„Sparnuotas siaubas“. Penki SuperJet incidentai per parą (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

cave_dweller 2024-12-03 08:58
Aviaciniuose sluoksniuose kalbama, kad "kietą" nusileidimą lemia FBW sistemos problemos. Kitaip tariant lėktuvas kažkuriam momentui tampa riboto valdomumo ir jeigu tai įvyksta kritiniu skrydžio etapo metu (final approach), lėktuvas didesniu nei numatytu greičiu ir didesniu VS lupa į taką, ko pasekoje neatlaiko važiuoklės komponentai.
punktyras 2024-12-03 17:15
2019 metais didele daliimi tai buvo piloto klaida – kelionė tolima, bakai perpildyti, dėl kažko (jei gerai pamenu ir nepainioju, pakilimo metu trenkė žaibas į lėktuvą, bet jokių pažeidimų neužfiksuota) nusprendė grįžti, neištuštinęs bakų.
cave_dweller 2024-12-04 09:38
Oficialiai taip, galbūt tai ir buvo pagrindinė priežastis. Rašau, ką neoficialiai aviacijos sluoksniuose kalba pilotai ir technikai asmeniškai susiduriantys su gausybe SSJ100 problemų. Viena iš rimtesniu FBW (fly by wire) sistemos bėdos. Kalbama apie neproporcingai didelį FBW sistemos gedimų skaičių. Turbūt suprantate ką reiškia tokie gedimai finalinėje nusileidimo stadijoje. Pvz FBW gedimai (nereaguoja arba reaguoja su pavėlavimu į "joystick'o" komandas) "flare" procedūros metu. "Flare" manevras tai kai keliasdešimt pėdų aukštyje virš tako, lėktuvo nosis lengvai kilstelėjama į viršų, tam kad būtų sumažinamas VS (vertical speed) ir būtų sumažinama apkrova važiuoklei. Jeigu tai padaroma pavėluotai (dėl pilotų ar valdymų sistemos kaltės), lėktuvas ploja į taką, pridėkime dar viršsvorį, blogai suprojektuotą/iš prastos kokybės medžiagų/nekokybiškai pagamintą SSJ100 važiuoklę, nenuostabu kad ten viskas lūžta. PS SSJ100 važiuoklė prancūziška, tai jeigu gaminta ne Ru, dėl kokybės tuomet neabejočiau. Tuomet lieka per grubaus nusileidimo priežastis. O tai jau arba blogo piloto paruošimo, arba neveikiančių valdymų sistemų problema. Žinant prastą FBW sistemos reputaciją...
punktyras 2024-12-04 11:28
Viskas taip. Tiesiog kaip ir daug kas aviacijoje, kur viskas dubliuojama, jei įvyksta problema, tai dažnai reiškia sisteminio požiūrio trūkumus, problemų grandines.
immortallt 2024-12-04 16:26
Tai problema kiek supratau buvo ne važiuoklė, o važiuoklės tvirtinimas. Nu maskoliai kaip visada, paima gerą daiktą ir pritvirtina kaip gaunasi. Ir tada būna memai su kondicionieriaus išoriniu bloku patalpų viduje.
punktyras 2024-12-04 21:47
Kai leistiną leidimosi svorį viršijantis orlaivis į taką trenkiasi 5g perkrova, ir ne kartą – mažesne, bet leistą viršijančia jėga, tai joks tvirtinimas nepadės.