Pirmasis toks pasaulyje – pradėjo kursuoti unikaliu kuru varomas keltas: ką jis gali? (Video) (1)
82 metrų ilgio MF „Hydra“ keltas vienu metu gali plukdyti 300 keleivių ir 80 automobilių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Norvegijos kompanija „Norled“ paleido pirmąjį pasaulyje kursuojantį keltą, varomą skystuoju vandeniliu, rašo „Interesting Engineering“. „Norled“ sistemą bandė nuo metų pradžios, o Norvegijos jūrų agentūra pagaliau davė galutinį patvirtinimą eksploatuoti šį neįprastą laivą.
Keltas MF „Hydra“ yra daugiau nei 82 metrų ilgio, jame telpa iki 300 keleivių ir 80 automobilių.
Norled puts #hydrogen powered ferry into operation--Norwegian green ferry pioneer marked a world first this week, putting a liquid hydrogen #fuelcell powered ferry, the MF Hydra, into regular scheduled operation--#HydrogenNow #fuelcells #hydrogennews #zeroemissions #cleantech… pic.twitter.com/qFAWLrVhiD
— Fuel Cells Works (@fuelcellsworks) April 1, 2023
Pasak šį projektą sukūrusios bendrovės „LMG Marin“ inžinierių, metinė tokio kelto anglies dvideginio emisija yra 95 % mažesnė nei įprastų panašaus pajėgumo keltų. Skysto vandenilio bako talpa – 80 kubinių metrų, o patį keltą pastatė Norvegijos laivų statykla. Vokiečių kompanijos „Linde Engineering“ sistemos vandeniliniam kurui yra labai patikimos ir ne kartą išbandytos kituose projektuose.
Be vandenilio variklio, kelto sistemoje naudojami du 200 kW kuro elementai, du 440 kW generatoriai ir du „Shottel“ sraigtai.
Kol kas keltas plauks trikampiu maršrutu tarp Hjelmelando, Skipaviko ir Nesviko Norvegijoje.