su nemokėjimu daryti išvadas yra juoko vertas.
immortallt 2021-11-30 15:43
Toks jausmas, kad pakankamai protingas skaityti, bet nepakankamai, kad suprastum, ką skaitai.
Atsiuntei ne elektros energijos, o visos energijos duomenis, t.y. įskaitant lėktuvų, laivų kurą, šiluminę energiją, energiją naudojamą pramonėje (deginant anglis, dujas ir pan.), kitaip sakant b**į su obuoliu lygini.
Šiuo metu VISO elektros tinklo nuostoliai Lietuvoje svyruoja apie 5%. Tai ESO ir Litgrid ataskaitų suma, t.y. sirtumas tarp pagamintos elektros ir suvartotos elektros, visi nuostoliai tarp skaitiklio pas elektros gamintą, ir vartotoją, padalinta ant viso pagaminto (nusipirkto iš trečiųjų šalių) elektros kiekio. Vartykis kaip nori. Tiesa, Kruonis nėra įtraukiamas į šiuos nuostolius, nes techniškai jis nėra elektros tinklo dalis, tai tinklui paslaugas teikiantis objektas.
Išmanūs skaitikliai padės sumažinti neatitikimą pasiūlos ir paklausos. Tas neatitikimas elektros paklausos ir pasiūlos kiekvieną sekundę, didžiąja dalimi virsta šiluma. Išmanieji skaitikliai tiksliai išmatuodami visą vartojimą ir visą pasiūlą, pasitelkiant akumuliatorius, gali arti idealiai padaryti atitikimą tarp pasiūlos ir paklausos, sumažinant elektros nuostolius.
Labai teisngai pasakei, reikia atlikinėti mokslines studijas. Tai vat, komercinės dalies studijas atlikinėju. Kas atlikinėja technines tinklo studijas (nesivadina mokeslinės šiaip, nes ne ieško naujų atradimų, o analizuoja veikimą), tai LEI, Litgrid, EPSO-G, ESO, čia jei Lietuvoje. Įvairių tarptautinių organizacijų yra ES zonoje. Tik vat kažkodėl kopijuoji atsitiktinius grafikėlius, vienų metų, kalbi apie 10 metų periodą. Dar talkinantis ateina, kuris bobučių pasakas kiša. Susitvarkyk su šaltiniais ir jų analize savo pusėje, tada ateik priekaištauti.
poi 2021-11-30 17:49
Taip visos energijos. Žiūrėti reikia globaliai, o ne vieno kaimo ribose.
Juk galima pastatyti saulės baterija ir tegul gamina elektrą lėktuvams, traukiniams, laivams.
Deginant dujas - juk gaminama elektra? O deginant anglį - irgi gaminama elektra? Ar skaiciuosime kad va 50% padaugėjo vėjo jėgainių ? Vakar turėjome DVI jėgaines, šiandien jau TRIS!
O kai vaikas iš darželio pasiima kalkuliatorių ir pradeda viską sumuoti - naudodamas mygtuka PLIUS kažkaip gauna nebe 50% padaugėjo.
Lygiai taip pat su tais pačiais nuostoliai - o kuriame perdavimo taške yra tie 5%? Visumoje? 400kv - 330kv - 110kv - 10kv - 0.4kv - 220v ir kuo žemesnė įtampa tuo didesni nuostoliai pačioje linijoje, plius ties kiekviena vietą dar transformatorių nuostoliai kad ir po porą procentu - bet viskas sumuojasi. Toliau baterijos krovimas - keitiklių ir pačios baterijos įkaitimas kraunant, tai irgi nuostoliai, pačio variklio naudingumas irgi nėra 100%, o idealiomis sąlygomis žiūrint siekia 90%, o įvertinus pirmuosius auto su 70% galima sakyti kad jų naudingumas vidutiniškai kokie 85% yra.
Susumavus gaunasi link 25% elektrinio auto. Visą kitką isvaistoma gaminant elektra ir ją perduodant.
O ką pasakys avių banda jei nuimsime visas subsidijas elektros pramonei ? Taip - tokia valdžia pralaimės rinkimus, nes elektros kaina soktels į kosmosą. O kažkoks kuras apmokestintas apie 40% akcizu, o jei uzdetume akciza visiems - kad būtų po lygiai? Jau dabar pradėjo visi verkšlenti kad elektros kaina kyla
immortallt 2021-11-30 19:23
Ai, supratau, tai dabar jau elektromobiliams elektrai gaminti reikalinga visa energija, net ta, kuri naudojama lėktuvuose ar laivuose kaip kuras, chemijos ar cemento pramonėje, ar šildant miestus.
Būtent transporto, šilumos ūkio elektrifikacijos trūkumas yra priežastis, kodėl atsinaujinančios energetikos dalis nedidėjo iki šiol suminėje energijos poreikio eilutėje. Priežastį su pasekme maišai.
Taip kad vartaisi iš gaidžio ir tiek, šokinėji ką nori pagrįsti ar nuneigti, nes neturi sektoriaus supratimo.
no_one 2021-11-30 20:12
Коммунизм — это есть советская власть плюс электрификация всей страны. Vėl tie patys lozungai
poi 2021-11-30 20:22
Na taip - teisingai, pritariu tau. Pas save kieme nešiksiu, bet pas kaimyną kieme tortą paliksių kaip reikalas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mercedes-Benz anonsavo kompaktinį elektromobilį, vienu įkrovimu galintį nuvažiuoti 1000 km