Ikoninės lėkštės nebelieka – JAV pradėjo keisti legendinį AWACS lėktuvą E-3 „Sentry“ naujausiu karo monstru E-7A „Wedgetail“ (Video) ()
Planuojama, kad pirmieji E-7A „Wedgetail“ pradės tarnauti JAV oro pajėgose 2027 m., o tai žymi E-3 „Sentry“ eros pabaigą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pentagonas pasirašė pirmąją sutartį dėl dviejų pirmųjų „Boeing“ AWACS E-7A „Wedgetail“ orlaivių – bendra sutarties kaina yra 1,2 milijardo dolerių, o pristatymo data – 2027 m.
Tikimasi, kad bendras JAV oro pajėgų E-7A „Wedgetail“ skaičius bus 26 orlaiviai, kurie palaipsniui pakeis E-3 „Sentry“. Pastarasis buvo naudojamas su daugybe atnaujinimų nuo 1977 m.
JAV oro pajėgų pasirinkimas gana pragmatiškas. Faktas yra tas, kad E-7A „Wedgetail“ iš tikrųjų buvo sukurtas Australijai, o pačio orlaivio projektavimas prasidėjo dar 90-aisiais. Dėl kūrimo vėlavimo „Boeing“ pristatė pirmąjį orlaivį tik 2009 m., o E-7A „Wedgetail“ nuo tada užsakė Turkija, Pietų Korėja ir Jungtinė Karalystė. Šiuo metu iš viso yra pagaminta 14 lėktuvų.
Tai yra, Pentagono sprendimas pasižymi tuo, kad užsakytas ilgo nuotolio radarų aptikimo ir valdymo lėktuvas jau yra išbandytas ir yra serijinėje gamyboje, o tai žymiai sumažina riziką ir žymiai sutaupo laiko, kurio prireiktų kuriant naują orlaivį.
Žinoma, pagrindinis E-7A įrankis yra pleišto formos daugiafunkcis elektroninio skenavimo matricos (MESA) radaras. Jis dedamas į „peleką“, kuris yra būdingas naujojo orlaivio bruožas, priešingai nei E-3 „Sentry“ „lėkštė“, kuri turėjo užtikrinti mechaninį aplinkos nuskaitymą. Tačiau išaugus MESA radaro gamybai, iškilo tam tikrų problemų, susijusių su komponentų trūkumu.
Nepaisant galimo įspūdžio, kad visos sistemos yra tik viršutinėje radaro dalyje, kurios matmenys yra 10,8 x 3,4 metro, iš tikrųjų „atramoje“ yra ir „grotelės“ (matmenys yra 7,2 x 2,7 metro), kurių funkcija suteikti vaizdą iš šonų 120 laipsnių kampu. Ir apskritai radaras suteikia vaizdą 360 laipsnių kampu, tuo pačiu gali padidinti galią reikalinguose sektoriuose, kad būtų galima stebėti pačias grėsmingiausias kryptis. Tai yra, nepaisant to, kad pats radaras yra nejudantis, jis suteikia tokį patį vaizdą kaip ir įprasta „lėkštė“, tačiau turi daug geresnes charakteristikas erdvės skenavimo dažnio atžvilgiu.
Kalbant apie MESA radaro, veikiančio L dažnių juostoje, galimybes: oro taikinių aptikimo diapazonas iki 600 km, mažo aukščio taikiniai – iki 370 km, antžeminiai taikiniai – 240 km. Tuo pačiu metu radarų kūrėjas „Northrop Grumman“ neskelbia oficialių radaro charakteristikų.
E-7A „Wedgetail“ sukurtas populiaraus civilinės aviacijos lainerio „Boeing 737“ pagrindu, tai turėtų sumažinti eksploatavimo išlaidas. Pažymėtina, kad E-3 „Sentry“ yra pastatytas „Boeing 707“ pagrindu, kurio gamyba buvo nutraukta 1978 metais ir civilinėje aviacijoje nebenaudojamas, išskyrus įvairių šalių ginkluotąsias pajėgas.