[Karšta tema] Didžiausias pasaulyje krovininis lėktuvas ir rekordų laužytojas: Ukrainos pasididžiavimas – padangių monstras „Antonov An-225“ (Foto, Video) (1)
Didžiausias pasaulyje krovininis lėktuvas – Ukrainos gamybos „Antonov-225 Mriya“ – smarkiai apdegė per Rusijos ataką Hostomelio oro uoste netoli Kijevo. Daugelį ši žinia labai nuliūdino. Apžvelkime koks buvo padangių monstras.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šešių masyvių turboventiliatorinių variklių varomas „Antonov An-225 „Mriya“ yra didžiausias pasaulyje vis dar naudojamas krovininis lėktuvas.
Straipsnyje trumpai išnagrinėsime lėktuvo istoriją ir apžvelgsime keletą svarbiausių jo statistinių duomenų.
Sovietai „Antonov An-225“ suprojektavo ir pastatė kaip ypač sunkų transporterį, kuris pakeistų senstantį „Myasishchev VM-T“. Šaltojo karo metu NATO pajėgos „Mriya“ lėktuvą vadino kodu „kazoku“. Šis milžiniškas lėktuvas ukrainiečių kalba vadinamas „Mriya“ arba „Мрія“ (sapnas).
Iš pradžių lėktuvas buvo suprojektuotas transportuoti raketą „Energiya“ ir erdvėlaivį „Buran“, kuris savo ruožtu buvo jau sėkmingo ir masinio „Antonovo An-124“ išplėtimas.
Pirmą kartą „An-225“ pakilo 1988 m. gruodžio 21 d. ir sėkmingai įveikė 74 minučių skrydį iš Kijevo. Žlugus Sovietų Sąjungai, „Antonovas An-225“ daugelį metų buvo įžemintas.
Vėliau jį įsigijo Ukrainos bendrovė „Antonov Airlines“ (dabar tiesiog „Antonov“), kuri nuo 2001 m. jį naudoja kaip negabaritinių krovinių vežėją.
Kai debiutavo 1988 m., „An-225“ buvo maždaug 50% didesnis už bet kurį anksčiau matytą lėktuvą.
„Antonov An-225“ lėktuvas kyla su „Buran" erdvėlaiviu archyviniame video:
„Antonov An-225“, kurio sparnų ilgis yra 88 m, o ilgis 84 m, yra tikras dangaus monstras. Šis milžiniškas lėktuvas tuščias sveria apie 285 tonas ir yra oficialiai didžiausias pasaulyje krovininis lėktuvas.
„Mriya“ varo šeši didžiuliai „Ivchenko Progress D-18T“ turboventiliatoriniai varikliai, kurių kiekvienas pakildamas gali išpumpuoti daugiau nei 2300 tonų trauką.
Šie varikliai buvo pasirinkti dėl didelės kilimo traukos, dėl mažo specifinio kuro suvartojimo ir didelio patikimumo. Juos taip pat lengva prižiūrėti, jie išmeta mažai teršalų ir kelia mažesnį triukšmą.
Orlaivio važiuoklę sudaro ne mažiau kaip 32 ratai iš 16 porų. Tai suteikia galimybę „Antonov An-225“ apsisukti 61 m pločio take.
Maksimali suprojektuota orlaivio naudingoji apkrova yra 250 tonų, o bendras tūrinis tūris siekia 1200 kubinių metrų. „Antonov An-225“ krovinių skyriaus bendras ilgis yra 43 m, plotis – 6 m, aukštis – 4 m. Jame yra kranas, galintis pakelti 30 tonų.
Jo didžiulis krovinių skyrius gali gabenti apie 16 standartinių aviacijos konteinerių, 50 automobilių arba vieną krovinį, kurio svoris siekia apie 200 tonų.
Pakilimas iš galo:
Krovinys kraunamas per nosį ir lėktuvui trūksta galinės rampos ir krovinio durų. Jie buvo pašalinti iš dizaino, siekiant kuo labiau sumažinti jo galutinį svorį.
Lėktuvas sugeba nuleisti nosį žemyn, naudodamas specialiai sukurtą ištraukiamą nosies krumplių sistemą. Tai leidžia įvažiuoti tiesiai į krovinių skyrių ir lengviau pakrauti bei iškrauti krovinius.
Tęsinys kitame puslapyje:
„Mriya“ taip pat turi specialiai suprojektuotą dviejų uodegų dizainą, o ne labiau tradicinį vienos vertikalios uodegos peleką, kad prireikus galėtų lengviau gabenti didelius išorinius krovinius.
Pakilimas iš priekio:
Vykdydamas dabartinį komercinio vežėjo vaidmenį, 2009 m. „An-225“ užfiksavo absoliutų vieno rekordinio krovinio gabenimo oru pasaulio rekordą - 187,6 tonos iš Frankfurto Hano oro uosto.
Šią naudingąją apkrovą sudarė elektrinės generatorius. Orlaiviui taip pat priklauso kiti pasaulio rekordai (iš viso apie 30 per 30 metų).
Nepaisant dydžio, „Mriya“ nėra didžiausias kada nors pastatytas krovininis lėktuvas. Pavyzdžiui, „Hughes H-4 Hercules Spruce Goose“ turėjo didesnį sparnų plotį - 97,5 m, nors ir buvo trumpesnis - 67 m.
Bet, nors „Spruce Goose“ dabar yra tik muziejaus eksponatas, „Antonov An-225“ yra didžiausias eksploatuojamas krovininis lėktuvas.
Taip pat didesnis už „Antonov An-225“ yra „Stratolaunch“, kurio sparnų ilgis yra 117 m, o orlaivio ilgis siekia 73 m. „Stratolaunch“ pirmą kartą pakilo 2019 m., nors jis dar nebuvo naudojamas įprastiems skrydžiams ar pirminiam tikslui – raketoms ir palydovams iškelti į orbitą.
„Antonov An-225“ yra vienetinis. Sovietmečiu buvo baigtas tik vienas orlaivio korpusas. Antrasis orlaivio korpusas taip pat buvo užsakytas, bet niekada nebuvo baigtas.
Antrojo „An-225“ orlaivio konfigūracija buvo šiek tiek kitokia, tačiau 1994 m. jo statyba įstrigo. Dėl to kalta finansavimo stoka ir susidomėjimo stoka.
2009 m. buvo trumpai atnaujintas susidomėjimas jį užbaigti Ir jis buvo baigtas maždaug 60–70%. Tačiau statybos dar kartą buvo sustabdytos.
2018 m. buvo pranešta, kad „Boeing“ planavo padėti „Antonov Airlines“ užbaigti antrąjį lėktuvo korpusą po to, kai jų tiekimo grandinė nutrūko po Rusijos įvykdytos Krymo aneksijos.
Naujausios naujienos praneša, kad „Antonov“ generalinis direktorius šiuo metu siekia investicijų užbaigti antrąjį lėktuvo korpusą.
Pasak „Antonov“ bendrovės, planuojama, kad jis bus eksploatuojamas bent iki 2033 m.
Lėktuvo viduje:
Lėktuvo krova: