Ar gali taip būti, kad pilotas girtas kaip pėdas, o valdo keleivių pilną lėktuvą? Praėjusios savaitės skandalas Štutgarte, bet tai menkniekis palyginus su tuo, kas buvo Rusijoje ()
Jei ketinate vairuoti, alkoholio apskritai atsisakote. Taip elgiasi visi atsakingi žmonės - alkoholis ir vairavimas yra nesuderinami dalykai. Kelių policija stengiasi, kad girtų vairuotojų kelyje būtų mažiau, o kas tikrina pilotų blaivumą? Ar labai išsigąstumėte, jei atsakytumėme, kad niekas? O jei skrydžių palydovai pilotams prie vakarienės pasiūlytų ir vyno?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„TAP Air Portugal“ praeitą savaitę teko labai atsiprašinėti savo keleivių, kurie buvo netikėtai palikti Štutgarte, kuomet paskutinę minutę buvo atšauktas skrydis į Lisaboną. Atšauktų skrydžių pasitaiko, tai nėra labai neįprasta. Tačiau šis atvejis buvo išskirtinis tuo, kad apie atšaukiamą skrydį nebuvo pranešta iki pat paskutinių akimirkų prieš laipinimą. Priežastis labai paprasta - antrasis pilotas buvo girtas. Tai pastebėjo vienas oro uosto darbuotojas, kuris apie savo įtarimus informavo oro uosto vadovybę. 40 metų amžiaus vyras buvo toks girtas, kad sunkiai galėjo paeiti tiesia linija ir stipriai smirdėjo alkoholiniais gėrimais. Skrydis iš karto buvo atšauktas, daugiau nei 100 keleivių gavo viešbučio kambarius ir po trijų dienų pagaliau išskrido į Lisaboną.
Nepranešama, kokių veiksmų imtasis prieš girtą pilotą, tačiau jis tikriausiai buvo atleistas. Tačiau įsivaizduokime, kad oro uosto darbininkas jo nepastebėjo šlitiniuojančio link lėktuvo. Taip pat įsivaizduokime, kad kapitonas nusprendė pasigailėti savo bendradarbio ir niekam apie tai nepranešė. Girtas pilotas būtų nužingsniavęs iki lėktuvo, atsisėdęs į savo vietą ir, tikriausiai, miegojęs. Bet negi niekas nebūtų jo patikrinęs?
Skirtingos valstybės turi skirtingas taisykles. Visi suvokia, kad piloto darbas ir alkoholis yra nesuderinami dalykai. Pilotams reikia išlaikyti koncentraciją kertiniais skrydžio momentais. Jie negali būti apsnūdę ar apsvaigę. Dažniausiai teigiama, kad pilotai negali vartoti jokių alkoholinių gėrimų bent 8 valandos prieš skrydį. Nors nėra nustatytos leistinos alkoholio koncentracijos kraujyje, pilotai turi būti blaivūs. Kai kurios oro linijos pačios kartais tikrina pilotų ir skrydžių palydovų blaivumą, tačiau darbuotojai to nemėgsta, teigdami, kad tai tiesiog trukdo. Dažniausiai blaivumas vertinamas kitų darbuotojų tiesiog bendraujant su žmogumi. Jei tik kyla kokie nors įtarimai, pranešama atsakingiems darbuotojams, kurie ateina su alkotesteriais.
Iš tiesų, katastrofų, dėl kurių galima kaltinti pilotų girtumą, nėra daug, tačiau tai nereiškia, kad alkoholis nekenkia skrydžių saugumui. Tiesa, dažniau problemas kelia girti keleiviai - dėl jų dažnai tenka neplanuotai leistis. Alkoholis dideliame aukštyje žmogų paveikia greičiau, o savitvardą praradę ir agresyvūs keleiviai yra labai pavojingi. Tačiau kaip tikriausiai pastebėjote, kai kuriuose skrydžiuose keleiviams yra siūlomi ir alkoholiniai gėrimai. Jie nėra parduodami, jei manoma, kad keleivis ir taip per daug išgėrė. O kaip pilotai?
Pilotai šiais laikais alkoholinių gėrimų lėktuve negeria, tačiau dar visai neseniai buvo įprasta ilgų skrydžių metu su vakariene išgerti ir taurę vyno. Vėlgi - juk jie dėl alkoholio įprastai nėra tikrinami. Tačiau dabar į saugumą žiūrima kur kas rimčiau ir siekiama užtikrinti, kad pilotai yra sveiki ir fiziškai pasiruošę atlikti savo darbą. Tiesą sakant, tikriausiai tas girtas „TAP Air Portugal“ pilotas net neturėjo galimybių išsisukti - jei jo nebūtų pastebėję oro uosto darbuotojai, apie jį būtų pranešęs kapitonas arba skrydžių palydovai - vidinės kontrolės sistema yra labai stipri ir griežta. Nebent kalbame apie Rusiją.
Beveik visi pranešimai apie girtus pilotus (kurių tikrai būna nedaug) atkeliauja iš Rusijos. 2009 metais keleiviai pastebėjo, kad į Niujorką skrisiančio lėktuvo kapitonas yra visiškai girtas. Jis ir pats to neslėpė - viskas išaiškėjo, kai jis pasirodė keleiviams, nors vos beprakalbėjo. Jis tiesiog atšventė savo gimtadienį. Keleiviai pradėjo reikalauti pakeisti visą įgulą, tačiau buvo raminami, kad viskas bus gerai. Skrydžių palydovai prašė pasipiktinusių keleivių nusiraminti ir nekelti sumaišties. „Aeroflot“ atstovai tuomet aiškino, kad nieko tokio, kad pilotas yra girtas, nes „jam tereikia nuspausti mygtuką ir lėktuvas skrenda pats. Blogiausia, kas gali nutikti, tai jis tiesiog pargrius pilotų kabinoje“. Pasikartosime - taip sakė oro linijų atstovas.