Pilotai neslepia užmiegantys skrydžio metu (8)
Remiantis neseniai atliktos apklausos, kurią inicijavo Europos lakūnų asociacija, rezultatais, kas trečias pilotas prisipažino – yra buvę atvejų, kai darbo metu užsnūsdavo. Net 9 iš 10 apklaustųjų patvirtino, jog yra tekę skristi jaučiant didžiulį nuovargį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pervargimas smarkiai padidina riziką suklysti pilotuojant oro transporto priemonę. Apklausoje dalyvavo 6 tūkst. Europos lakūnų asociacijos narių, informuoja „La Stampa“.
Europos pilotai griežtai kritikuoja naujas taisykles, siūlomas Europos aviacijos saugos agentūros: lakūnų darbo laikas naktimis gali būti prailgintas iki 11 valandų. O gydytojai ir specialistai rekomenduoja štai ką: pilotų naktinis darbas negali trukti ilgiau nei 10 valandų.
Naujos taisyklės taip pat numato maksimalų laiką, praleidžiamą ore, nuo 13 valandų prailginti iki 15 valandų. Lakūnas Giovani Galiotto, atstovaujantis profesinei pilotų sąjungai „Anprac“, tvirtina, jog kartais lakūnams tenka dirbti ir po daugiau nei 20 valandų per parą.
Anot G. Galiotto, „problema glūdi ne darbo valandų skaičiuje per metus, svarbiausias yra skrydžių skaičius per savaitę. Tai reiškia, jog lakūnai priversti per daug skraidyti tamsiuoju paros metus, dirbti itin prastomis oro sąlygomis, skraidyti ilgiau nei leidžia taisyklės, sako lakūnas.
Darbo metu užsnūstantys pilotai kelia labai didelę grėsmę keleiviams. Prieš trejus metus Bafale, JAV, sudužo lėktuvas – nelaimė įvyko ne todėl, kad pilotas užsnūdo, tiesiog jis buvo pervargęs ir prarado budrumą. 2011 metais du pervargę britų pilotai skrydžio metu užsnūdo – abu vienu metu. Lėktuvo net 10 minučių niekas nepilotavo. Kaip teigia G. Galiotto, dėl pilotų nuovargio įvyksta 20 proc. visų lėktuvų katastrofų.