Iki katastrofos buvo likę vos 100 metrų: „Airbus A310“ manevrai staiga išvydus du naikintuvus ir vaizdo įraše užfiksuota keleivių panika ()
„Mahan Air“ oro linijų „Airbus A310“ neseniai pateko į neįprastą incidentą. Iš Teherano į Beirutą skrendantis lėktuvas turėjo staigiai manevruoti, kad išvengtų susidūrimo su dviem naikintuvais. Vaizdo įrašas iš lėktuvo salono rodo, kad tarp keleivių kilo panika.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Mehan Air“ - tai privačios Irano oro linijos. Dėl šalį kaustančių sankcijų, ši bendrovė, kaip ir kitos šalyje veikiančios kompanijos, yra priversta naudoti seną techniką. Tokią kaip „Airbus A310“ - šie lėktuvai nebėra gaminami nuo 1998-ųjų.
Šįkart vienas iš šių A310 pateko į labai neįprastą incidentą. Iš Irano į Libaną skrendantis lėktuvas veikė puikiai - nepaisant jo amžiaus, jis jokių techninių problemų nepatyrė. Ir didžiąją kelio dalį jis įveikė visiškai sklandžiai. Tačiau priartėjus prie Sirijos sienos lėktuvui staiga teko atlikti labai neįprastą manevrą - staigiu judesiu A310 pakilo 182 metrais aukščiau per porą minučių.
Kas nutiko? Keleivinio lėktuvo kelyje pasimaišė pora naikintuvų. Įgula pasakoja, kad jie priartėjo per mažiau nei 100 metrų ir lėktuvui teko keisti skrydžio aukštį, kad išvengtų beveik garantuotos katastrofos. Tiesa, skirtingi šaltiniai praneša apie skirtingą skrydžio aukščio keitimo kryptį - kai kurie teigia, kad lėktuvas staiga nusileido šiek tiek žemiau, kiti - kad jis staiga šovė aukštyn. FlightRadar24.com duomenys patvirtina pastarąją versiją.
Kaip galite įsivaizduoti, staiga pasirodę naikintuvai, kurie, kaip pranešama, buvo JAV arba Izraelio pajėgų F-15, užklupo pilotus nepasiruošusius. Taigi, ir keleiviams nebuvo pranešta apie tokius staigius manevrus. Kaip girdėti socialiniuose tinkluose pasidalintame vaizdo įraše, orlaivio salone kilo chaosas, žmonės klykė ir panikavo.
Ne vienas keleivis pareiškė, kad jam reikalinga medikų pagalba. Taigi, „Mehan Air“ pasirūpino, kad Beirute lėktuvo lauktų gydytojai. Jie apžiūrėjo kelis keleivius, tačiau nei vienas nebuvo išvežtas į gydymo įstaigą.
Beje, lėktuvas nuo tokių manevrų greičiausiai nenukentėjo visiškai. Orlaiviai tam yra pritaikyti ir gali atlaikyti kur kas didesnes apkrovas. Be to, A310 garsėja savo tvirtumu. Vienas toks lėktuvas yra naudojamas nulinės gravitacijos bandymams - jis tai pakyla aukštyn, tai staiga neria žemyn, taip sukurdamas nulinės gravitacijos įspūdį viduje.