Kodėl žmonės dažnai pasilenkia lipdami į sraigtasparnius? Juk jų mentys sukasi gerokai virš galvų  (2)

Žmonėms nepatinka dideli, nepamatuoti pavojai. Mums reikia saugumo, ypač kai kalbame apie tradicines transporto priemones. Būtent dėl to sraigtasparnių mentys visada yra gana aukštai - taip tiesiog saugiau. Bet žmonės vis tiek lipdami į sraigtasparnį pasilenkia - kodėl? Negi juos prie žemės lenkia oro gūsis?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jūs tai esate matę filmuose - žmonės pasilenkę nubėga prie sraigtasparnio ir į jį mikliai įsėda. Tuo tarpu didelis orlaivio sraigtas sukasi gal pora metrų virš žmogaus galvos - akivaizdu, kad net visiškai išsitiesęs jis niekur neužkliūtų. Tai ko jis lenkiasi?

Viena vertus, gali būti, kad jį paragino pilotas, o galbūt jis tarnavo kariuomenėje ir išsiugdė tokį įprotį. Tiesa ta, kad kariai dažnai bėgioja pasilenkę. Sraigtasparniai tupia pakankamai atvirose vietose, todėl kariams tiesiog saugiau pasilenkti ir likti nepastebėtais. 

Tačiau toliau nuo mūšio lauko kariai laipinasi pilnai išsitiesę. Taip daro ir kiti dažnai skraidantys žmonės, ypač jei sraigtasparnis yra gana didelis. Oro gūsis prie žemės jų tikrai nespaudžia ir neverčia pasilenkti - juk pilotas laipina keleivius, todėl nėra prasmės į juos taip stipriai pūsti. Visgi, veikia kitas faktorius - žmogaus psichologija.

Kai dideliu greičiu virš galvos sukasi sraigtas, tiesiog norisi pasilenkti. Žmonėms nėra įprasta taip arti stovėti taip akivaizdžiai pavojingų objektų. Taigi, daugelis žmonių jaučiasi šiek tiek saugiau būdami pasilenkę. Tuo tarpu kiti seka filmuose pamatytą pavyzdį. Kartais - visai ne be reikalo.

Vėjas gali pakreipti sraigtą į vieną pusę ar net priversti visą sraigtasparnį šiek tiek pakrypti. Tai ypač pavojinga, kai sraigtasparnis stovi ant nestabilaus pagrindo (pavyzdžiui, ant laivo denio). Iš tiesų, yra buvę atvejų, kuomet sraigto mentys mirtinai sužalojo ant žemės stovinčius žmones.

Pasitaiko ir techninių gedimų. Stovinčio sraigtasparnio menčių galai dažnai būna palinkę link žemės, o įsisukdami sparčiai pakyla į normalų aukštį. Toks lankstymasis gali sukelti problemų dėl menčių susidėvėjimo. Gali kilti ir kitokių techninių bėdų, dėl kurių sraigtas vienoje pusėje atsiduria arčiau žemės.

Pažvelgite į šį „Robinson R22“. Net atsipalaidavusio sraigto mentys yra gerokai aukščiau nei būtų jūsų galva. Tačiau yra pasitaikęs ne vienas atvejis, kuomet šis sraigtasparnis, galima sakyti, sukramtė savo uodegą. Ant liemens matomas raudonas žibintas yra maždaug žmogaus galvos aukštyje - jis nuo sraigto menčių yra nukentėjęs ne kartą.

Tiesiog reikia nepamiršti, kad tokių atvejų yra buvę - sraigtasparniai yra ir stovėdami sukėlę ne vieną žūtį. Todėl iš pagarbos šiam aparatui ir ką jis gali padaryti žmonės pasilenkia - taip nors šiek tiek saugiau.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(40)
(9)
(31)

Komentarai (2)