Pirmasis toks pasaulyje. Tai sukrės visą Žemę. Norvegai dėjo iš peties (Video)  (4)

Jūrų transportas yra vienas didžiausių teršėjų mūsų planetoje – didžiuliai krovininiai laivai degina iškastinį kurą ir į atmosferą išmeta milijonus tonų anglies dioksido.


Clipper Eris
Clipper Eris
© Ekrano kopija | https://x.com/nwtls/status/1885025690908524960/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tačiau „Clipper Eris“, kuriame sumontuota anglies surinkimo ir saugojimo sistema (CCS), gali pakeisti šią transporto šaką ir sumažinti jos poveikį aplinkai.

Tūkstančiai prekybinių laivų plaukioja vandenynais ir kiekvienais metais išmeta apie 3 % viso pasaulio pasaulinės CO2 emisijos. Tarptautinė jūrų organizacija (IMO) jau daugelį metų siekia sumažinti išmetamų teršalų kiekį pramonėje, o naujasis jos tikslas – iki 2050 m. pasiekti anglies neutralumą. Be alternatyvių degalų ir elektrinių variklių sprendimų, vis didesnis dėmesys skiriamas ir esamų laivų išmetamų teršalų mažinimui.

„Clipper Eris“ yra pirmasis laivas, išbandęs technologijas, galinčias surinkti iki 70 % CO2, kurį išskiria 7 megavatų variklis. Tai moderni „Onboard Carbon Capture and Storage“ (OCCS) sistema, kuri veikia kartu su dabartinėmis išmetamųjų dujų valymo technologijomis. Tokiu būdu CO2 surenkamas iš išmetamųjų dujų, tada atšaldomas, kol suskystėja, ir laikomas specialiose laive esančiose talpyklose.

OLED visu pajėgumu: Fantastiškos spalvos, nuostabi greitaveika, aukščiausio lygio dizainas (AGON PRO AG326UD apžvalga)
9745

Štai kokio kokybinio lygio monitorių galima šiais laikais pagaminti už visiškai normalią kainą, arba kas būna, kai „ekonominės“ klasės monitoriai pradeda stumti flagmanus iš rinkos.

Išsamiau

Už projektą atsakinga Norvegijos įmonė „Solvang ASA“ dar 2011 metais pradėjo plačią programą, skirtą savo laivų energijos vartojimo efektyvumui gerinti. Kartu su „Wärtsilä“, „MAN Energy Solutions“ ir SINTEF tyrimų institutu ji sukūrė CO2 surinkimo technologijas.

 

2021 metais buvo išbandyta 1,2 MW galios sistema, o dabar atėjo laikas tikram iššūkiui – technologiją įdiegti pilno dydžio krovininiame laive. Pasak „Solvang ASA“ generalinio direktoriaus Edvino Endreseno, OCCS technologija galėtų būti pagrindinis sprendimas ekologiškesniam jūrų transportui.

„CO2 surinkimas laivuose yra vienas iš perspektyviausių būdų sumažinti pasaulinio laivyno anglies dioksido kiekį“, – pabrėžia Endresenas.

„Clipper Eris“ vasario pradžioje išvyks į dvejų metų bandomąjį kruizą iš Singapūro. Jei eksperimentas pasiteisins, „Solvang“ teigia, kad šiai technologijai įdiegti bus įrengti dar septyni nauji laivai. Bendrovės laivyno direktorius Tor-Øyvind Ask pabrėžia, kad surinktas anglies dioksidas ateityje gali būti naudojamas ekologiškam sintetiniam kurui gaminti, taip pat maisto ir gėrimų pramonėje.

 

Idėja surinkti CO2 tiesiai laive gali būti laivybos pramonės proveržis. Skirtingai nei investuojant į naujus nulinės emisijos laivus, OCCS galima įdiegti daug greičiau ir esamuose laivuose.

Ar tai reiškia, kad jūrų transportas greitai taps ekologiškesnis? Pirmas žingsnis ką tik žengtas. Dabar laikas išbandyti „Clipper Eris“ ir įvertinti, ar ši technologija gerai veiks realiomis sąlygomis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(27)
(4)
(23)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (4)