Elektromobiliams dėl saugumo kuriami garsai (24)
Dešimtmečiais automobilių gamintojai stengėsi pasiekti, kad varikliai skleistų kuo mažiau garsų, tačiau hibridų kūrėjai susidūrė su priešinga užduotimi.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip praneša „The New York Times“, elektra varomi automobiliai ne tik sumažina oro taršą, tačiau sukuria žymiai mažiau garsinių teršalų. Bet tai sukūrė visai nelauktą problemą – naujieji automobiliai nėra pakankamai garsūs, o dėl to – ir nevisai saugūs.
Automobilių saugumo ekspertai teigia, kad labai tyliai veikiančius hibridus yra sunku išgirsti tiek vaikams, tiek pėstiesiems. Problemą ekspertai siūlo spręsti šiems automobiliams sukuriant panašias į mobiliųjų telefonų melodijas.
Kaip rašo Niujorko dienraštis, hibridinių automobilių gamintojai jau pradėjo konsultuoti su Holivudo specialiųjų efektų kūrėjais. Pavyzdžiui, iš kitąmet rinkoje atsirasiančio beveik 90 tūkst. dolerių vertės „Fisker Karma“ buferio kolonėlių sklis į kosminio laivo ir „Formulės-1“ bolido variklius panašus garsas.
„Nissan“ atstovai taip pat paskelbė, kad su filmų industrijos atstovais kuria savo automobilio garsą, o tuo metu „Toyota“ pradėjo dirbti su JAV Nacionaline greitkelių saugumo administracija bei nacionalinėmis aklųjų organizacijomis.
BMW atstovai taip pat tikina, kad ateityje hibridų automobilių garsui skirs didesnį dėmesį.
Kita vertus, kiti hibridinių automobilių gamintojai teigia, kad tylios mašinos turi likti tyliomis, o atsakomybė partrenkus pėstįjį visada gula ant vairuotojo pečių.
„The New York Times“ pastebi, kad dalis hibridų savininkų važiuodami specialiai praveria langus ir garsiau pasileidžia muziką – taip tikimasi perspėti pėsčiuosius. Šiais metais Amerikoje paskelbtas Pėsčiųjų saugumą sustiprinantis aktas, kurio reikalaujama federalinę valdžia imtis veiksmų dėl supertylių automobilių.
2008 metais Kalifornijos universiteto atlikta studija atskleidė, kad 8 km/h benzinu varomą automobilį aklieji išgirsta prieš 8,5 metro, o hibridą – tik prieš 2 metrus.