„Atvyks 100 000 000 000 ateivių robotų.“ Sensacinga žinia. Ką skelbia Holtzas ir Muskas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

donatasv 2024-01-24 19:36
Elektromobiliai atliko proveržį? Pasaulyje dominuoja vdv. Kiek elektromobilių bus mažiau nei 1 proc pasaulyje? Kaina kosminė lyginant su vdv, ilgaamžiškumas daug mažesnis nei vdv (vien dėl baterijos kainos), sugaištas laikas nuvažiuoti tą patį atstuma vėl ir vėl didelis minusas ypač verslui. Pagamint CO2 kiekis vėl stumia elektromobilį į kraštutinumus. Nes per 10 metų iš baterijų išliks vienetai ir vėl reiks perdirbti vėl bus CO2. Ant popieriaus proveržis...
kestutisz 2024-01-24 20:37
Tai proveržio sampratą labiausiai diskreditavo T-90 Proryv'as, kiti bando sekti paskui :) O šiaip robotų-humanoidų proveržiu patikėsiu kai na jie pasirodys fronte, gal nebūtinai finaline Second Variety forma, o bent jau to blizgančio terminatoriaus forma. Bet prieš tai reikia dar ir kitas stadijas praeit kur išmanios minos ridensis/šliaužios po frontą ir ieškos aukų. Bo šiaip roboto-humanoido perspektyva tokia šiaip sau, neaišku kam, nebent na kaip sex-robotas ar pan., kam kitam jo reiktų pvz namų ūkyje - neaišku, na bet aš ir kokio šuns nelaikau nes neturiu poreikio... Pramonėje tai viskas aišku - jei darbą gali atlikti robotas-ranka tai tą ir atlieka, kitos 3/4 galūnių jei nereikia tai na nereikia, kam ten humanoidas.
donatasv 2024-01-24 23:19
Tai kad tas T90 ir elektromobilis ne ką skiresi. Jei nori važiuot tai turi turėt bent 80kwh bateriją tada žiemą gali tikėtis 300km tarp krovimų nebent patinka važiuot šaltai. Negana to per šaltį krenta krovimosi greitis jei nori greičiau krautis papildomai šildyk bateriją ir t.t. Aš pats vairuoju elektromobilį nedideliais atstumais nu gėris bet tas gėris ties tuom ir baigesi... Teslai cybertruck su 108 kwh baterija pakabino priekabą sunkią priekabą apie 5t 130 km įveikė su pilnu pakrovimu nuo 100 iki 1%. Niekaip nesuprantu kur tas gėris? Kur tas proveržis? Padarė, kad elektra būtų įmanoma judėt aplamai ir čia gėris, čia proveržis?
Stebėtojas 2024-01-24 23:30
Proveržis jau yra. Tu vairuoji elektromobilį. Pirmieji VDV kiek kuro naudojo, kol ištobulino tiek variklius, tiek kuro mišinius?
donatasv 2024-01-25 00:09
Elektros variklis ne ka jaunesnis nei vdv kur tu matai tą proveržį papasakok?
Pumper 2024-01-25 07:58
Nėra ką ten tobulinti elektriniam varikliam, nes ir taip 3x efektyviau naudoja energiją už VDV. Bėda batarkės, ne motorai.
immortallt 2024-01-25 08:36
Pumper, labiau 4x didesnis efektyvumas EV. Tobulinti reikia iš esmės tik akumuliatorius. Vargšai norvegai, per dešimtmetį nesuprato, kad EV yra blogai, todėl ir 90% naujų automobilių yra elektriniai. Pasiklausai kritikos EV, tai visi važinėja su automobilio bent po 800km vienu prisėdimu, net nestojant į WC bent kas antrą savaitę. Realybė tokia, kad absoliuti dauguma 800 km vienu prisėdimu nuvažiuoja ne dažniau nei kartą per dešimtmetį. Arba niekada.
mixed 2024-01-25 10:28
aha is wilno i palanga nuvaziuok su vienu krovimu, vidutiniu auto ne tesla su 100kw, netaupant sildymo/saldymo, nesivelkant paskui fura ant 90, taip normaliai judant +30kmh nuo leistino.. as su baku salerkos pirmyn atgal..
donatasv 2024-01-25 11:25
Vargšai norvegai ir švedai gavo krūvas paramų ir privilegijų kurių dėka persėdo į elektromobilį. Kurioms nykstant nyksta ir noras turėt elektromobilį. Dabar keikia taspačias teslas prie -20 nespėja aplamai kraut. Nežinau kokiam pasakų pasaulyje gyveni bet po 800 važiuoja vienu prisėdimu? Čia kuris auto tą sugeba?
