Vienas sėkmingiausių atakos lėktuvų pasaulyje: kuo Ukraina puola rusus iš dangaus (Video) ()
Ir Ukrainos, ir Rusijos pajėgos kare naudoja atakos lėktuvus „Suchoi Su-25“. Šis orlaivis skirtas artimai paramai iš oro - įprastai jis naikinta antžeminius taikinius ir į kovas ore nesivelia.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Su-25“ yra vienas sėkmingiausių šturmo (artimos paramos) lėktuvų pasaulyje. Jis buvo sukurtas dar aštuntajame dešimtmetyje SSRS, pirmam skrydžiui pakilo 1975 m. ir ėmėsi tarnybos 1981 metais. Pagaminta daugiau nei tūkstantis tokių šturmo lėktuvų.
„Su-25“ naudoja daugiau nei 30 šalių. Šis orlaivis buvo išbandytas ugnimi Afganistane, Irake, Čečėnijoje, ne viename kitame ginkluotame konflikte.
Pagrindinės „Su-25“ charakteristikos
„Suchoi Su-25“ yra 15,53 metrų ilgio ir turi 14,36 metrų ilgio sparnus (efektyvus lėktuvo plotis). Tuščias „Su-25“ sveria 9,8 tonas, bet su degalais ir ginklais gali sverti net 19,3 tonas.
„Su-25“ turi galingą ginklų rinkinį, kurį sudaro viena automatinė 30 mm patranka, dvi automatinės 23 mm patrankos ir 11 taškų įvairioms raketoms ir bomboms. Dauguma ginklų, žinoma, yra skirti antžeminiams taikiniams atakuoti, bet „Su-25“ savigynai pasiima ir kelias oras-oras raketas.
„Su-25“ yra labai manevringas lėktuvas, bet, aišku, daug lėtesnis nei viršgarsiniai naikintuvai. Taip yra ne atsitiktinai - „Su-25“ privalo gebėti skristi lėtai, kad efektyviai atakuotų taikinius ant žemės. Maksimalus „Su-25“ greitis - 975 km/val.
„Su-25“ gali būti naudojamas žvalgybai, pėstininkų paramai, priešo tankų ir kitos technikos naikinimui. „Su-25“ toli gražu nėra STEALTH lėktuvas, bet esate matę vaizdo įrašus, kaip žemai skrendantys „Su-25“ vengia radarų ir oro gynybos sistemų.
Šturmo lėktuvas „Su-25“ turi įvairių apsaugos priemonių, skirtų padidinti piloto ir paties lėktuvo išgyvenimo šansus:
- elektroninė apsaugos sistema, kuri skleidžia elektromagnetinius signalus, trikdančius raketų nukreipimo sistemas;
- orlaivio šiluminio pėdsako maskavimo sistema (trikdanti IR spindulius sekančias raketas);
- titaninė kabina, savo konstrukcija šiek tiek primenanti vonią, kuri apsaugo pilotą nuo kulkosvaidžių ugnies;
- grėsmių atpažinimo sistema.
„Su-25“ yra neblogai apsaugotas orlaivis, skirtas veikti labai arti priešo, tačiau karas Ukrainoje įrodė, kad tokie lėktuvai pažeidžiami - jie dažnai numušami mobiliomis nuo peties paleidžiamomis raketomis. Tokiu atveju pilotui lieka katapultuotis.
„Su-25“ gali veikti skirtingomis klimato sąlygomis, jis lengvai prižiūrimas, jam nereikia ypatingai gerai išvystytos infrastruktūros.
Nėra aišku, kiek „Su-25“ turi Ukraina. Kadaise jų Ukrainos pajėgose buvo 90-95, bet dauguma buvo netinkami naudoti. Kiti buvo modernizuojami. Tačiau aišku, kad Ukraina jų vis dar turi ir juos vis dar naudoja.