Bjauriausias visų laikų prezidentinis lėktuvas, kuriuo tikrai nenorėtumėte skristi – ir kruvinas „Mirties pirklio“ pėdsakas (Foto, Video)  (2)

Visi šio ciklo įrašai

  • 2022-12-30 Bjauriausias visų laikų prezidentinis lėktuvas, kuriuo tikrai nenorėtumėte skristi – ir kruvinas „Mirties pirklio“ pėdsakas (Foto, Video)  (2)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Panašu, kad Jammeh dėmesio neaplenkė ironija, kad mažiausia Afrikos šalis valdo didžiausią VIP reaktyvinį lėktuvą žemyne. Be jokios abejonės, prisimindamas komplimentą savo dideliam orlaiviui, 2000-ųjų viduryje jis pradėjo ieškoti lėktuvo, kuris jį pakeistų. Užuot pasirinkęs, tarkim „Airbus“, Jammeh nusipirko atsarginį IL-62M Uzbekistane! Šis orlaivis, kuriam buvo suteikta C5-RTG registracija po atvykimo į Gambiją 2005 m., buvo vienas paskutinių pagamintų Il-62M, kuris nuo surinkimo linijos nuriedėjo 1993 m. Tada orlaivis buvo perduotas Uzbekistano vyriausybei, kuri jį naudojo kaip VIP orlaivį iki 2000-ųjų.

 

Pristačius C5-RTG, pirmasis IL-62M (C5-GNM) buvo išsiųstas į sostinės Bandžulo sąvartyną, kur jis vis dar yra apleistos būklės. Naujojo C5-RTG lėktuvo eksploatavimas buvo patikėtas Kubos įgulai, kuri anksčiau skraidė IL-62M lėktuvu nacionalinėje aviakompanijoje „Cubana de Aviación“. Techninės priežiūros atveju IL-62M turėjo būti išsiųstas į Kubą kapitaliniam remontui Kubos įmonės techninės priežiūros bazėje José Martí tarptautiniame oro uoste Havanoje. Tačiau prieš pradedant oficialiai eksploatuoti orlaivį, jis turėjo būti modifikuotas, kad atitiktų Jo Ekscelencijos šeicho profesoriaus dr. Yahya Jammeh asmeninius poreikius. Ir jis turėjo vieną neįprastą prašymą!

Juokinga, kad tai buvo ne sūkurinė vonia ar nacionalinio saugumo konferencijų salė, o masažinė kėdė, kuri atrodė tarsi paimta tiesiai iš oro uosto terminalo. Kiti papildymai buvo naujos sėdimos vietos (XX amžiaus aštuntojo dešimtmečio stiliaus) ir kelių televizorių ekranų su DVD grotuvais įrengimas. Galutinį interjerą galima apibūdinti kaip sėkmingą aštuntojo dešimtmečio stilių, kuris yra puikus pasiekimas 1993 m. orlaiviui. C5-RTG salonas išliko beveik nepakitęs, palyginti su originaliu dizainu. Kad ir koks būtų jūsų skonis, negalima paneigti, kad Jammeh lėktuvas buvo ypatingas!

 

Po to, kai 2017 m. Jammeh buvo nušalintas, naujoji prezidento Adama Barrow vyriausybė nedelsdama pardavė jo keturis VIP lėktuvus, du žemės ūkio lėktuvus AT-602 ir didelę automobilių kolekciją, tikėdamasi surinkti mažiausiai 10 mln. dolerių šaliai, kuriai trūko grynųjų pinigų.

Jau ir taip neturtingiems Gambijos gyventojams greitai tapo aišku, kad Jammeh išnaudojo paskutines savo valdymo dienas, kad ištuštintų viešąjį iždą. Per savo tremtį Pusiaujo Gvinėjoje priverstas palikti daugumą prabangių automobilių, paskutinę savo valdymo savaitę Jammeh išsinuomojo krovininį lėktuvą, kad pervežtų savo mėgstamus automobilius. Tuo pat metu jis stengėsi kuo ilgiau atidėti atsistatydinimą, tikėdamasis išvežti daugiau automobilių.

Taip pat greitai paaiškėjo, kaip Jammehas galėjo sau leisti savo prabangų gyvenimą, prezidentui atsisakius didžiosios dalies valstybės verslo – tam pasitarnavo jo vardo taikos fondo surinkti pinigai, kuriais jis finansavo savo ekstravagantiškas užgaidas.

10 milijonų dolerių už keturis VIP lėktuvus, du žemės ūkio lėktuvus ir apie 30 prabangių automobilių gali atrodyti mažai, tačiau tai yra gana realu dviem 50 metų senumo „Boeing“ ir sovietiniam lėktuvui, nebenaudojamam komerciniam (keleiviniam) naudojimui. Paskutinis 2012 m. parduotas Il-62 atiteko Šiaurės Korėjai, kuri įsigijo vieną buvusį kubietišką Il-62M, kurį naudojo kaip atsarginių dalių šaltinį savo dviem VIP klasės IL-62M.

 

Po sėkmingo dviejų AT-602 orlaivių pardavimo 2019 m., „Boeing“ ir IL-62 tais pačiais metais buvo parduoti vos už 500 000 USD Gambijos verslininkui, kuris nugalėjo kelis vietinius ir užsienio pirkėjus. Tačiau šis pardavimas tolimesniam Il-62M likimui įtakos neturėjo, nes verslininkas juos įsigijo ketindamas greitai parduoti kitai suinteresuotai šaliai. Tai atsitiko 2021 m., kai Baltarusijos aviakompanijai „Rada“ buvo parduotas lėktuvas Il-62M, skirtas naudoti kaip krovininis lėktuvas, kuris į Minską atskrido 2021 metų rugpjūtį. Bendrovė „Rada“ jau eksploatuoja du Il-62M ir tikriausiai ją patraukė palyginti jaunas orlaivio amžius (1993 m.) Du „Boeing 727“ orlaiviai liko neparduoti ir vis dar stovi be darbo Bandžulo oro uoste.

Į istorijos metraščius Jammehas įeis ne tik kaip niekšas diktatorius, bet ir kaip akivaizdžiai neskoningas žmogus. Gambijos žmonės ir žmonės visame pasaulyje gali lengviau atsikvėpti, kad šis gyvas posakio „grožis yra žiūrinčiojo akyse“ įsikūnijimas prarado savo galią.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(7)
(1)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (2)