„Atvyks 100 000 000 000 ateivių robotų.“ Sensacinga žinia. Ką skelbia Holtzas ir Muskas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

donatasv 2024-01-25 15:38
Čia man su logika negerai? 10/15 metų senumo auto jei reikalauja brangaus taisymo meta lauk ir perka kitą. Kas pagal tavo logiką liks iš baterijos po 15 metų? Auto kainuos 5k eurų kas nors dės bateriją už 6k? Kai tuo tarpu lietuvos mašinų amžiaus vidurkis ir sukasi apie 10/15 metų. Kas nutiks visi staiga pradės įpirkt naujas mašinas? Aš tau galiu garantuot, kad po 15 metų vienetai išliks su "sveikom" baterijom, kur vdv patvarūs modeliai ir 20, ir 30 metų dabar sutinki gatvėje. Beto Lietuva palyginus turtingas kraštas vakarų pašonėje. Į vargingesnius kraštus iš mūsų tempe lupynas tiem aplamai neliks kuom važiuot. Ev toks koks jis yra dabar pasaulio neišgelbės ir tai nėra proveržis. Pavyko priverst judėt bet iki vdv universalumo ir galimybių dar jam labai toli.
kestutisz 2024-01-25 16:29
Vistiek aš savo laikausi, nemačiau net kokio padoraus sci-fi kur humanoidas būtų kažkuom pranašesnis už specializuotą robotoą, tik paskui visokios Pinokio lygio problemos (noriu būt tikru žmogumi!) ir nieko gero :) Po 3 metų jau bus susidėvėjusios ir tos dalys kur nelabai naudojamos, tai čia kažkaip pliuso irgi nematau. Na tik ala terminatoriai įsiskverbimui į žmonių minią ir idealių formų sex robotai (na plius papildomos funkcijos kaip tarkim Gwendolyn iš rick and Morty) , daugiau kažkaip dar niekam nepavyko sugalvot :)
immortallt 2024-01-25 16:37
Patvarūs modeliai. Survivorship bias. Iš populiariausių modelių, kur buvo išleisti milijonais vienetų, išgyvena keliolika tūkstančių, kuriuos šeimininkai labai prižiūrėjo. Čia tie patys kur dūmais apsileidę ir su 15-20l/100km kuro sąnaudomis, kur naujas EV tik ant kuro sąnaudų atsipirktų? EV nėra proveržis, bet vidutinę taršą per auto sumažins ~70-80% įskaitant gamybą ir perdirbimą, kai žalios elektros gamybos vystymas bus baigtas. Vandenilis taršos daugiau nesumažins, turbūt net mažiau, nes tiek reikia tauriųjų ir retųjų metalų celėms, gamybai vandenilio, tiek ir reikia ~4x didesnių elektros gamybos pajėgumų. Na ir dar miestuose oro tarša sumažės daugiau nei 50%, priklausomai nuo miesto, tai reiškia lėtinių ligų kiekio sumažėjimą, autizmo atvejų mažėjimą ir net elementariai ilgiau tarnaujančias dirbtines konstrukcijas (mažiau cheminių medžiagų aplinkoje, kurios koroduoja betoną ar metalus). Dar proveržis nebuvo ir išmanūs telefonai ar robotai siurbliai
HardAxe 2024-01-25 16:40
tai kažkas perrinks/atpigs ir pan. Mano mašinai jau 9 metai suėjo, vietos rinkoj tokios po 12-15k parsidavinėja. Jei pasirinkimas 5k€ ir važinėt dar 10 metų elektra,arba pirkti naują elektromobilį panašios klasės už 40k... Nu blemba, nedaug tas 5k, dar kažkiek atgaučiau parduodamas. - humanoido vienintelis plisuas - emocinis rišys su žmonėm. Visa kita - tas pats kaip konstruoti plasnojančius lėktuvus. jei iš tikro mus užpuls mechaniniai robotai, gali labai neatitikti jų ir mūsų gyvenimo tempas. Gal jie kraunasi tik nuo saulės ir juda tiek kiek smalsiukas marse. Kam tam robotui kažkur skubėti?
