Rusija užpatentavo hipergarsinį lėktuvą. Tokio kuro naudojęs dar nebuvo niekas (5)
Nauja plėtra skirta išspręsti perkaitimo problemą skrendant viršgarsiniu greičiu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos aviacijos projektavimo biuras „Tupolev“ gavo patentą hipergarsiniam orlaiviui su kombinuota jėgaine. Tai pranešė naujienų agentūra TASS, remdamasi patento išradimo aprašymais.
TASS gautame dokumente teigiama, kad kombinuotame variklyje yra du turboreaktyviniai varikliai, varomi aviaciniu žibalu ir vienas turboreaktyvinis variklis, varomas kriogeniniu kuru.
Šiuo atveju išradimas priklauso kategorijoms „viršgarsiniai orlaiviai“, „Daugkartiniai erdvėlaiviai“ ir „Jėgainių įrengimas ir išdėstymas“. Plėtra skirta išspręsti lėktuvo perkaitimo problemą skrendant viršgarsiniu greičiu, kurią sukelia išorinių paviršių sąveika su artėjančiu oro srautu. Aprašyme sakoma:
„Kai veikia turboreaktyvinis variklis, kuriame naudojamas kriogeninis kuras, orlaivis įsibėgėja <...> iki hipergarsinio greičio. Tuo pačiu metu dėl padidėjusios išorinių sklandmens dalių trinties su oru jos intensyviai kaista ir norint tęsti ilgą skrydį hipergarsiniu greičiu, jas reikia vėsinti. Tam iš bako vamzdynais kriogeninis kuras tiekiamas į karščiausias orlaivio sklandmens ir variklio dalis, dėl ko vamzdynuose vyksta intensyvus kriogeninio kuro dujinimas. Šis procesas yra endoterminio pobūdžio, kai šiluma sugeriama iš šildomų orlaivio sklandmens ir variklio dalių. Įkaitintas kriogeninis kuras virsta dujine forma ir paduodamas į variklio degimo kamerą bei papildomą degiklį, kad būtų sukurta trauka“.