immortallt 2024-01-25 11:37
+30 nuo leistino važiuoja vienetai jau. Aš pats su yariu žiemą važiuoju ~120-130, tai per 3 valandas aplenkia 10-20 automobilių. Vasarą 130-135, aplenkia irgi panašiai. Būna po kokių savaitgalių kai eismas didesnis aplenkia kiek daugiau mane. Su Yariu galiu į vieną pusę nuvažiuoti ir biški mieste pasivažinėti, tada reikia kuro. Tik kelionė gaunasi ~40€. Su elektriniu, kad ir pvz. Kona įveiktum atstumą ir kelionė kainuotų 4€, per savaitgalį 80€ vs 8€ (na tėvai už elektrą neimtų, tai būtų 4€). Čia lyginant mažus automobilius. Su baku dyzelino, ir niekur niekada nestoji?
immortallt 2024-01-25 11:38
Nyksta noras - lengvatų stipriai sumažėję, 2023 m. gruodį 90% naujų automobilių - elektriniai. Kažkaip tu "nyksta norai" supranti keistai. Nykstant norams pardavimų turi mažėti, ne daugėti.
Magnus 2024-01-25 11:51
Liko 16metų, vertėtų paskubėti juos gaminti.. Turim pagaminti po 2 humanoidus kas sekundę (pradedant nuo šio komentaro parašymo) norint pasiekti tokį skaičių. Palyginimui apple pagamina apie 225milijonų Iphonų per metus.. su 15metų vystyta gamybos linija. Palyginti niekinis, mažiukas daiktas, kurį gali įpirkti didelė populiacijos dalis. O čia pilnavertį, metro ūgio humanoidą gamins.. Aha. Išvada: aš nesutinku su Holtzo prognoze su kuria sutiko Muskas.
donatasv 2024-01-25 12:01
Nes neturi pasirinkimo persėst į vdv arba apkraus mokesčiais, tokia politika pasirinkta. Ar ji teisinga ir atitinka žmogaus norus čia jau kitas klausimas. Pats kai nuvažiuoji atstumus įveikiamus paspirtiku tai ploji ir rėki jėga. Visi kiti kuriems reikia darbui kratosi... jei nori kažko padoriau su atstumu kaina iškart nuo 60k ir į viršų. Antrinės rinkos čia nelabai nusimato nebent iki 10 metų, gal 15 daugiau nėra šansų išlaikyt bateriją gyvą ir nepriklauso nuo to ar tu daug važiuosi ar mažai. Pardavėjų proveržis nes parduos daug, dažniau ir brangiai.
HardAxe 2024-01-25 12:11
galima būtų tą patį sakyt apie dyzelinį agregatą, jeigu nuo elektros pereitume. Daug palaikymo sistemų, viskas subyrės per 15 metų. (egr, dpf, pavarų dėžės, smagračiai ir t.t.). Ateina tas 15m laikotarpis, garažinai po truputį prisitaiko, vienas iš kito išmoksta, problemų nelieka.
donatasv 2024-01-25 12:36
Čia dar vieną dalyką reiktų paminėt vdv genda daugiau bet pataisyt jį nereikia iškart sukišt 6k/10k ir daugiau eurų už bateriją. Susidėvėjo detalė išmetei įkišai kita ir važiuoji. Susidėvėjusi baterija pareikalaus antrinės rinkos automobilio kainos investicijos. Kiek noričių bus dėt per vieną kart tiek? Paskolas lietuviai ima 10metų senumo mašiną nupirkt dar papildomai ims baterijai tiek pat? Oj visi su meile graibstys elektromobilius...
donatasv 2024-01-25 13:09
Dar pridėsiu aš pats rinkausi elektromobilį kaip dirbantis žmogus ir turintis verslą skaičiavau paskutinių 3metų važiavimo poreikius. Išnagrinėjau viską iki smulkmenų ir galiu pasakyt tik vieną persėdimą nulėmė valstybės parama 5k ir tuo momentu kai pirkau 4 metai buvo likę nemokamos elektros prie darbo. Jei ne valstybės parama niekad nebūčiau pirkęs elektromobilio. Nes tai būtų labai brangus malonumas su visa krūva minusų. Po mano skaičiavimų su parama ir nemokama elektra aš skaičiavau, kad išeisiu į pliusą apie 7k eurų vs vdv. Po dyzelio brangimo bus netoli 10k. Nebūtų nemokamos elektros sanaudos būtų +/- panašios kas ir vdv bet elektromobilio pradinė kaina didelė ir nuvertėjimas dar didesnis. Čia nėra iš piršto laužti pasakymai, o iš patirties. Ne kaip pas imortal viena boba sakė...