HardAxe 2024-01-25 16:41
šitiem baterijų nekeičiam, keičiam visą įrenginį.
gytis13 2024-01-25 16:50
Kokie čia robotai kad dirbtinis intelektas dar tokio lygio kad jį kišti į kažkokią savarankiškai veikiančią mašiną gana kvailas užsiėmimas. Tegul sukuria robotą humanoidą mėtantį į pečių malkas, tada jau bus galima patikėti artėjančia robotų revoliucija.
Dannas3 2024-01-25 17:00
Siuo atveju tik Norvegija turejau galvoj. Lengvatos laikinas dalykas yra. Perses kritine mase i hibridus ar ev, baigsis lengvatos ir jiems, kaip tai ir daroma norgej.
immortallt 2024-01-26 08:44
HardAxe, taip, keičiame visą įrenginį dažniausiai. Bet baterijos nelaiko ne dėl to, kad jos blogos, o dėl to, kad niekas neinvestuoja į tinkamą jų valdymą. Realiai tik geresniuose telefonuose iš viso yra galimybė įjungti įkrovos ribojimą, kad nekrautų daugiau 85% ar pan., ir klausimas, ties kiek % likusios įkrovos įrenginys išsijungia. Taip pat nelabai taupomas akumuliatorius su greitu įkrovimu, tik kad greičiau pasikrautų, nes niekas neplanuoja, kad mobilų telefoną naudosi 5 metus, o perkant visi žiūri, kad greičiau pasikrautų ir ilgiau laikytų. Jei elektromobiliu važinėsi dugnas gazas ir vis iškrausi iki sausutėlio, kad jau net išsijungia, tai irgi ilgai nelaikys. Jei su VDV važiuosi ant redline irgi garantinio neatlaikys. Pavažinėk iki dugno 24 valandas, irgi neatlaikys. Nieko versti persėsti nereikės, patys persės, nes kainos skirtumas persėdant liks neženklus, o eksploatacijos kaštai skirsis kartais. Elementariai, nebeliks VDV naudotų pirkti daug, tai nebent kaip Kuboje, važinės 50 metų senumo automobiliais. Tik klimatas automobiliams nėra tiek palankus, kaip Kuboje.
HardAxe 2024-01-26 09:22
nu nežinau. "standartinis" krovimo greitis yra 1C, kai kraunu celes. O telefono baterijai pasikrauti per 60-80min jau fast charging...
immortallt 2024-01-26 09:59
Elektromobilį dažniausiai krauni per keletą valandų, ne 60 min. Jei krauni greitu krovimu, retai kada krausi daugiau 90%, nes greitai krauni, kai skubi. Laukti likusių 10% trukti gali tiek pat, kiek kraunant nuo 20% iki 90%. Elektromobilyje padaryta, kad nors ir matai 100% įkrovą, realiai jinai yra mažesnė. Elektromobilyje krovimo greitis atskirų akumuliatoriaus sekcijų paskirstomas, kad krautųsi tolygiai ir sekama temp., kad neperkaistų, o geresniuose, ir aktyviai aušinama/šildoma. Elektromobilį iki dugno retai kada iškrauni, dauguma - niekada. Elektromobilyje vienai celei numirus prarandi šiek tiek talpos. Telefone celei numirus - prarandi visą talpą, nes yra tik viena celė.
donatasv 2024-01-26 18:15
Proveržis bent jau kaip aš jį įsivaizduoji turi pagerinti, o ne priešingai pabloginti. Jei tarnavimo laikas bus trumpas CO2 skirtumas bus juokingas aišku priklausys kokio dydžio baterija. Kiek ten buvo mokslininkų paskaičiuota 7 metus elektra turi tarnaut, kad atpirktų vdv co2? Tai priminsiu baterijos per kelis paskutinius metus augo nuo 30/40 kwh iki 80/100 kwh kiek čia metų reiks? Ir nepradėk š malt su vandenilio tarša. Pagamint taršu... bateriją taip švarei pasigamina, kad tiesiog rožėm kvepia. Energijos daugiau reikia, jos ir reiks vienu ar kitu būdu. Visą pramonę nuo dujų perves į vandenilį išpaskos ateis ir auto pramonė. Kai įvyko telefonų, dulkių siurblių ir t.t. proveržiai įstatymais įpareigot žmonių nereikė, kad juos pirktų. Šito "proveržio" nori tik fanatikai arba tie kuriems tai ekonomiškai apsimoka su krūva valstybinių paramų, visi kiti toliau važiuoja su vdv kol gali.