Neįtikėtina, bet faktas: ką tik paaiškėjo, kad NATO pasienį saugo muziejiniai MiG-21 ir Su-22 - kur dingo F-16?  ()

Prieš pereidamos prie modernių kovinių orlaivių, kai kurios Aljanso šalys yra priverstos laukti kelerius metus, o čia nepadeda net didelis gynybos biudžetas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Egzistuoja stereotipas, kad visos NATO šalys turi aukšto lygio įrangą, ypač skirtą apsaugoti savo dangų. Atsižvelgiant į tai, pranešimai, kad Rumunija, būdama Aljanso narė, savo MiG-21R iš pradžių nesugebėjo „pasivyti“ rusų raketos„Kalibr“, atrodo paradoksaliai. Ir tada tiems patiems lėktuvams nepavyko savo danguje rasti paslaptingų balionų su radaro atšvaitais.

Iš čia kyla paradoksas, kad Rumunija vis dar naudoja senus sovietinius MiG-21R – 23 tokio tipo naikintuvus, pagal „The Military Balance 2022“. Ir tai nepaisant to, kad ta pati Rumunija praėjusiais „taikiais“ 2021 metais turėjo gana panašų į Ukrainos gynybos biudžetą – apie 4,5 milijardo dolerių. Be to, Rumunija gali pasigirti turinti 16 jau tarnaujančių naikintuvų F-16. Taip pat užsakytas 31 toks orlaivis, pirkti Norvegijoje, kurių pristatymas turėtų prasidėti 2023 m.

Youtube sprogdinantis ir lietuvių puikiai vertinamas! Štai ką sugeba 5in1 robotas iš „Xiaomi“ ekosistemos (Video, „Roidmi EVA“)
6362 3

„ROIDMI EVA“ yra „Xiaomi“ ekosistemos kompanijos produktas, sulaukęs stulbinamo dėmesio ir sėkmės. Ir dabar šis neregėtų galimybių įrenginys už specialią kainą.

Išsamiau

 

Atrodo, kad problema ta, kad Rumunijos kariuomenė vis dar tinkamai neįvaldė F-16. Kitaip, pavyzdžiui, tarp jų nebūtų stereotipo, kad tokio tipo lėktuvai negali pakilti žiemą. Siekdamos įvaldyti buvusius „norvegiškus“ F-16, Rumunijos oro pajėgos paprastai yra priverstos siųsti pilotus mokytis į Portugaliją.

O jei yra kovai parengtų pilotų ir F-16, jie dabar „rezervuoti“ dalyvauti NATO „oro policijos“ misijoje Baltijos šalyse. Todėl paaiškėjo, kad formaliai turint šiuolaikinių orlaivių, Rumunija vis dar yra priversta naudoti MiG-21R įprastiniam patruliavimui savo oro erdvėje. Senutėlius lėktuvus šalis planuoja nurašyti 2024 m.

 

Rumunija nėra vienintelė NATO šalis, kuri vis dar naudoja MiG-21. Remiantis „The Military Balance 2022“, Kroatija vis dar eksploatuoja 8 tokio tipo naikintuvus. Nors kroatai turi gana kuklų gynybos biudžetą – tik 1 mlrd. USD. Serbija, kaip potenciali jų varžovė, turi net 16 kovinių naikintuvų MiG-29.

Tačiau niuansas yra tas, kad 12 „Rafale“ naikintuvų iš Prancūzijos, kurie iš tikrųjų turėjo pakeisti MiG-21 Kroatijos oro pajėgose, bus pristatyti tik 2024–2026 m.

Be MiG-21, kai kurios NATO šalys gali „pasigirti“ ir senais sovietiniais naikintuvais-bombonešiais Su-22. Čia kalbama apie Lenkiją, kuri vis dar eksploatuoja 18 tokio tipo lėktuvų.

Lenkijos oro pajėgos savo Su-22 naudoja taktinių aviacijos pilotų ir oro gynybos radijo inžinerijos padalinių koviniams mokymams. Lenkai taip pat neatmeta tokių orlaivių panaudojimo kovinėmis sąlygomis. Tačiau iš tikrųjų pati Lenkija nėra prieš galutinį savo Su-22 eksploatavimo nutraukimą. Ir čia tik klausimas, kaip greitai Pietų Korėja pristatys savo FA-50, skirtus pakeisti sovietinius lėktuvus Lenkijos oro pajėgose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(12)
(2)
(10)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()