Nauja era! Netolimoje ateityje danguje pasirodys visiškai elektrinis lėktuvas. Kas žinoma (1)
Naujasis elektrinis lėktuvas skirtas skraidinti 90 keleivių. Vienu įkrovimu jis galės nuskristi 800 km.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Elysian“ kompanija iš Nyderlandų pristatė visiškai elektrinio keleivinio lėktuvo projektą, kurį planuojama pradėti gaminti per artimiausius 10 metų, rašo „Live Science“.
Elektrinis lėktuvas buvo pavadintas „Elysian E9X“. Vienu akumuliatoriaus įkrovimu jis galės pervežti 90 keleivių 800 km atstumu. Tuo pačiu tolimesnėje ateityje lėktuvas vienu įkrovimu galės įveikti 1000 km. Planuojama, kad toks orlaivis pirmąjį skrydį atliks iki 2033 m.
„Elysian E9X“ orlaivio dizainas ir pagrindinė jo technologija paremta tyrimais, kurie įrodė, kad ankstesnės prielaidos dėl elektrinio lėktuvo yra klaidingos. Šis tyrimas buvo paskelbtas Amerikos aeronautikos ir astronautikos instituto žurnale.
Šis tyrimas skirtas permąstyti prielaidas apie esamas akumuliatorių technologijas. Kiti tyrimai rodo, kad orlaivis su elektrinėmis baterijomis gali skraidinti ne daugiau kaip 19 keleivių ir vienu įkrovimu įveikti ne didesnį nei 400 km atstumą. Tačiau naujojo tyrimo autoriai teigia, kad šios išvados kyla iš ankstesnių lūkesčių ir technologinių apribojimų.
Autoriai iškelia hipotezę, kad baterijų technologijos pažanga leis į didesnius orlaivius įdėti tankesnes baterijas. Tačiau tokių ambicingų tikslų pasiekimas priklausys nuo energijos tankio, svorio ir baterijos efektyvumo pasiekimų.
Mokslininkai mano, kad būsimi visiškai elektriniai lėktuvai gali būti suprojektuoti taip, kad būtų aerodinamiškai efektyvesni, nei manyta anksčiau, o tai reiškia, kad jie galėtų sukurti daugiau keliamosios galios nedidindant oro pasipriešinimo.
Autoriai atliko skaičiavimus, siekdami parodyti, kad energijos tankis ir aerodinaminis efektyvumas gali pasiekti daug didesnes vertes, nei tikėtasi. Mokslininkai mano, kad didelis vien elektra varomas lėktuvas galės skristi, jei baterijų technologijoje bus padaryta laimėjimų.
Mokslininkai mano, kad tokiam 90 vietų keleiviniam lėktuvui reikia 167 W energijos kiekvienam keleiviui pervežti per kilometrą. Tokiu būdu poveikis aplinkai bus daug mažesnis nei naudojant ekologiškai švarų aviacinį kurą. Autoriai lygina šį poveikį su elektromobilių poveikiu.
Pasak mokslininkų, didelio tankio baterijų technologija šiuo metu yra vienas iš iššūkių, nes gamybos apimties didinimas ir tolesnis baterijų talpos tankio tobulinimas išlieka labai svarbūs norint plačiai taikyti.