Tikri padangių monstrai – didžiausi pasaulio lėktuvai, kuriems nėra lygių: aukštesni nei 5 aukštų pastatas, šešių variklių ir ilgesniais nei futbolo aikštė sparnais (Foto, Video)  (1)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

7. „Airbus Beluga“ ir „Airbus Beluga XL“

„Airbus A300-600 Super Transporter“, paprastai vadinamas „Beluga“, buvo specialiai sukurtas gabenti dideles ir nepatogias lėktuvo dalis, panašiai kaip ir „Dreamlifter“.

Pradėjęs tarnybą 1995 m., orlaivis iš esmės pakeitė „Super Guppy“, aptarnaudamas Europos poreikius dideliems oro kroviniams.

Skirtingas lėktuvo dalis suprojektavo ir pagamino „Airbus“ inžinieriai visoje Europoje, tokiose šalyse kaip JK, Vokietija, Prancūzija ir Ispanija. Jo 38 m ilgio naudingo krovinio skyriuje telpa beveik 47 metrinių tonų krovinių.

Didesnė „Beluga“ versija, sukurta 2014 m., „Beluga XL“ pirmąjį skrydį atliko 2018 m. ir 2020 m. sausį  oficialiai pradėjo darbą.

Lėktuvas yra 63 m ilgio ir turi patį didžiausią skerspjūvį tarp visų pasaulio krovininių lėktuvų. Pora „Rolls-Royce Trent 700“ turboventiliatorių variklių padeda išlaikyti sunkų lėktuvą ore.

 

„Airbus Beluga XL“, paremtas „Airbus A330-200 Freighter“ lėktuvu, ateityje pakeis originalų „Airbus Beluga“.

8. „Boeing 747“

Legendinis „Boeing 747“, pramintas „Dangaus karalienė“, valdo padangę nuo 1969 metų. „Boeing“ pagamino daugiau nei 1500 „747“ lėktuvų, o orlaiviai tarnavo kaip didžiausias keleivinis ir krovininis orlaivis pasaulyje, karinio vadovavimo centras danguje, „Air Force One“, taip pat NASA kosminių daugkartinių erdvėlaivių „Space Shuttle“ keltuvas ir infraraudonųjų spindulių teleskopas. Be to, netgi sunkiojo metalo legendos „Iron Maiden“ turi vieną „Ed Force One“.

Šie orlaiviai palaipsniui pašalinami iš oro linijų, kurios pereina prie siauro korpuso (narrow-body) konstrukcijos, kurios dabar gali skristi pakankamai didelius atstumus, vienu kuro papildymu įveikdamos vandenynus.

Tačiau „Boeing 747“, kaip vienintelė JAV masiškai gaminama keturių variklių reaktyvinė transporto priemonė, tarnaus dar keletą metų.

9. „Boeing C-17 Globemaster III“

„C-5 Galaxy“ gali būti didžiausias JAV karinis lėktuvas, tačiau „C-17 Globemaster“ yra pagrindinis darbinis arkliukas. Lėktuvas pirmą kartą pakilo 1991 m., o nuo to laiko buvo pastatyti 279 „Globemaster“.

 

„C-17“ paprastai atlieka taktines ir strategines oro pajėgų misijas, gabena karius ir krovinius visame pasaulyje; papildomi vaidmenys apima medicininę evakuaciją ir krovinių desanto (airdrop) funkcijas. Jis buvo skirtas pakeisti „Lockheed C-141 Starlifter“, taip pat atlikti kai kurias „Lockheed C-5 Galaxy“ funkcijas.

10. „Airbus A380“

„A380-800“ yra didžiausias kada nors pagamintas keleivinis lėktuvas, kuriame telpa 850 keleivių. Jis skrenda kai kuriais ilgiausiais maršrutais aplink planetą, tačiau, kaip ir „747“, jis gali būti pakeistas mažesniais panašaus nuotolio lėktuvais.

Jis pirmą kartą buvo pristatytas „Singapore Airlines“ ir pradėtas eksploatuoti 2007 m. spalio 25 d.

Viso ilgio dviaukštis orlaivis, kartais vadinamas „superjumbo“, paprastai turi 525 sėdimas vietas, nors jis yra sertifikuotas iki 853 keleivių. Jį maitina keturi „Engine Alliance GP7200“ arba „Rolls-Royce Trent 900“ turboventiliatoriai varikliai, užtikrinantys 14 000 km nuotolį.

Vis dėlto, padangių monstro istorija baigsis – „Airbus“ paskelbė, kad „A380“ gamyba bus nutraukta 2021 m.

11. „Stratolaunch“

Sukurtas Paulo Alleno „Stratolaunch“ yra tikas padangių monstras. Kombinuotas šešių variklių dviejų kėbulų lėktuvas turi ilgiausią sparnų ilgį pasaulyje: 117 m. Tai daugiau nei futbolo aikštės ilgis (ne visos aikštės yra vienodo dydžio, nors daugelio profesionalių komandų stadionų pageidaujamas dydis yra 105 x 68 metrai).

 

Lėktuvas suprojektuotas pakelti raketas į stratosferą ir iš ten paleisti jas į kosmosą. Alternatyva įprastiems raketų paleidimams. Tai galėtų sutaupyti dalį degalų, reikalingų įveikti visą Žemės trauką nuo jūros lygio iki orbitos. („Stratolaunch“ vienu metu galėtų gabenti net tris nedideles raketas.).

2018 m. „Stratolaunch“ atliko mažo greičio ir didelio greičio kilimo/tūpimo tako bandymus. Po metų jis pakilo į dangų pirmajam bandomajam skrydžiui.

12. „Tupolev Tu-160“

„Tupolev Tu-160“, pravarde „Baltoji gulbė“, yra didžiausias, sunkiausias kada nors sukurtas viršgarsinis kovinis lėktuvas. Lėktuvui taip pat priklauso didžiausio kintamos geometrijos „pasukamo sparno“ orlaivio rekordas. „Tu-160“ (NATO kodas: „Blackjack“) sparnų plotis yra 55,7 m, o maksimalus greitis – 2220 km/val (2,05 macho).

Buvo pastatyti tik 36 lėktuvai. Sovietų Sąjungos sukurtas „Tu-160“ pirmą kartą pakilo į dangų 1981 m., tarnybą pradėjo 1987 metais. Tai buvo paskutinis bombonešis, kada nors sukurtas Sovietų Sąjungoje.

Nuo 2000-ųjų pradžios „Tu-160“ buvo atnaujintas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(36)
(3)
(33)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)