Ar skrydis vis tiek įvyktų, jei būtų parduota labai mažai bilietų? Juk tai būtų labai nuostolinga! (6)
Kelionės yra būtina asmeninio išsilavinimo dalis, tačiau ne visi kelionės etapai yra vienodai malonūs. Kartais lėktuve sunku pailsėti dėl nuolatinio triukšmo, kurį kelia didžiulis žmonių skaičius. Kartais tiesiog norisi pasvajoti,kaip būtų smagu keliauti visiškai tuščiame lėktuve. Bet ar tai įmanoma? Jei parduotų labai mažai bilietų, ar oro linijos vis tiek vykdytų skrydį?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš tiesų, tikimybė, kad bus parduota labai mažai bilietų, yra maža. Oro linijos planuoja maršrutus pagal paklausą. Matydamos, kad bilietų parduodama vis mažiaus, jos kai kurių maršrutų atsisako. Taip sumažinama tikimybė, kad vieną kartą netikėtai bilietų bus parduota labai mažai. Tačiau tai vis tiek įmanoma. Priklausomai nuo laiko, keliautojų yra šiek tiek mažiau. Tuomet jų gretas gali praretinti ir prastos oro sąlygos - nors skrydžiai vykdomi, žmonės gali bijoti skristi ar tiesiog negali pasiekti oro uosto. Taigi, įmanoma, kad prie vartų išsirikiuos žmonių, kurie užpildys tik, pavyzdžiui, 10 % vietų lėktuve.
Jei daug keleivių tiesiog nepasirodė, skrydis net nebus nuostolingas. Greičiau jau priešingai - mažesnis keleivių ir bagažo kiekis reiškia, kad pavyks sutaupyti degalų. Tačiau situacija visiškai kitokia, jei bilietų buvo parduota mažai. Tuomet skrydis gali būti nuostolingas, bet tikimybė, kad jis bus atšauktas yra nedidelė.
Taip, lėktuvas leisis į maršrutą, net jei jame bus nedaug keleivių. Socialiniuose tinkluose dažnai dalijamasi nuotraukomis, kuriose keleiviai džiaugiasi neribota erdve ir tyla. Žinoma, pigiau būtų tiesiog grąžinti pinigus už bilietus, tačiau tai ne visada yra geriausia išeitis.
Oro linijos veikia kaip gerai sureguliuotas mechanizmas. Lėktuvai, įgulos ir kroviniai turi būti ten, kur numatyta. Tai reiškia, kad jei skrydis bus atšauktas, lėktuvas liks tame oro uoste, kur yra. Jei planuose numatyta, kad sekantis jo skrydis prasidės iš kito oro uosto, jis tiesiog turi į jį nuskristi, net jei jame bus visai nedaug keleivių. Tiesa, atšaukti skrydžius yra įmanoma, jei tik tai leidžia planai.
Pavyzdžiui, jei lėktuvo darbas dieną yra skrydis iš Niujorko į Čikagą ir atgal, bet parduota nedaug bilietų, lėktuvas gali tiesiog likti Niujorke. Taip bus atšaukti du skrydžiai, tačiau, jei tai apsimoka ekonomiškai, oro linijos turės žengti tokį žingsnį. Tai gali įvykti iki skrydžio likus kelioms savaitėms, kad būtų galima viską tinkamai sureguliuoti. Kai kurios oro linijos turi partnerius, kurie vykdo skrydžius tais pačiais maršrutais. Tuomet keleiviams gali būti pasiūlyta su tuo pačiu bilietu į kelionės tikslą skristi kitu laiku su partnerių lėktuvu.
Taigi, skrydis bus vykdomas, net jei lėktuvas nebus pilnas. Nebent skrydžio atšaukimas bus ekonomiškai naudingesnė išeitis.