Kaip didieji konteineriniai laivai taps elektriniais? Nyderlandų bendrovė kuria įdomią technologiją (2)
Jau visai greitai vairuosime elektromobilius, bet juk teršia ne tik jie. Laivai yra didžiulis taršos šaltinis, bet elektriniais jų paprastai nepaversi, nes jie privalo dirbti - jie negali mėnesiais stovėti uoste, laukdami įkrovimo. Tačiau Nyderlandų bendrovė „Zero Emissions Services“ sugalvojo įdomų sprendimą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įkrovimo stotelių tinklas elektriniams laivams nebūtų didelė problema - juk visas pasaulis yra pilnas uostų. Didžiausia problema jiems - laikas. Nes baterijos būtų išties milžiniškos, todėl joms reikėtų labai daug laiko, kad būtų pilnai įkrautos. Bet juk jas galima tiesiog pakeisti.
Tai ir yra „Zero Emissions Services“ idėja. Kai laivai lankosi uostuose, iš jų iškraunami konteineriai. Kas jei tarp tų konteinerių būtų ir baterijų moduliai, kuriuos vėliau būtų galima įkrauto toliau nuo laivo?
ZES idėjos šerdis - standartinis 6 metrų ilgio konteineris. Inžinieriai į jį sutalpino 45 ličio jonų baterijų modulius, kurių bendra talpa - 2 MWh. Žinoma, laivas turėtų kelis tokius konteinerius, bet jų pakeitimas greičiausiai truktų tik maždaug 15 minučių. Ši technologija leistų sukurti hibridinius laivus, kurie galėtų plaukti ir nenaudodami įprastų variklių. Tai leistų sumažinti vietinę uostų oro taršą ar netgi sukurti visiškai elektrinius upių konteinerinius laivus, kurie plaukia trumpesniais atstumais.
„Zero Emissions Services“ šią idėją jau pritaikė praktiškai. Modifikuotas laivas „Alphenaar“ gabeno „Heineken“ alų. Šios kelionės atstumas - tik 60 km, bet vis tiek gerai tai, kad vidaus vandens keliuose pavyks išvengti taršos.
Ir taip, žinoma, kad elektrifikuoti didžiuosius konteinerinius laivus bus labai sunku. Tačiau pritaikius šią technologiją ir, galbūt, patobulėjus baterijų sistemoms, pavyktų stipriai sumažinti laivybos sektoriaus emisijas. Ypač vietinę taršą uostuose, vidaus keliuose ir ypatingai saugotinuose gamtos kampeliuose. Gerai tai, kad konteinerių iškrovimo/pakrovimo įranga jau veikia visuose uostuose - juk taip tvarkomasi su kroviniais.