Paauglys prie lėktuvo šturvalo. „Aeroflot“ piloto klaida pražudė 75 žmones (Foto, Video) (2)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Netrukus po to Eldaras užėmė piloto vietą, kuris buvo įspėtas daugiau nieko neliesti. Bet jis padarė tai, ką darytų daugelis vaikų – nepaklausė savo tėvų.
Skirtingai nei jo sesuo, Eldaras šturvalą pajudino pakankamai stipriai, kad 30 sekundžių išjungtų autopilotą. Dėl to skrydžio kompiuteris pakeitė lėktuvo eleronų valdymą į rankinį, išlaikydamas kitų skrydžių sistemų kontrolę. Dabar Eldaras iš dalies valdė orlaivį.
Užsidegė tyli indikatoriaus lemputė, įspėjusi pilotus apie šį dalinį atsijungimą. Pilotai, anksčiau skraidę sovietų sukurtais lėktuvais, turinčiais garsinius įspėjamuosius signalus, matyt, to nepastebėjo.
Lėktuvas iškart ėmė staigiai bankuoti (svirti) į dešinę. Antrasis pilotas Piskaryovas bandė padėtį taisyti. Eldarui buvo liepta išlipti iš kėdės, tačiau viskas įvyko labai greitai. Abu pilotai buvo pripratę prie garsinių aliarmo signalų, naudojamų Rusijoje gaminamuose orlaiviuose, o „Airbus“ vietoj to naudojo įspėjamąsias šviesas, įspėdamas apie gedimus ar svarbius įspėjimus. Kol pilotai bandė reaguoti į nepažįstamus įspėjimus, orlaivis kelis kartus staigiai pakildavo ir vėl nusileisdavo – paskutinis buvo mirtinas.
Nors Kudrinskis ir Piskaryovas atgavo kontrolę ir išlygino sparnus, jie nežinojo, kiek žemai jie nusileido krizės metu, o jų aukštis buvo per mažas. Lėktuvas 70 m/s greičiu beveik vertikaliai rėžėsi į žemę. Visi 75 žmonės žuvo nuo smūgio.
Lėktuvo nuolaužos buvo rastos nuošaliame Kuznecko Alatau kalnų grandinės šlaite, apie 20 km į rytus nuo Meždurechensko, Kemerovo srityje, Rusijoje; skrydžio duomenų registratoriai buvo rasti antrą paieškos dieną.
„Aeroflot“ iš pradžių neigė, kad kabinoje buvo vaikų, tačiau pripažino faktą, kai Maskvos žurnalas „Obozrevatel“ 1994 m. rugsėjo 28 d. paskelbė pilotų kabinos stenogramą. Iš žurnalo „Obozrevatel“ išpausdintos stenogramos matyti, kad rusų įgulai beveik pavyko išgelbėti „Airbus“ lėktuvą ir jame buvusius 75 žmones, tačiau tai apsunkino vaikų buvimas ir menka pažintis su užsienyje pagamintu lėktuvu.
Skrydis 593 parodė, kaip nustatytų procedūrų nesilaikymas ir rimtas sprendimo nebuvimas gali sukelti katastrofą. Tai buvo nelaimė, kurios buvo galima lengvai išvengti.