Revoliuciniu turėjęs tapti oro laineris „Rotodyne“ – vertikaliai kilti galėjęs sraigtasparnio, malūnsparnio ir lėktuvo hibridas: rekordus gerinęs orlaivis galėjo pasiekti net 300 km/val. greitį, bet kodėl projektas žlugo? (Foto, Video) ()
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
1958 m. balandžio 10 d. „Rotodyne“ pasiekė pirmąjį sėkmingą perėjimą iš vertikalaus į horizontalų ir tada atgal į vertikalų skrydį. O 1959 m. sausio 5 d. „Rotodyne“ pasiekė pasaulio greičio rekordą konverterinių lėktuvų kategorijoje – 307,2 km/val.
Be to, kad rotorinis lėktuvas buvo greitas, jis turėjo saugos funkciją: jis galėjo sklesti išjungus vieną variklį. Prototipas kelis kartus buvo demonstruojamas Farnborough ir Paryžiaus aviacijos parodose, nuolat stebinantis žiūrovus.
Po 350 sėkmingų bandomųjų skrydžių „Rotodyne“ pasirodė esantis saugus ir pajėgus orlaivis. Nepaisant to, kad buvo planuojama sukurti dar didesnę ir galingesnę versiją, dėl didelio orlaivio keliamo triukšmo ir vyriausybės paramos tyrimams ir plėtrai trūkumo galiausiai 1962 m. projektas buvo atšauktas.
Nutraukus programą, pats „Rotodyne“ prototipas, kuris buvo vyriausybės nuosavybė, buvo išardytas ir iš esmės sunaikintas. Išliko viena fiuzeliažo dalis, taip pat rotoriai ir rotoriaus galvutės, kurie eksponuojami Sraigtasparnių muziejuje, Weston-super-Mare mieste, Anglijoje.