Dannas3 2024-01-25 13:15
Vartalai. Turi jie pasirinkima, bet nebeapsimoka. Turtinga tauta. Pakrovimo stoteles ant kiekvieno kampo. Didziausias leistinas greitis 100km/h. Elektra kainuoja centus. Dar jei pridesim mazesnius mokescius, vdv gauna i kaulus. Per daug viskas isvystyta kad vdv apsimoketu. Jei butu kitaip, nemanau kad jiems butu problema sumoket papildomus kelis simtus euru mokesciu per metus jei vairuotu vdv.
immortallt 2024-01-25 15:06
10% populiacijos turi pasirinkimą, 90% neturi Kaip nusprendžia, kas turi pasirinkimą? Jei anksčiau EV parama buvo didesnė, dabar sumažino, tai politinis spaudimas rinktis EV kaip tik sumažėjo, ne padidėjo. Su logika visai pro šoną šaudai. Kiek kartų bateriją keitei EV? VDV varikliai pareina, ir daug dažniau nei akumuliatorius. Ir ne visiems automobiliams variklį už 1k€ pakeičia. Jei dar ne 15-20 metų kibiriukas, o koks Audi, Mercedes 5 metų, gali laisvai ir 10k€ suploti su darbu. Pažįstamas yra suplojęs prieš penkmetį 12k€, tik nepamenu kas per mašina sakė. Pats 12 metų senumo yariui pavarų dėžę pakeisti į dėvėtą (robotas) su darbu ir dalimi iš laužyno kainavo 800€. Jei pirkti naują pavarų dėžę, tai kažkas tik dėžė 2500-3000€. Tik problema, jei kažkam tenka keisti akumuliatorių, tai visas pasaulis parašo, kad kasdien net Lietuvoje keičia variklius šimtais arba eksploatuoja dar kurį laiką su tepalą deginančiais varikliais, tai niekam neįdomu. Paskaičiuoji dabar Tesla Model Y 44k Eurų su PVM. Pasižiūri kažką panašaus Toyota, tai pagal dydį gal RAV4. Dabar tik jau hibridai, nes į taršą netelpa kitaip, kaina 41k€. Tesla galingesnė, saugumas didesnis, įrangos realiai daugiau, ant eksploatacijos skirtumas atsiperka per 1-2 metus, priklausomai nuo to, kiek važiuoji. Ir pagal kainos metimo tempus, spėčiau kad šįmet dar bent 2-4k€ Tesla numes (2k€ jau numetė).Tikrai labai neapsimoka. O mano matematika paprasta, jei duotų paskolą be problemų, įmoka bankui už naują EV, elektros kaina (turiu elektrinę, kurios elektros lieka pastačius ŠS ir jos savikainą skaičiuojant su nuosava dalimi, bet elektrinė jau atsipirko...), ilgose kelionėse krovimas greito krovimo, minus esamo automobilio remontai (į mėnesį vidurkis pastarųjų 2 metų gaunasi vos ne 100€ (kėbulo remontas, dažymai, amortizatoriai ir dar krūva visokių šūdelių) minus esamo auto kuro sąnaudos (dar ~120€/mėn.). Tai realiai kadangi 5k€ parama + esamo auto pardavimas padengia pradinę įmoką ir dar lieka, tai belieka ~100€ įmoka bankui padidėjimas sąnaudų. Dar tik reikia nepamiršti kol kas nemokamo parkingo, mažesnių eksploatacinių sąnaudų ir kainos skirtumo nelabai lieka. Problema, man neskolina, net namo paskola nuo namo vertės jau <30%.
donatasv 2024-01-25 15:20
Čia per mėnesį keli šimtai gali išaugti. Įvažiuodamas į Stokholmą su vdv moki po 15 kronų už įvažiavimą, parkavimas, lengvatos įsigyjant ir t.t. čia tie keli šimtai gali susidaryt per mėnesį. Tiesiog akivaizdu, kad paremta viskas paramomis iš valstybės, o ne dėl to, kad ev kažkos super duper daigtas dėl kurio visi meta viską ir perka. Bus įdomu pamatyt kaip lietuvius privers iškeist seną laužą vdv, į seną laužą elektra varomą už 2x kainą.
mindaugas.vaitiekūnas 2024-01-25 15:27
Turbūt didžiąja dalimi dėl pritaikymo universalumo. Tarkim po 3 metų pasikeičia gamybos technologija, įrenginiai... tai vietoj to, kad vėl iš naujo gamintum naują įrangą "tarpinėms aplikacijoms", naudoji tuos pačius humanoidus. O jeigu jie ten su pakankamai geru DI, kur ten vos ne pirštu parodei ir pyzdina prie darbo, tai nebelieka poreikia samdyti techninio personalo gamybos perorganizavimui. Galiausiai ir su atsarginėm dalim paprasčiau (turėti vieną modelį geriau nei 10 skirtingų). O tokį kaip humanoidą apskritai pakesiti turėtų būti paprasta: jis juk vaikšto. Tai galiausiai nereikia nieko iš naujo ankeruoti, pajunginėti ir t.t...: vieną nuspyrei - kitą pastatei