Visiškas fiasko: DI pabandė valdyti sraigtasparnį - skelbiama, kas nutiko (1)
Neuroniniai tinklai turi du trūkumus: piktavalių įsilaužimo riziką ir trukdžių poveikį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Specialios FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft) programos, turėjusios padėti pilotus pakeisti DI, bandymo rezultatai parodė, jog tokia sudėtinga įranga kaip sraigtasparniai vis dar neapsieina be žmonių, praneša portalas C4ISRNET.
Tačiau kariškiai neatsisako dirbtinio intelekto integruoti į karinę įrangą. JAV kariuomenė planuoja sukurti naują sraigtasparnį su dviejų žmonių įgula, kuris galės valdyti dirbtiniu intelektu aprūpintus dronus.
Vienas iš FARA programos projektų bus pasenusių sraigtasparnių OH-58D „Kiowa Warrior“ pakeitimas „Sikorsky Raider X“ ir „Bell 360 Invictus“ modeliais, kurie kol kas egzistuoja tik prototipų pavidalu.
Remiantis bandymų rezultatais, paaiškėjo, kad pilotai vis dar reikalingi momentiniams ir pagrįstiems sprendimams priimti. Iki šiol tik žmonės sugebėjo greitai prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos mūšio lauke ir oro erdvėje. Be to, labai svarbi žaibiška reakcija į nenumatytas situacijas.
Kaip vieną iš pagrindinių visiško sraigtasparnių valdymo perdavimo į DI „rankas“ trūkumų kariuomenė vadina pavojų, jog priešas įsilauš į neuroninį tinklą arba jis gali patirti trukdžius.
Apskritai JAV armija siekia aprūpinti savo karinį jūrų laivyną lengvais ir manevringais sraigtasparniais, galinčiais prasiskverbti giliai už priešo linijų ir iš oro teikti ugnies paramą jų pajėgoms. Sraigtasparnio greitis turi būti ne mažesnis kaip 333 km/h, skrydžio nuotolis – ne mažesnis kaip 217 km, o pakilimo aukštis – ne mažesnis kaip 1,8 km. Be to, sraigtasparnis turi būti suderinamas su nepilotuojamais orlaiviais ir elektronine įranga, atliekančia įvairias funkcijas, tokias kaip žvalgyba, priešo gynybos slopinimas, elektroninis karas, melagingų taikinių paleidimas.
Tačiau kol kas tyrimai parodė, kad net ateities sraigtasparniams prireiks profesionalių pilotų.